Η εκπαίδευση "τότε" και η εκπαίδευση "σήμερα"

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Πως αυξάνεις τους φόρους μακροχρόνια ;

Αύξηση Δημοσίων Δαπανών. Τι σου φέρνει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δε κατάλαβες πάλι. Δεν είπα για αρχαία αλλά για:

  • Οδύσσεια

  • Ιλιάδα

  • Ελένη



Που πραγματικά τα θεωρώ και χαμένο κόπο, χρόνο χρήμα. Αν θες να τα πεις αρχαία ε φέρτα γραμμένα στα Αρχαία Ελληνικά. Το να διαβάζεις στίχους που δε λένε τίποτα είναι 45 λεπτά χάσιμο χρόνου (στα Νέα Ελληνικά) έχουμε και τα Κείμενα Νεολληνικής Λογοτεχνίας. Εδώ δεν έχουμε μάθημα οικονομικών αλλά ας έχουμε 2 ποιήματα που μετά κανείς δε θα θυμάται.


Ναι, όλος ο κόσμος γνωρίζει τι είναι Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη και εμείς στην Ελλάδα να μην ξέρουμε. Και γιατί κάτι μου λέει πως αν κάναμε αυτά τα έργα στα αρχαία ελληνικά, πάλι δε θα ήσουν ικανοποιημένος; :P Αν ήταν έτσι τα πράγματα, να μαθαίναμε απλά ανάγνωση, γραφή και στοιχειώδη μαθηματικά (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση). Είμαι σίγουρη πως ο κόσμος θα είχε προοδεύσει. :yes:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Ναι, όλος ο κόσμος γνωρίζει τι είναι Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη και εμείς στην Ελλάδα να μην ξέρουμε. Και γιατί κάτι μου λέει πως αν κάναμε αυτά τα έργα στα αρχαία ελληνικά, πάλι δε θα ήσουν ικανοποιημένος; :P Αν ήταν έτσι τα πράγματα, να μαθαίναμε απλά ανάγνωση, γραφή και στοιχειώδη μαθηματικά (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση). Είμαι σίγουρη πως ο κόσμος θα είχε προοδεύσει. :yes:


Ωραία λογική
Ωραία σε όλο τον κόσμο κάνουν υποχρεωτικά οικονομικά και πληροφορική.
Εμείς γιατί όχι; Με την ίδια λογική
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ωραία λογική
Ωραία σε όλο τον κόσμο κάνουν υποχρεωτικά οικονομικά και πληροφορική.
Εμείς γιατί όχι; Με την ίδια λογική


Προσωπικά δεν είπα να μην κάνουμε οικονομικά και πληροφορική. Παρέθεσα την άποψή μου πάνω σε αυτό που λες για τα εν λόγω μαθήματα. Η δική μου λογική θεωρεί απαραίτητα και ωφέλιμα για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση των προσωπικοτήτων των νέων όλα τα μαθήματα (θετικού, τεχνολογικού και ανθρωπιστικού περιεχομένου). Αντιθέτως, εσύ είσαι εκείνος που απορρίπτει σχεδόν κάθε τι "θεωρητικό", επειδή απλά - σύμφωνα με τη δική σου λογική - δεν έχουν κάποια πρακτική εφαρμογή στη ζωή μας και ως εκ τούτου είναι περιττά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Προσωπικά δεν είπα να μην κάνουμε οικονομικά και πληροφορική. Παρέθεσα την άποψή μου πάνω σε αυτό που λες για τα εν λόγω μαθήματα. Η δική μου λογική θεωρεί απαραίτητα και ωφέλιμα για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση των προσωπικοτήτων των νέων όλα τα μαθήματα (θετικού, τεχνολογικού και ανθρωπιστικού περιεχομένου). Αντιθέτως, εσύ είσαι εκείνος που απορρίπτει σχεδόν κάθε τι "θεωρητικό", επειδή απλά - σύμφωνα με τη δική σου λογική - δεν έχουν κάποια πρακτική εφαρμογή στη ζωή μας και ως εκ τούτου είναι περιττά.


Σορι άλλο θεωρητικό μάθημα, άλλο αυτά τα μαθήματα. Είναι μαθήματα που και τους φόρους αυξάνουν και δεν είναι αποτελεσματικά σε όλα αυτά.
Σοβαρά αντί να πληρώνουμε φόρους σε τέτοια μαθήματα, γιατί να μην γίνουμε ποιο αποτελεσματικοί; Οπότε είπα κάτι Ιλιάδες, Οδύσσειες Ελένες και τα λοιπά τα καταργούμε.

Ναι φέρτε Διοίκηση Επιχειρήσεων αν θες ένα επιπλέον θεωρητικό μάθημα ποιο χρήσιμο είναι. Τι Ελένες και τα λοιπά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σορι άλλο θεωρητικό μάθημα, άλλο αυτά τα μαθήματα. Είναι μαθήματα που και τους φόρους αυξάνουν και δεν είναι αποτελεσματικά σε όλα αυτά.
Σοβαρά αντί να πληρώνουμε φόρους σε τέτοια μαθήματα, γιατί να μην γίνουμε ποιο αποτελεσματικοί; Οπότε είπα κάτι Ιλιάδες, Οδύσσειες Ελένες και τα λοιπά τα καταργούμε.

Ναι φέρτε Διοίκηση Επιχειρήσεων αν θες ένα επιπλέον θεωρητικό μάθημα ποιο χρήσιμο είναι. Τι Ελένες και τα λοιπά;


Βαριέμαι να επαναλαμβάνω τα πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί (π.χ. ηθικοπλαστικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Βαριέμαι να επαναλαμβάνω τα πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί (π.χ. ηθικοπλαστικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης).


Σορι πιστεύεις ότι αν μάθεις οικονομικά δηλαδή, θα είσαι ένα ρομποτ; Δε θα σε κάνει ποιο σκεπτόμενο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σορι πιστεύεις ότι αν μάθεις οικονομικά δηλαδή, θα είσαι ένα ρομποτ; Δε θα σε κάνει ποιο σκεπτόμενο;


Γιατί απέρριψα την αξία των οικονομικών; Είπα ότι πιστεύω στη συνύπαρξη μαθημάτων διαφορετικών επιστημονικών πεδίων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Γιατί απέρριψα την αξία των οικονομικών; Είπα ότι πιστεύω στη συνύπαρξη μαθημάτων διαφορετικών επιστημονικών πεδίων.


Ναι μόνο που αυτά τα ποιήματα σε κανένα πεδίο δεν ανήκει.
Τα αρχαία π.χ. είναι η παλιά μορφή των νέων.
Η Ιστορία είναι επιστήμη
Η Ιλιάδα του Ομήρου είναι λίγο μυθολογία.
Ε αντί για Ιλιάδα σου είπα να κάνουμε οικονομικά πιο χρήσιμο θα είναι.

Το ότι μαθαίνει όλος ο κόσμος Ιλιάδα γιατί να μη μάθουμε εμείς είναι λίγο αστείο για Γυμνάσιο όταν δε ξέρουμε βασικά οικονομικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ναι μόνο που αυτά τα ποιήματα σε κανένα πεδίο δεν ανήκει.
Τα αρχαία π.χ. είναι η παλιά μορφή των νέων.
Η Ιστορία είναι επιστήμη
Η Ιλιάδα του Ομήρου είναι λίγο μυθολογία.
Ε αντί για Ιλιάδα σου είπα να κάνουμε οικονομικά πιο χρήσιμο θα είναι.

Το ότι μαθαίνει όλος ο κόσμος Ιλιάδα γιατί να μη μάθουμε εμείς είναι λίγο αστείο για Γυμνάσιο όταν δε ξέρουμε βασικά οικονομικά


Σόρρυ, αλλά παραιτούμαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
Σόρρυ, αλλά παραιτούμαι.


Τόσο εύκολα;
Είδες που τη σκέψη την πέταξες στα σκουπίδια;
Πάρτε χαρτί μολύβι και υπολόγισε το κόστος.

Πράγματα που έπρεπε να ξέρουμε από το Δημοτικό δε τα καταλαβαίνουμε σε επίπεδο Λυκείου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τόσο εύκολα;
Είδες που τη σκέψη την πέταξες στα σκουπίδια;
Πάρτε χαρτί μολύβι και υπολόγισε το κόστος.

Πράγματα που έπρεπε να ξέρουμε από το Δημοτικό δε τα καταλαβαίνουμε σε επίπεδο Λυκείου


χαχαχαχαχαχαχα συγγνώμη αλλά τόσα μηνύματα έχω γράψει επί του θέματος και με έχουν καλύψει και προηγούμενα μέλη. Οπότε λέω να το αφήσω εδώ. Εξάλλου σκοπός του νήματος δεν είναι να καταλήξουμε σε κάποιο συγκεκριμένο συμπέρασμα, αλλά να πει ο καθένας την άποψη του (αν θέλει) και να συζητήσει με άλλα μέλη του φόρουμ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,851 μηνύματα.
χαχαχαχαχαχαχα συγγνώμη αλλά τόσα μηνύματα έχω γράψει επί του θέματος και με έχουν καλύψει και προηγούμενα μέλη. Οπότε λέω να το αφήσω εδώ. Εξάλλου σκοπός του νήματος δεν είναι να καταλήξουμε σε κάποιο συγκεκριμένο συμπέρασμα, αλλά να πει ο καθένας την άποψη του (αν θέλει) και να συζητήσει με άλλα μέλη του φόρουμ.


Ναι, μη ξεχνάς ότι εγώ είπα για 2 μαθήματα και εσείς λέτε για κάθε τι θεωρητικό είμαι εναντίον.
Αρνείστε να καταλάβετε απλές έννοιες της Οικονομίας και πως συνδέονται μεταξύ τους. Ειδικά στα Δημόσια Οικονομικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,512 μηνύματα.
Ναι, μη ξεχνάς ότι εγώ είπα για 2 μαθήματα και εσείς λέτε για κάθε τι θεωρητικό είμαι εναντίον.
Αρνείστε να καταλάβετε απλές έννοιες της Οικονομίας και πως συνδέονται μεταξύ τους. Ειδικά στα Δημόσια Οικονομικά


Πως ένας νέος με μαθήματα : μαθηματικά , φυσική , χημεία , οικονομικά θα βγει αύριο στην κοινωνία .
Δεν θα ξέρει βασικές αρχές , δεν θα έχει γνώσεις .
Θα τον ρωτάνε τι γιορτάζουμε 28η Οκτωβρίου και θα απαντάει το θεώρημα Fermat .
Είτε το θέλουμε είτε όχι η δευτεροβάθμια παιδεία έχει ως στόχο την απόκτηση γενικών γνώσεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
Θα τον ρωτάνε τι γιορτάζουμε 28η Οκτωβρίου και θα απαντάει το θεώρημα Fermat .
Αυτό ακούγεται λίγο σαν ανέκδοτο αλλά όντως πολλά άτομα δεν ξέρουν να απαντήσουν. Και είναι λίγο περίεργο όταν επί 12 χρόνια στο σχολείο το συναντάμε σαν γιορτή/αργία γουατέβερ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Είναι μαθήματα που και τους φόρους αυξάνουν και δεν είναι αποτελεσματικά σε όλα αυτά.
Σοβαρά αντί να πληρώνουμε φόρους σε τέτοια μαθήματα, γιατί να μην γίνουμε ποιο αποτελεσματικοί; Οπότε είπα κάτι Ιλιάδες, Οδύσσειες Ελένες και τα λοιπά τα καταργούμε.
Τι Ελένες και τα λοιπά;


ΝΤΡΟΠΗ !!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Από τη δεκαετία του 80 το επίπεδο στην εκπαίδευση είχε αρχίσει να πέφτει. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 70 ένας νεοεισερχόμενος φοιτητής της φιλοσοφικής ήξερε σε τόσο προχωρημένο επίπεδο λατινικά ώστε να είναι σε θέση να διαβάσει το ευαγγέλιο της καθολικής εκκλησίας!!! Μάλιστα, ορισμένοι εξ' αυτών, όχι μόνο ήξεραν να ερμηνεύουν χωρία από την αρχαία ελληνική γραμματεία αλλά και να γράφουν αρχαία ελληνικά. Αντίστοιχα κάποιος που έμπαινε στο μαθηματικό ήταν φτασμένος μαθηματικός, αφού είχε διαβάσει όλη την άλγεβρα του Τόγκα.
Μετά από τρία χρόνια θα ήθελα απλώς να επισημάνω ότι αυτά που είχα αναφέρει τότε ήταν διαπιστώσεις του μεγάλου ιστορικού Σαράντου Καργάκου.
 

Chem2000

Διάσημο μέλος

Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,867 μηνύματα.
Προσωπικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.Τα μαθήματα σαν μαθήματα έχουν σίγουρα ένα αυξημένο δείκτη δυσκολίας πλέον.Πχ όταν ο μπαμπάς μου έκανε μαθηματικά Γ λυκείου τη δεκαετία του '70 (τότε βεβαία λεγόταν εξατάξιο γυμνάσιο),δεν έκανε ολοκληρώματα ούτε παραγώγους(βέβαια έκαναν μιγαδικούς τότε).Όλα αυτά τα διδάχτηκε στη σχολή του.Για όποιον δεν έχει ιδέα,εδώ είναι ενδεικτικά τα θέματα της άλγεβρας που έδιναν πχ το 1976.

Πλέον,διαφορικός και ολοκληρωτικός λογισμός είναι η ύλη των μαθηματικών που εξετάζονται στις πανελλήνιες.Επιπλέον,με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και ειδικά με την ευρεία χρήση των υπολογιστών,προστίθεται ένα νέο μάθημα στη ζωή των μαθητών,που πριν κάποια χρόνια φάνταζε άγνωστο,και αυτό είναι φυσικά,η Πληροφορική.Αν και δε ξέρω κατά πόσο η ψευδογλώσσα που μαθαίνουν τα παιδιά στη Γ λυκείου,κατά τη διάρκεια προετοιμασίας τους,τα βοηθάει στο να κατανοήσουν πιο βαρύ προγραμματισμό με C++ ή Java όσο είναι στη σχολή,σίγουρα αυτό το μάθημα προσθέτει μια νέα δυσκολία που οι παλιοί δεν είχαν.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως πλέον η δυσκολία των μαθημάτων είναι σίγουρα πιο αυξημένη,ειδικά όταν μιλάμε για θετικές επιστήμες,οι οποίες κακά τα ψέματα ολοένα και εξελίσσονται και συνεχώς προστίθενται νέα και νέα δεδομένα.Στις θεωρητικές πάλι,και εκεί πλέον τα πράγματα είναι λιγάκι πιο σκούρα,γιατί αποφεύγουν τη στείρα παπαγαλία που πριν κάποια χρόνια θεωρούνταν must για να γράψεις υψηλόβαθμα.Πλέον εστιάζουν γενικά στη κριτική σκέψη στις πανελλήνιες.

Από εκεί και πέρα,θέλω να αναφέρω μια δική μου διαπίστωση,η οποία ίσως να είναι ή να ακούγεται φουλ παρωχημένη.Πιστεύω ότι τα παιδιά που τώρα πάνε σχολείο δεν ασχολούνται καθόλου.Πως να το εξηγήσω,τα έχουν φορτώσει στο κόκορα.Δε λέω,και εγώ γυμνάσιο πριν 10 χρόνια πήγαινα και θυμάμαι τι ακριβώς γινόταν.Αλλά τόσο χάλια δεν θυμάμαι να ήμασταν.Πλέον τα παιδιά,δε ξέρουν ούτε τα βασικά.Φίλη μου κάνει μαθήματα σε κοριτσάκι 14 χρονών στα μαθηματικά και στη φυσική και δε ξέρει κάθετο πολλαπλασιασμό και διαίρεση(!).Και όχι,το κορίτσι δεν έχει ούτε δυσλεξία,ούτε κάποιο μαθησιακό θέμα,γιατί οι γονείς της πριν την ξεκινήσουν ιδιαίτερα απευθύνθηκαν σε ειδικό για να βεβαιωθούν ότι είναι εντάξει.
Το φταίξιμο βέβαια δε το ρίχνω στα παιδιά,λογικό είναι.Πλέον με το πάτημα ενός κουμπιού,όλα είναι στην οθόνη μας,είτε ένας πολλαπλασιασμός,είτε μια διαίρεση,είτε οτιδήποτε.Όπως και πλέον η ζωή τους δεν είναι εκεί έξω.Είναι μέσα στα social.Στο tik tok και στο instagram.Οπότε ποιος ο λόγος να διαβάσουν αφού με ένα google search,θα βρουν αυτό που ψάχνουν;
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Προσωπικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.Τα μαθήματα σαν μαθήματα έχουν σίγουρα ένα αυξημένο δείκτη δυσκολίας πλέον.Πχ όταν ο μπαμπάς μου έκανε μαθηματικά Γ λυκείου τη δεκαετία του '70 (τότε βεβαία λεγόταν εξατάξιο γυμνάσιο),δεν έκανε ολοκληρώματα ούτε παραγώγους(βέβαια έκαναν μιγαδικούς τότε).Όλα αυτά τα διδάχτηκε στη σχολή του.Για όποιον δεν έχει ιδέα,εδώ είναι ενδεικτικά τα θέματα της άλγεβρας που έδιναν πχ το 1976.

Πλέον,διαφορικός και ολοκληρωτικός λογισμός είναι η ύλη των μαθηματικών που εξετάζονται στις πανελλήνιες.Επιπλέον,με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και ειδικά με την ευρεία χρήση των υπολογιστών,προστίθεται ένα νέο μάθημα στη ζωή των μαθητών,που πριν κάποια χρόνια φάνταζε άγνωστο,και αυτό είναι φυσικά,η Πληροφορική.Αν και δε ξέρω κατά πόσο η ψευδογλώσσα που μαθαίνουν τα παιδιά στη Γ λυκείου,κατά τη διάρκεια προετοιμασίας τους,τα βοηθάει στο να κατανοήσουν πιο βαρύ προγραμματισμό με C++ ή Java όσο είναι στη σχολή,σίγουρα αυτό το μάθημα προσθέτει μια νέα δυσκολία που οι παλιοί δεν είχαν.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως πλέον η δυσκολία των μαθημάτων είναι σίγουρα πιο αυξημένη,ειδικά όταν μιλάμε για θετικές επιστήμες,οι οποίες κακά τα ψέματα ολοένα και εξελίσσονται και συνεχώς προστίθενται νέα και νέα δεδομένα.Στις θεωρητικές πάλι,και εκεί πλέον τα πράγματα είναι λιγάκι πιο σκούρα,γιατί αποφεύγουν τη στείρα παπαγαλία που πριν κάποια χρόνια θεωρούνταν must για να γράψεις υψηλόβαθμα.Πλέον εστιάζουν γενικά στη κριτική σκέψη στις πανελλήνιες.

Από εκεί και πέρα,θέλω να αναφέρω μια δική μου διαπίστωση,η οποία ίσως να είναι ή να ακούγεται φουλ παρωχημένη.Πιστεύω ότι τα παιδιά που τώρα πάνε σχολείο δεν ασχολούνται καθόλου.Πως να το εξηγήσω,τα έχουν φορτώσει στο κόκορα.Δε λέω,και εγώ γυμνάσιο πριν 10 χρόνια πήγαινα και θυμάμαι τι ακριβώς γινόταν.Αλλά τόσο χάλια δεν θυμάμαι να ήμασταν.Πλέον τα παιδιά,δε ξέρουν ούτε τα βασικά.Φίλη μου κάνει μαθήματα σε κοριτσάκι 14 χρονών στα μαθηματικά και στη φυσική και δε ξέρει κάθετο πολλαπλασιασμό και διαίρεση(!).Και όχι,το κορίτσι δεν έχει ούτε δυσλεξία,ούτε κάποιο μαθησιακό θέμα,γιατί οι γονείς της πριν την ξεκινήσουν ιδιαίτερα απευθύνθηκαν σε ειδικό για να βεβαιωθούν ότι είναι εντάξει.
Το φταίξιμο βέβαια δε το ρίχνω στα παιδιά,λογικό είναι.Πλέον με το πάτημα ενός κουμπιού,όλα είναι στην οθόνη μας,είτε ένας πολλαπλασιασμός,είτε μια διαίρεση,είτε οτιδήποτε.Όπως και πλέον η ζωή τους δεν είναι εκεί έξω.Είναι μέσα στα social.Στο tik tok και στο instagram.Οπότε ποιος ο λόγος να διαβάσουν αφού με ένα google search,θα βρουν αυτό που ψάχνουν;
Αντικειμενικά η θεωρητική (τότε κλασικό) απαιτούσε περισσότερο κριτική ικανότητα. Η ύλη δεν ήταν τόσο περιορισμένη. Ενδεικτικά μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 70 η ύλη της ιστορίας δεν περιοριζόταν σε ένα βιβλίο αλλά σου έλεγαν ότι η ύλη σου περιλαμβάνει αρχαία-ρωμαϊκή, βυζαντινή-μεσαιωνική & νεότερη ιστορία. Ομοίως στα λατινικά είχες να διαβάσεις τρία έργα (νομίζω τα δύο ήταν του Ιουλίου Καίσαρα) και όχι 35 μικρά κείμενα. Στα αρχαία δεν υπήρχε διδαγμένο κείμενο αλλά μόνο αδίδακτο το οποίο στο υπαγόρευαν και δεν στο έδιναν έτοιμο. Από τη δεκαετία του 80 άρχισε να προωθείται η αποστήθιση.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,091 μηνύματα.
Αντικειμενικά η θεωρητική (τότε κλασικό) απαιτούσε περισσότερο κριτική ικανότητα. Η ύλη δεν ήταν τόσο περιορισμένη. Ενδεικτικά μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 70 η ύλη της ιστορίας δεν περιοριζόταν σε ένα βιβλίο αλλά σου έλεγαν ότι η ύλη σου περιλαμβάνει αρχαία-ρωμαϊκή, βυζαντινή-μεσαιωνική & νεότερη ιστορία. Ομοίως στα λατινικά είχες να διαβάσεις τρία έργα (νομίζω τα δύο ήταν του Ιουλίου Καίσαρα) και όχι 35 μικρά κείμενα. Στα αρχαία δεν υπήρχε διδαγμένο κείμενο αλλά μόνο αδίδακτο το οποίο στο υπαγόρευαν και δεν στο έδιναν έτοιμο. Από τη δεκαετία του 80 άρχισε να προωθείται η αποστήθιση.
Ναι όμως τότε δεν μπορούσες να "μάθεις" ιστορία/αρχαία/λατινικά/φυσική.

Δλδ αν η ύλη είναι γενική και αόριστη ο καθένας βάζει ό,τι θέλει και δεν μπορεί απαραίτητα το "φυτό" να περάσει.

Δεν λέω ότι θα ήταν χειρότερο από σήμερα ένα τέτοιο σύστημα, απλά η κοινωνία δεν θα το δεχόταν με τίποτα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top