Γενικό Εξοβελισμός του Επιτάφιου Λόγου του Θουκυδίδη από τη Γ΄λυκείου

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Ανοίγω αυτό το θέμα, διότι θεωρώ ότι το έργο αυτό του Θουκυδίδη είναι ένα έργο παγκόσμιας ακτινοβολίας και συνιστά ύμνο για τη δημοκρατία. Με ποια λογική οι κύριοι του υπουργείου παιδείας κατήργησαν τη διδαχή αυτού του έργου; Τι σόι ελληνική παιδεία παρέχει το ελληνικό σχολείο όταν ο μαθητής περνά από τα θρανία και δεν έχει ακούσει τίποτα γι' αυτό το έργο;Προσωπικά κάθισα και μελέτησα ορισμένα σημεία από το σχολικό εγχειρίδιο και διαπίστωσα ότι έχει μια διαχρονικότητα και τα μηνύματα τα οποία περνάει είναι πολύ ουσιώδη και ίσως, κατά τη γνώμη μου, να ξεπερνά σε σπουδαιότητα ακόμη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Πέρασα από τα θρανία, σαν μαθητής, χωρίς να ακούσω τίποτα για αυτό το έργο και, παρόλα αυτά, θεωρώ ότι έλαβα μια εξαιρετική δημόσια ελληνική παιδεία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς κάνει το συγκεκριμένο έργο τόσο μοναδικό, ώστε να χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης... :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,852 μηνύματα.
Πέρασα από τα θρανία, σαν μαθητής, χωρίς να ακούσω τίποτα για αυτό το έργο και, παρόλα αυτά, θεωρώ ότι έλαβα μια εξαιρετική δημόσια ελληνική παιδεία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς κάνει το συγκεκριμένο έργο τόσο μοναδικό, ώστε να χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης... :hmm:
με μια φράση θα σε πείθω :
" το έργο είναι από το καλύτερο στην αγορά " :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

miss marple

Πολύ δραστήριο μέλος

Η miss marple αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 859 μηνύματα.
Ανοίγω αυτό το θέμα, διότι θεωρώ ότι το έργο αυτό του Θουκυδίδη είναι ένα έργο παγκόσμιας ακτινοβολίας και συνιστά ύμνο για τη δημοκρατία. Με ποια λογική οι κύριοι του υπουργείου παιδείας κατήργησαν τη διδαχή αυτού του έργου; Τι σόι ελληνική παιδεία παρέχει το ελληνικό σχολείο όταν ο μαθητής περνά από τα θρανία και δεν έχει ακούσει τίποτα γι' αυτό το έργο;Προσωπικά κάθισα και μελέτησα ορισμένα σημεία από το σχολικό εγχειρίδιο και διαπίστωσα ότι έχει μια διαχρονικότητα και τα μηνύματα τα οποία περνάει είναι πολύ ουσιώδη και ίσως, κατά τη γνώμη μου, να ξεπερνά σε σπουδαιότητα ακόμη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή.

Πραγματικά είναι κρίμα...αλλά ακόμη πιο κρίμα είναι οι γενιές ολόκληρες που έχουν περάσει ως τώρα...εκατομμύρια παιδιά που όχι μόνο δεν έχουν διαβάσει δύο αράδες του έργου, αλλά αγνοούν και το όνομά του ακόμη :(
Όντως, το έργο είναι διαχρονικότατο, όπως και η Αντιγόνη. Το νόημα της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων δε θα έπρεπε να είναι τόσο η γραμματική και το συντακτικό, αλλά η συζήτηση πάνω στις ιδέες του κειμένου. Πόσο κρίμα, πραγματικά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κάτι για οβελίες διάβασα, μου άνοιξε η όρεξη, μπήκα στο θέμα και βλέπω κουβέντα για αρχαία. Ε όχι ρε παιδιά. Τι ρικ ρολ είναι αυτό βραδιάτικα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meetmeinmontauk

Τιμώμενο Μέλος

Η meetmeinmontauk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 11,788 μηνύματα.
έλα τώρα, μιλάς για αρχαία ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. πιστεύεις ότι οι μαθητές, και θετικής και θεωρητικής, έδιναν την πρέπουσα σημασία στο μάθημα; ή μήπως ότι οι καθηγητές θα το δίδαξαν όπως θα έπρεπε χωρίς να κάνουν πασαλείμματα; αυτά φυσικά δεν αναιρούν τη σπουδαιότητα του έργου ούτε αποτελούν δικαιολογία για το ότι βγήκε από την ύλη. απλά σκέψου ότι δεν θα επηρεάσει κανέναν αυτό. επίσης, υπάρχουν κι άλλα μαθήματα, πιο κατανοητά από τα αρχαία (πολύ πιο κατανοητά θα έλεγα) που μιλούν εξίσου για τη δημοκρατία (πολιτική παιδεία or sth, δεν θυμάμαι πως το λέγαμε αυτό το μάθημα, λογοτεχνία και ακόμη και η έκθεση).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Πέρασα από τα θρανία, σαν μαθητής, χωρίς να ακούσω τίποτα για αυτό το έργο και, παρόλα αυτά, θεωρώ ότι έλαβα μια εξαιρετική δημόσια ελληνική παιδεία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς κάνει το συγκεκριμένο έργο τόσο μοναδικό, ώστε να χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης... :hmm:

Ποια χρονιά αποφοίτησες; Ρωτάω, γιατί το 2006 μπήκε ως μάθημα γενικής παιδείας. Πριν ήταν στην κατεύθυνση. Εν πάσει περιπτώσει, διάβασε το και θα καταλάβεις ότι μέσα από αυτό το έργο προβάλλονται αξίες που σήμερα συνιστούν τη βάση του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού.

Πραγματικά είναι κρίμα...αλλά ακόμη πιο κρίμα είναι οι γενιές ολόκληρες που έχουν περάσει ως τώρα...εκατομμύρια παιδιά που όχι μόνο δεν έχουν διαβάσει δύο αράδες του έργου, αλλά αγνοούν και το όνομά του ακόμη :(
Όντως, το έργο είναι διαχρονικότατο, όπως και η Αντιγόνη. Το νόημα της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων δε θα έπρεπε να είναι τόσο η γραμματική και το συντακτικό, αλλά η συζήτηση πάνω στις ιδέες του κειμένου. Πόσο κρίμα, πραγματικά...

Κατά τη γνώμη πρέπει και στη γραμματική και το συντακτικό να δίνεται έμφαση. Και αυτό γιατί κατανοώντας τη δομή της αρχαίας ελληνικής, είσαι σε θέση να κατανοήσεις για ποιο λόγο η νέα ελληνική έχει τη μορφή που έχει σήμερα.

έλα τώρα, μιλάς για αρχαία ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. πιστεύεις ότι οι μαθητές, και θετικής και θεωρητικής, έδιναν την πρέπουσα σημασία στο μάθημα; ή μήπως ότι οι καθηγητές θα το δίδαξαν όπως θα έπρεπε χωρίς να κάνουν πασαλείμματα; αυτά φυσικά δεν αναιρούν τη σπουδαιότητα του έργου ούτε αποτελούν δικαιολογία για το ότι βγήκε από την ύλη. απλά σκέψου ότι δεν θα επηρεάσει κανέναν αυτό. επίσης, υπάρχουν κι άλλα μαθήματα, πιο κατανοητά από τα αρχαία (πολύ πιο κατανοητά θα έλεγα) που μιλούν εξίσου για τη δημοκρατία (πολιτική παιδεία or sth, δεν θυμάμαι πως το λέγαμε αυτό το μάθημα, λογοτεχνία και ακόμη και η έκθεση).

Δεν είναι το ίδιο. Η πολιτική παιδεία είναι ένα ξερό κείμενο. Αντίθετα μέσα από την ερμηνεία της κάθε φράσης του Επιταφίου μπορείς να εμβαθύνεις περισσότερο σε σχέση με το να ασχοληθείς σε ένα ή δύο μαθήματα της πολιτικής παιδείας. Όσον αφορά τους καθηγητές, κατ' εμέ καλύτερα να κάνουν πασάλειμμα παρά να μην διδάσκεται ένα τέτοιο έργο καθόλου. Και στην τελική ας το επαναφέρουν στη θεωρητική, εάν είναι να δίνεται μεγαλύτερη σημασία και να μην χαραμίζεται στη γενική παιδεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Angelique.

Διακεκριμένο μέλος

Η Angelique. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7,200 μηνύματα.
Με ποια λογική οι κύριοι του υπουργείου παιδείας κατήργησαν τη διδαχή αυτού του έργου; Τι σόι ελληνική παιδεία παρέχει το ελληνικό σχολείο όταν ο μαθητής περνά από τα θρανία και δεν έχει ακούσει τίποτα γι' αυτό το έργο;
Το τι σόι παιδεία παρέχει το ελληνικό σχολείο είναι παγκοσμίως γνωστό.
Αλλά η απουσία αυτού του έργου συγκεκριμένα, είναι ψιλά γράμματα.
Εξάλλου υπάρχουν και οι βιβλιοθήκες με εκατοντάδες έργα που μπορεί ο καθένας να επεκτείνει τις γνώσεις του.

Πέρασα από τα θρανία, σαν μαθητής, χωρίς να ακούσω τίποτα για αυτό το έργο και, παρόλα αυτά, θεωρώ ότι έλαβα μια εξαιρετική δημόσια ελληνική παιδεία. Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς κάνει το συγκεκριμένο έργο τόσο μοναδικό, ώστε να χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης... :hmm:
Γελάνε και οι πέτρες dude. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το έργο αυτό πράγματι είναι από τα πλέον αξιομνημόνευτα για την πολιτεία των Αθηνών του Περικλή, ένας ύμνος για την δημοκρατία. Είναι αυτονόητο πως πρέπει να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως, όπως και άλλα σπουδαία έργα (Αθηναίων Πολιτεία, Φυσικά του Αριστοτέλη, Συμπόσιο του Πλάτωνα κλπ) κάτι που όμως μέχρι τώρα ελάχιστη σημασία του έδιναν. Μακάρι η νέα αντίληψη που φαίνεται να υπάρχει για τα αρχαία να ωθήσει περισσότερα τέτοια έργα στα σχολεία, αντί γραμματικής και συντακτικού. Η χωρίς αντίμετρα πάντως κατάργησή του Επιταφίου είναι μια κακή αρχή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alexl1996

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Alexl1996 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,803 μηνύματα.
Παιδιά μην το συνχίσουμε τώρα pls. :P Σε μια χώρα που ο Λιαντίνης θεωρήθηκε "ένας τρελός που αυτοκτόνησε" και που προτιμούν στο σχολείο να μας διδάσκουν τον παρακείμενο και τον υπερσυντέλικο ρημάτων από σημαντικά έργα αρχαίων φιλοσόφων, δεν υπάρχει ελπίδα σε αυτόν τον τομέα... Υπάρχουν άτομα που δεν ξέρουν π.χ. ούτε ποιος είναι ο Επίκουρος.. (σιγά μην άφηνε το παπαδαριό να τον μαθαίναμε στα σχολεία βέβαια, αφού ήταν ο πρώτος που υποστήριξε έστω και σε βασικό επίπεδο την θεωρία του χάους). Τι ψάνουμε να βρούμε τώρα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

N.F

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η N.F αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Δεν θυμάμαι τίποτα από ότι διδάχτηκα από τον επιτάφιο του Περικλή στην Γ΄Λυκείου, κανείς δεν του έδινε σημασία είχαμε να διαβάσουμε για τις παννελλήνιες. Παρόλα αυτά είμαι κατά της καταργησής του από το σχολικό πρόγραμμα αλλά είμαι υπέρ να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας του. Κανένας ούτε καν εμείς που ήμασταν θεωρητική δεν μας ζητήθηκαν αυτές οι άχρηστες γνώσεις συντακτού, πόσο μάλλον να διδάσκονται και σε μάθημα γενικής παιδείας που δεν το δίνει κανείς σημασία. Αν ο επιτάφιος διδάσκονταν πίο ελεύθερα και σε μετάφραση θα είχε πιο ενδιαφέρον από τα παιδία και όντως θα μας έμεναν πράγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Επιτέλους οι κύριοι του Υπουργείου Παιδείας άρχισαν να σκέφτονται την επαναφορά του Επιτάφιου Λόγου.
https://www.esos.gr/arthra/48659/o-...argisi-toy-epitafioy-toy-perikli-sti-glykeioy
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Λίγη σημασία έχει στο υπάρχον σύστημα. Υποκριτικές οι φωνές όσων σιωπούν τόσα χρόνια στην πλήρη ισοπέδωση των μαθημάτων γενικής παιδείας και κόπτονται δήθεν για την αφαίρεση τώρα ενός ισοπεδωμένου μαθήματος από το πρόγραμμα. Οι αλλαγές αυτές του Υπουργείου είναι ερασιτεχνικού χαρακτήρα, από τους ίδιους που δήθεν επιδιώκουν σαρωτική μεταρρύθμιση και ενίσχυση των ανθρωπιστικών σπουδών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Respect μονο και μονο για τον τιτλο

Κατα τα αλλα δεν θυμαμαι καν αν ειχα τετοιο μαθημα στο λυκειο. Μπορω να πως πως ντραπηκα λιγο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top