Πόσο δύσκολο είναι να είσαι Καθηγητής;

babisgr

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο babisgr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 837 μηνύματα.
Απλώς εγώ κάνω ας πούμε ιδιαίτερα επειδή δεν τα καταλαβαίνω από τον καθηγητή του σχολείου, δεν θα πάρω τον ίδιο για να μου τα ξαναπει εφοσον απο αυτον δεν τα καταλαβαινω.Θα παρω καποιον αλλον..

Όσο για τα υπολοιπα έχετε δικιο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
killbill, για να δωσουμε μια απαντηση στην ερωτηση σου θα πρεπει πρωτα να απαντησουμε τι ρολο παιζει ο δημοσιος τομεας και να τον αντιπαραβαλλουμε με τον ιδιωτικο.

Ο δημοσιος τομεας στην εκπαιδευση λοιπον [που μας αφορα κιολας], συνηθως [λεγεται οτι] παρεχει δωρεαν αγαθα [που πληρωνονται μεσω των φορων γιατι τιποτα δεν ειναι τζαμπα], ειναι ο τομεας εκεινος που, υποτιθεται, πρεπει να μεριμνα και να παρεχει καποιες ισες ευκαιριες στα παιδια ολου του πληθυσμου, γιατι δεν γινεται το παιδι του ανεργου να μην μπορει να λαβει την βασικη εκπαιδευση με το παιδι του βιομηχανου, ειναι κοινωνικα απαραδεκτο, πως το λενε. Το δημοσιο λοιπον, παρεχει ενα σχολειο για ολους. Κουτσο, στραβο, καλο, ο,τι ειναι. Καθε παιδι μπορει να παει να γραφτει σε ενα σχολειο και να μαθει γραμματα.

Δεν ειναι ομως απροσωπος ο δημοσιος τομεας απεναντι στην κοινωνια. Το παιδι οταν γυριζει απο το σπιτι του δεν λεει "το σχολειο μου εμαθε το Α πραγμα", λεει "ο δασκαλος μου εμαθε το Α πραγμα". Οι εκπαιδευτικοι ειναι ο συνδετικος κρικος του δημοσιου και της ιδιας της κοινωνιας.

Τους εκπαιδευτικους του, το δημοσιο του προσλαμβανει, για να βοηθησουν στο "λειτουργημα" της δωρεαν παιδειας. Τους πληρωνει εναν μισθο πολυ καλο [σε σχεση με τα δεδομενα της εποχης, παντα, μην κοιτας αν φτανουν ή οχι 1200 ευρω στην πραγματικη ζωη], και το κυριοτερο, τους δινει κατι που δεν το εχουν οι αλλοι εκπαιδευτικοι, αυτοι του ιδιωτικου τομεα: Σιγουρια. Ο καθε καθηγητης ξερει οτι, οπως λεει και ο λαος, "μηνας μπαινει μηνας βγαινει τα λεφτα ειναι σιγουρα".

Σε προσλαμβανει λοιπον για να σε κανει φορεα της δημοσιας και "δωρεαν" παιδειας. Και ο καθε εκπαιδευτικος, υποτιθεται, τασσεται υπερ αυτου του σκοπου. Ειναι βεβαια αρκετα αντιφατικο, ο ιδιος ανθρωπος, απο την μια να προσφερει "δημοσια και δωρεαν παιδεια στα παιδια του κοσμακη" και απο την αλλη να προσφερει ενα μαθημα "για να συμπληρωσει το εισοδημα του". Δεν γινεται και ασπρο και μαυρο, οπως και να το κανουμε.

Λες οτι σου απαγορευει να γινεις και σερβιτορος. Προφανως στο απαγορευει και αυτο, γιατι αν εκανες και δευτερη δουλεια, δεν θα ειχες τις σωματικες αντοχες και δυναμεις για να κανεις την πρωτη σου δουλεια σωστα!

Εξαλλου, μην ξεχνας και το αλλο:

Οι λαλιστατες, αποφασιστικες και ετοιμες για "ριζικες αλλαγες στην παιδεια" κυβερνησεις μας, δεν ειναι ηλιθιες. Γνωριζουν πολυ καλα πως, εκτος απο τους εκπαιδευτικους του δημοσιου τομεα, υπαρχουν και οι αλλοι, οι αδιοριστοι, μεγαλο ποσοστο των οποιων δεν προκειται να διοριστει και ποτε. Δεν ξερω τα ακριβη νουμερα, αλλα εχω την εντυπωση πως οι αδιοριστοι ειναι περισσοτεροι απο τους διορισμενους [με εξαιρεση, φυσικα, τους δασκαλους]. Καθε τρεις και λιγο ακουμε "τις προθεσεις της κυβερνησεις να παταξει τα φροντιστηρια και τα ιδιαιτερα", "να συντριψει την παραπαιδεια", και αλλα τετοια ομορφα.

Και δεν κανει ποτε τιποτα, κανενας υπουργος.

Γιατι αν οντως προσφερει τελεια δημοσια εκπαιδευση, θα μεινουν ανεργοι τοσοι ανθρωποι [αρα, θα χαθουν τοσες ψηφοι]. Οποτε σου λεει, βαλε τους δημοσιους εκπαιδευτικους στο ποστο τους, μονιμοποιησε τους να καβαλησουν το καλαμι, απαγορευσε τους να κανουν την δουλεια τους ιδιωτικα, ετσι ωστε οι αδιοριστοι να εχουν δουλεια αυτοι με την σειρα τους!!! Με ενα σμπαρο, δυο τρυγωνια.

Γιατι αν επιτρεψει στον δημοσιο να κανει φροντιστηριο, την γαμησαμε εμεις του ιδιωτικου τομεα. Αμεσως-αμεσως θα εχουμε διπλασιο ανταγωνισμο, και μαλιστα νομιμοτατα...!!! Τουτεστιν, κατα μεσο ορο θα κανουμε ο καθενας τις μισες ωρες απο ο,τι σημερα και ολα αυτα γιατι; Για να..."συμπληρωσει ο δημοσιος, μονιμος υπαλληλος το εισοδημα του;". Κατσε ρε, τον αδιοριστο τον ρωτας πως θα ζησει με 500 ευρω απο 1000 ή σε νοιαζει μονο τα δικα σου 1200 να γινουν 1800;

Λες οτι αν φορολογηθουν τα ιδιαιτερα θα προκυψουν κονδυλια για την παιδεια. Ναι, και αν γινει κανα θαυμα και πανε τα λεφτα οντως στην παιδεια, θα σταματησει να υπαρχει λογος για να κανουν τα παιδια ιδιαιτερα!!! Αν και μεταξυ μας, ολοι ξερουμε που θα πανε αυτα τα λεφτα, ετσι;

Κοινως, ειμαι της αποψης πως, ετσι οπως εχουν τα πραγματα αυτην την στιγμη, εχουν μοιρασμενη την "πιτα" και δεν συμφερει κανεναν να αλλαξει αυτο, συνολικα. Ναι, εσενα προσωπικα σε συμφερει να σου επιτρεπεται να διδασκεις και ιδιωτικα και μενα φυσικα με συμφερει να διοριστω, αλλα συνολικα αν το δουμε, δεν νομιζω να στεκει αυτο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν διαφωνώ επί της ουσίας με αυτά που λέγονται, αλλά ξαναλέω...οι καθηγητές δεν αντιπροσωπεύονται ως πλειοψηφία από ανθρώπους που όλη μέρα ασχολούνται με το πως θα γινουν καλύτεροι καθηγητές κλπ. Γνωρίζετε και οι ίδιοι ότι δεν ειναι και πολλοί έτσι κι αυτό δεν ειναι δυνατόν να είναι πρόβλημα των μαθητών, αλλά δυστυχώς ως πρόβλημα τους φορτώνεται. Κι αν εξαιρέσεις το βασικότατο δίπτυχο έλλειψη αξιολόγησης-ακούνητη μονιμότητα, τότε ούτε το κράτος έχει άλλη ευθύνη. Θα έλεγα οτι το πρόβλημα οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που γίνονται καθηγητές στο δημόσιο σχολείο μόνο για το μισθό που παίρνουν μήνας μπαίνει-μήνας βγαίνει και η απόφαση (κι ευθύνη) ενός ανθρώπου να φτάσει εκεί ειναι αποκλειστικά δική του. Δε μιλάω σαν ιδιωτικός υπάλληλος που νιώθω την αδικία όταν βλέπω καθηγητές να πληρώνονται για να κάθονται τρεις μήνες το χρόνο, αλλά σαν μαθητής, μέχρι πριν 5 μήνες, θεωρώντας ότι εγώ και οι άλλοι μαθητές είμαστε εξ'ορισμού οι πλέον αρμόδιοι να κρίνουμε τους καθηγητές του σχολείου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,088 μηνύματα.
Ας διαφωτισουμε μερικες πτυχες του επαγγελματος λοιπον που σιγουρα δεν εχετε σκεφτει ή δεν γνωριζετε:

1) Οι μηνες που καθονται οι εκπαιδευτικοι στο σπιτακι τους δεν ειναι 4 τον χρονο, αλλα 3. Χριστουγεννα-Πασχα, Ιουλιος, Αυγουστος.

2) Ο μισθος τους ναι, σε καθαρο νουμερο βγαινει ας πουμε 1200 ευρω, αλλα αυτα τα 1200 ευρω δεν ειναι για τις 20 διδακτικες ωρες που βγαζουν. Τα μισα ειναι για τις ωρες στο σχολειο και τα αλλα μισα ειναι επιδοματα [π.χ. επιδομα για την εργασια στο σπιτι, για την διορθωση γραπτων κτλ].

3) Το οτι δεν εχουν κυρωσεις αν κανουν καμια μαλακια, συμφωνω οτι πρεπει να αλλαξει.

4) Οσον αφορα τα ιδιαιτερα τωρα... ΟΚ, ανηθικο και παρανομο και ολα τα κακα του κοσμου να εισαι διορισμενος και να κανεις ιδιαιτερο, αλλα για κατσε, δεν το επιβαλλεις το ιδιαιτερο σε κανεναν, ετσι; Ισα ισα, που καποιος πηγαινει και το ζηταει...! Μην το ξεχναμε αυτο.

5) Λες οτι γνωρισες μονο 3 εκπαιδευτικους απο τους 40... Αυτο απο μονο του δειχνει οτι, τελικα, δεν ειναι και τοσο ευκολο να γινει κανεις καλος εκπαιδευτικος... Ειτε γιατι δεν θελει ή γιατι δεν μπορει.


1) Λοιπόν οι καθηγητές (που δουλεύουν σε σχολεία) κάθονται 0-11 Σεμπτεμβρίου, 15 μέρες τα Χριστούγεννα, 15 μέρες το Πάσχα και μια πιολύ μεγάλη περίοδο το Καλοκαίρι (Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο). Στην ουσία ένας καθηγητής σταματάει την δουλειά του αρχές των εξετάσεων. Στις εξετάσεις το μόνο που έχει να κάνει είναι να βγάλει θέματα και να τα διορθώσει ενώ κάνει και επιτηρήσεις που στην ουσία (κάθεται 1-3 ώρες την ημέρα (σαν να κανεις θαλαμοφυλακή στο στρατό χωρίς τους ελέγχους). Συνεπώς το καλοκαίρι ένας καθηγητής κάθεται περισσότερο από 3 μήνες (20 Μαιου αρχίζουν οι εξετάσεις).


2) Τα 1200 ευρώ είναι αρκερά για τις ώρες που δουλεύετε αναλογικά με άλλους υπαλλήλους (δημοσίους και μη). Ένας ειδικευόμενος ιατρός παίρνει 1100 ευρώ +100 για τις εφημερίες (24 ώρες). Ενώ ο όγκος δουλειάς που έχουνε (και για το σπίτι) και η ευθύνη είναι πολύ μεγαλύτερη από έναν καθηγητή και δεν κάθονται 3 μήνες το χρόνος όπως οι καθηγητέ.


3) Δεν είναι μόνο οι κυρώσεις είναι και ο μικρός έλεγχος. Σαν μαθητής ποτέ δεν είδα άνθρωπο του υπουργείου να κάνει αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε σχολεία (σε αντίθεση με άλλους χώρους εργασίας (νοσοκομεία, εργοστάσια, επιχειρήσεις, στρατός). Πολλοί καθηγητές κάνουν ότι θέλουν στα σχολεία (τσιγάρο -ενώ απαγορεύεται σε δημόσιους χώρους-, καφεδάκι, αργούνε μίση ώρα στην παράδοση του μαθήματος, βρίζουν).

4) Εγώ για τα ιδιαίτερα συμφωνώ -(δεν είναι ούτε ανήθικά ούτε απαράδεκτα ακόμα και για ανθρώπους διορισμένους)- .είναι σημαντικό λάθος του υπουργέιου αυτό. Αν τα ιδιαίτερα ήταν νόμιμα θα μπορούσαν να δοθούν και αποδείξεις. Επίσης δεν αναγκάζεται ένας καθηγητής να κάνει ιδιαίτερα το ότι όλοι σχεδόν κάνουν είναι αποτέλεμσα ότι έχουν άπλετο ελεύθερο χρόνο και με αυτόν τον τρόπο κάνουν ενίσχυση του μισθού. (στην ουσία είναι 2η δουλειά)

5) Δεν είναι εύκολο να γίνει καλός εκπαιδευτικός (αλλά και κακός να γίνει μπορείς εύκολα να βολευτείς σε μια θεσούλα και να περάσεις καλά αφού δεν υπάρχει ευθύνη).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
focko, ιδου η απαντηση σου:

1) Κανεις λαθος αν θεωρεις οτι ενας καθηγητης εργαζεται μονο οταν διδασκει. Για αυτο αλλωστε και πιστευεις πως οι καθηγητες καθονται τις μερες που λες. Παμε λοιπον:

Καθε εκπαιδευτικος ειναι υποχρεωμενος να παρουσιαστει στην υπηρεσια του την 1η του Σεπτεμβρη, εκτος αν φυσικα δεν εχει λαβει τοποθετηση σε σχολειο μεχρι τοτε. Τι κανει μεχρι τις 10 του μηνος; Διενεργει τις εξετασεις των μετεξεταστεων, τις εγγραφες των μαθητων για τη νεα σχολικη χρονια, παραλαμβανει τα σχολικα βιβλια και τα ετοιμαζει ωστε να τα εχουν οι μαθητες ετοιμα στις 11, ενημερωνεται για ολα τα εγγραφα της νεας χρονιας και κανει τις απαραιτητες ενεργειες σε οσα το απαιτουν [π.χ. ενημερωση του υπουργειου για διαφορα θεματα, κτλ], ισως καταρτιζεται το προγραμμα της επομενης χρονιας [σπανιο να γινει νωρις αυτο], αλλα, εν πασει περιπτωσει, ΔΕΝ καθεται.

Λες πως στις 20 Μαιου τελειωνει η δουλεια του. Αληθεια; Και ποιος διενεργει τις πανελληνιες εξετασεις; Η επιτηρηση, ξερεις, δεν ειναι μονο το τριωρο που τον βλεπεις εσυ οταν δινεις. Ειναι μια ακομη ωρα πριν, και κανα διωρο μετα, μεχρι να σφραγιστει το σχολειο.

Την ιδια περιοδο, ο ιδιος ανθρωπος, πρεπει να βγαλει θεματα και να τα διορθωσει οπως λες για τις εξετασεις των μικροτερων ταξεων. Και δεν εχει ενα τμημα με 10 παιδια, ετσι; Εχει πολλα τμηματα, διαφορετικων ταξεων με πολυ περισσοτερα παιδια. Αληθεια, εχεις διορθωσει ποτε γραπτο μαθητη; Και δεν μιλαμε για ενα απλο διαγωνισμα, αλλα για κατι μεγαλυτερο εν προκειμενω, ετσι; Αν θελεις να μην αδικησεις κανεναν μαθητη, το καθε γραπτο θα σου παρει τουλαχιστον 15 λεπτα. Πολλαπλασιασε το επι -ας πουμε- 100 μαθητες. 1500 λεπτα. Διαιρεσε το με το 60. 25 ωρες βγαινει. 25 ωρες καθαρης δουλειας, που πρεπει να γινει ομως γρηγορα, μην τυχον αργησουν οι μαθητες να μαθουν τα αποτελεσματα!

Μεσα σε ολα αυτα, ας μην ξεχναμε και το αλλο: Ποιος διορθωνει τα γραπτα των πανελληνιων εξετασεων; Ο γειτονας; Για υπολογισε ποσα γραπτα πανελληνιων περνανε απο το χερι ενος καθηγητη. Αν ο καθηγητης πρεπει να ειναι μια φορα προσεκτικος στα γραπτα των προαγωγικων εξετασεων, σε αυτα των πανελληνιων ποσες φορες λες οτι πρεπει να ειναι προσεκτικος, οταν εκεινη την στιγμη κραταει στα χερια του την προσπαθεια οχι μιας χρονιας αλλα δωδεκα ετων ενος μαθητη και ταυτοχρονα κρινει το μελλον του; Ολο αυτο το σκηνικο του τρωει ολο τον Ιουνιο.

Αν μενουν καποιες μερες, ειναι αυτες που αξιοποιουνται για το κλεισιμο της σχολικης χρονιας, σε αντιστοιχια με το ανοιγμα τον Σεπτεμβριο. Ουτως η αλλως, η αεργια των καθηγητων και επισημα ξεκιναει την 1η μερα του Ιουλιου.

Ακομη θεωρεις οτι ενας καθηγητης καθεται μετα τις 20 Μαιου;

Να προσθεσω και μερικα ψιλολοιδια ακομη; Ποιος πηγαινει συνοδος σε εκδρομες; Ο φουφουτος; Οταν πας συνοδος σε μια 3/5/7μερη με 30/40/50/60 παιδια, που ειναι μεσα στην καυλα τους, πανω στην τρελα τους και την αλητεια τους και εισαι υπευθυνος για οποιαδηποτε ζημια προκληθει ειτε στα ιδια τα παιδια ειτε σε καποιον τριτο, ποσο ευκολο το εχεις αυτο; Μα θα μου πεις, δεν πανε ολοι συνοδοι. Και εγω θα σου πω οτι παντα καποιος παει, γιατι αλλιως ποιος τα ακουει τα παιδια [και με το δικιο τους, απο την μερια τους]! Αυτος που παει μηπως, λεω μηπως, αφηνει το σπιτι του και την ησυχια του ή νομιζεις οτι εχει πολλη ορεξη να συνοδεψει μερικες δεκαδες αλαλαζοντες εφηβους σε ενα ξενο μερος;

Ποιος ετοιμαζει αληθεια τις σχολικες γιορτες; Και κυριως, ποτε; Μηπως κι αυτο γινεται 8 με 2;

Αληθεια, ποιος βγαζει το προγραμμα; Ποιος ΠΡΕΠΕΙ να συμβιβασει 15 ανθρωπους, αλλους διορισμενους, αλλους ωρομισθιους [δηλαδη κανουν μαθημα και σε αλλα σχολεια εκτος απο το δικο του], αλλους καθηγητες ειδικοτητων [ξενες γλωσσες, μουσικη, κτλ], να λαβει υποψιν του ο,τι του λεει ο καθενας και παραλληλα να βγαλει και ενα αξιοπρεπες προγραμμα; Εγω μια φορα δοκιμασα να το κανω για πλακα, στο φροντιστηριο που δουλευω, και μου εφυγε η μαγκια.

Προσθετη διδακτικη στηριξη ποιος κανει;

Τα οικονομικα του σχολειου ποιος τα διαχειριζεται;

Οι υπευθυνοι του καθε τμηματος ποιοι ειναι; Οι ταξιτζηδες;

Σε ολα αυτα, φυσικα δεν υπαρχει ενας ανθρωπος που τα κανει ολα. Αλλα σε καθε σχολειο, καθε καθηγητης παιρνει ενα ποστο, που ειναι ασχετο με την διενεργεια ενος μαθηματος. Αυτο φυσικα δεν το βλεπει αυτος που ειναι "απ'έξω". Και, εφοσον δεν το βλεπει, για αυτον ειναι σαν να μην υπαρχει. Μη νομιζεις, και εγω που δεν ειμαι στο δημοσιο, απο τετοιες συζητησεις με διορισμενους τα εμαθα.

2) Ενας καθηγητης θα ξεκινησει με 1200 ευρω. Μην νομιζεις οτι θα τελειωσει την καριερα του με 3000 ευρω. Με 1800, αντε βαρια 2000 θα την τελειωσει. Οταν ομως θα γινει αυτο, τα 2000ευρω σε 20 χρονια νομιζεις θα εχουν τοση αξια οση σημερα; Λες για τους γιατρους. Αληθεια, θελεις να συγκρινουμε τα δυο επαγγελματα; Δεν το συζηταω, η ευθυνη του γιατρου ειναι μεγαλυτερη απο αυτην του εκπαιδευτικου, αλλα αν κατηγορουνται μια φορα οι κακοι εκπαιδευτικοι, ποσες φορες πρεπει να ξεσκισουμε τους κακους γιατρους;

3) Συμφωνω απολυτως.

4) Μεγαλη κουβεντα αυτη, η "αν-τα-ιδιαιτερα-ηταν-νομιμα". Δες την απαντηση που δινω στον killbill πιο πανω.

5) Αυτη η προταση σου τα λεει ολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Leo 93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Leo 93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 209 μηνύματα.
Το να είσαι καθηγητής είναι πολύ δύσκολο, το να είσαι δημόσιος υπάλληλος που απλά κάθεται σε ένα σχολείο είναι εύκολο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cibyllian

Περιβόητο μέλος

Η Μπούι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,205 μηνύματα.
1) Λοιπόν οι καθηγητές (που δουλεύουν σε σχολεία) κάθονται 0-11 Σεμπτεμβρίου, 15 μέρες τα Χριστούγεννα, 15 μέρες το Πάσχα και μια πιολύ μεγάλη περίοδο το Καλοκαίρι (Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο). Στην ουσία ένας καθηγητής σταματάει την δουλειά του αρχές των εξετάσεων. Στις εξετάσεις το μόνο που έχει να κάνει είναι να βγάλει θέματα και να τα διορθώσει ενώ κάνει και επιτηρήσεις που στην ουσία (κάθεται 1-3 ώρες την ημέρα (σαν να κανεις θαλαμοφυλακή στο στρατό χωρίς τους ελέγχους). Συνεπώς το καλοκαίρι ένας καθηγητής κάθεται περισσότερο από 3 μήνες (20 Μαιου αρχίζουν οι εξετάσεις).

Ναι, άλλα κάθε μέρα μπαίνουν σε μια τάξη με 20-30 παιδιά, το καθένα με τις ιδιαιτερότητες του και τις διαφορετικές ανάγκες του, για 50 λεπτά (που διαρκεί η κάθε ώρα) δεν επιτρέπεται να αποσπαστεί το μυαλό τους πουθενά εκτός από αυτή την τάξη, πρέπει να διαχειριστούν τα παιδιά, να μεταδώσουν γνώση, να διορθώσουν, να κατανοήσουν το λάθος και να βρουν ποια συλλογιστική προκάλεσε αυτό το λάθος (για κάθε παιδί που κάνει λάθος ξεχωριστά), να απλοποιήσουν και να επανασυνθέσουν τη σκέψη τους, ώστε να γίνει κατανοητό, αν δεν γίνει, να βρουν αμέσως εναλλακτική εξήγησης, να εξετάσουν, να αξιολογήσουν με τις μικρότερες πιθανότητες αδικίας για κάθε μαθητή. Αυτά στην ώρα, στο σπίτι τους, που εσύ νομίζεις ότι κάθονται, πρέπει να σχεδιάσουν το μάθημα της επόμενης, έχοντας πάντα στο μυαλό το γενικότερο ετήσιο πλάνο (το οποίο συνήθως γίνεται το καλοκαίρι και επανελέγχεται Χριστούγεννα και Πάσχα), να διορθώσουν γραπτά και να ενημερωθούν οι ίδιοι για τις εξελίξεις στο γνωστικό τους αντικείμενο.


2) Τα 1200 ευρώ είναι αρκερά για τις ώρες που δουλεύετε αναλογικά με άλλους υπαλλήλους (δημοσίους και μη). Ένας ειδικευόμενος ιατρός παίρνει 1100 ευρώ +100 για τις εφημερίες (24 ώρες). Ενώ ο όγκος δουλειάς που έχουνε (και για το σπίτι) και η ευθύνη είναι πολύ μεγαλύτερη από έναν καθηγητή και δεν κάθονται 3 μήνες το χρόνος όπως οι καθηγητέ.

Η ευθύνη ενός γιατρού είναι σίγουρα μεγάλη. Η ευθύνη ενός καθηγητή είναι να βγάλει κάποια μέρα κάποιον γιατρό, δικηγόρο, μηχανικό κλπ.... διότι κανείς δεν περνάει στο πανεπιστήμιο χωρίς να περάσει πρώτα από σχολείο. Πάνω απ' όλα όμως η ευθύνη του είναι να βγάλει έναν σωστό άνθρωπο, γιατί εκτός από το γνωστικό αντικείμενο οι καθηγητές βάζουν και κάποια λιθαράκια στην συνολική διάπλαση της προσωπικότητας. Μπορεί να μην κινδυνεύει να του πεθάνει κάποιος, όπως σε έναν γιατρό, αλλά η ζωή δεν είναι μόνο "είμαι καλά από θέμα υγείας".

5) Δεν είναι εύκολο να γίνει καλός εκπαιδευτικός (αλλά και κακός να γίνει μπορείς εύκολα να βολευτείς σε μια θεσούλα και να περάσεις καλά αφού δεν υπάρχει ευθύνη).

Σε οποιαδήποτε δουλειά μπορείς να είσαι καλός ή κακός. Η ευθύνη είναι πάντα και θέμα προσωπικής αντίληψης.
Βαρέθηκα να ακούω ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν εύκολη δουλειά και κάθονται πολύ. Όλοι όσοι το λέτε, ελάτε να μπείτε σε μια τάξη και να αντέξετε 1 ώρα και όταν θα βγείτε να δούμε πως θα είστε! Και μετά πηγαίνετε σπίτι και καθίστε να διορθώσετε 2 (όχι παραπάνω) εκθέσεις .... μετά ελάτε να μου πείτε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

manaliss

Νεοφερμένος

Ο Μανώλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 62 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 36 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν ακόμα τρέχει αυτή η συζήτηση αλλά αισθάνομαι την ανάγκη να καταθέσω τη δική μου εμπειρία.
Ξεκίνησα πριν 24 χρόνια να διδάσκω έχοντας τελειώσει μια σχολή που δεν είχε σχέση με εκπαίδευση (Χημικό Πανεπιστημίου - τότε οι χημικοί δεν πηγαίνανε εκπαίδευση αλλά κατευθείαν βιομηχανία (1986) ) .
Το πρώτο που συνειδητοποίησα ήταν ότι μου έλειπαν οι γνώσεις ψυχολογίας. Και άρχισα να διαβάζω διάφορα βιβλία σχετικά (Από Α.Σ. Νηλ και αντιαυταρχική εκπαίδευση μέχρι Κασσωτάκη και διαχείριση τάξης, Φράγκο και συστήματα αξιολόγησης και γενικά ό,τι μπορούσα να διαβάσω σχετικό).
Μετά συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να προσαρμοστώ από την χημεία του Πανεπιστημίου στη χημεία του Λυκείου. Και άρχισα να διαβάζω ό,τι βοήθημα υπήρχε και να λύνω ασκήσεις. Άπειρες ασκήσεις. Ότι κυκλοφορούσε. Από άγχος και αγωνία μήπως υπάρξει εκείνη η άσκηση που δεν θα μπορέσω να λύσω (φυσικά και υπήρξαν αρκετές όλα αυτά τα χρόνια αλλά καμία δεν άντεξε μέχρι το τέλος όλες υποκύψανε).
Όλα αυτά μέσα στη πρώτη πενταετία. Και έγραφα, έγραφα έγραφα, σημειώσεις, ασκήσεις και ό,τι άλλο μου ερχόταν αλλά όχι έτσι από μόνος μου. Το πρώτο μάθημα που έμαθα ήταν να ακούω και να βλέπω. Πάντα από τους μαθητές μου έπαιρνα την ανάδραση που χρειαζόμουνα για να προχωρήσω. Μέσα από συζητήσεις μέσα από απορίες από παντού είχα προσλαμβάνουσες. Πολλοί συνάδελφοι "με κατηγόρησαν" για ανασφάλεια γιατί άφηνα τους μαθητές να με κρίνουν.Ποτέ δεν το μετάνιωσα και δεν νομίζω και να το μετανιώσω ποτέ.
Και πάμε μέσα στη τάξη.
Συμφωνώ με την "προλαλήσασσα" Μπούι. Αλλά και εδώ υπάρχουν αρκετά σημεία. Πρώτο και κύριο, γνωρίζω όλους τους μαθητές με το όνομά τους. Έτσι δημιουργείται μια πιο οικεία ατμόσφαιρα αλλά δίνεται και μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου, μια και οι παρατηρήσεις ( αν χρειαστούν) είναι άμεσες και προσωπικές. Δεν κάνω διακρίσεις σε κανένα. Από τον άριστο μέχρι τον τελευταίο μαθητή. Η εκτροπή επισημαίνεται με τον ίδιο τρόπο σε όλους. Η βαθμολογία στα διαγωνίσματα είναι διάφανη και αντικειμενική. Η αξιολόγηση στο τέλος είναι αιτιολογημένη. Άρα ξέρει ο καθένας που βρίσκεται. Στην αρχή του χρόνου "υπογράφεται" ένα συμβόλαιο από εμένα απέναντί τους με τις υποχρεώσεις μου αλλά και τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο μάθημα. Τηρώντας το πρώτος εγώ απαιτώ την τήρηση και από τους μαθητές μου. Το χιούμορ σώζει αλλά θέλει προσοχή. Τα όρια μεταξύ χιούμορ και ειρωνείας είναι λίγο ασαφή. Θέλει πολύ προσοχή.
Μάλλον πρέπει να σταματήσω. Τα κασετόφωνα στις τάξεις πάντως δεν έχουν σχέση με το καθηγητή. Αυτό να το έχετε υπόψη σας. Ο καθηγητής είναι πολύ περισσότερα από το μάθημα που διδάσκει. Σε πολλά σημεία παραπάνω αναφέρθηκαν πολλά χαρακτηριστικά των καθηγητών. Πάντως ο Ιούνιος - Ιούλιος και Αύγουστος δεν ανήκουν σε αυτά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riemann80

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Επανομή (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 373 μηνύματα.
μιλωντας σε προσωπικο επιπεδο θα ελεγα οτι η δουλεια μου ως καθηγητης δεν ειναι δυσκολη διοτι η υλη που διαπραγματευομαι μεσα στην ταξη ειναι αστεια σε επιπεδο δυσκολιας.απ την αλλη υπαρχει το στοιχημα να γινουν κατανοητα απο τους μαθητες αυτα που λεω.το οποιο στοιχημα και παλι λεω οτι δεν ειναι πολυ δυσκολο διοτι οποιος εχει θεληση να μαθει θα μαθει σιγουρα.

η μονη δυσκολια που εχω βρισκεται εκτος ταξης: το να κατσω να διαβασω απο μονος μου (οχι για να προετοιμαστω για την ταξη) για να γινω λιγο καλυτερος απο αυτο που ειμαι,να ενδιαφερθω για πηγες προβληματων που θα με ζορισουν,αυτα ειναι δυσκολα γιατι ειναι παντα καινουρια.αυτο ειναι το στοιχημα που εχω βαλει με τον εαυτο μου.

δεν ειναι δυσκολη λοιπον η δουλεια του καθηγητη.η δουλεια του μαθητη ομως ειναι.εκεινου που ενδιαφερεται παντα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

στεφγκολ

Νεοφερμένος

Ο στεφανος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 71 μηνύματα.
riemann80 υπάρχουν καλοί και κακοί καθηγητές, αν δεν έχεις μεταδοτικότητα όσο "αστεία " και να σου φαίνεται η ύλη είσαι κακός καθηγητής.η δουλειά σου είναι να μιλάς και να καταλαβαίνουν , να εξηγείς και να απευθύνεσαι με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά μυαλά, μάλλον δεν έχεις καταλάβει ποια είναι η δυσκολία του να είσαι καθηγητής ή δεν σε νοιάζει, αφού για σένα οι μελετηροί θα μάθουν και οι άλλοι όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riemann80

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Επανομή (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 373 μηνύματα.
riemann80 υπάρχουν καλοί και κακοί καθηγητές, αν δεν έχεις μεταδοτικότητα όσο "αστεία " και να σου φαίνεται η ύλη είσαι κακός καθηγητής.η δουλειά σου είναι να μιλάς και να καταλαβαίνουν , να εξηγείς και να απευθύνεσαι με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά μυαλά, ...

για τη μεταδοτικοτητα το χουμε συζητησει αλλου δεν επανερχομαι.τα αλλα που λες τα εφαρμοζω και δε μου φαινονται δυσκολα.το αν θα μαθεις μαθηματικα ή ο,τιδηποτε αλλο ειναι δικο σου θεμα οχι δικο μου.εγω μπορω να σε βοηθησω αν θελεις.
ουτως η αλλως ο,τι και να λεμε ο μαθητης εχει το ζορι οχι ο δασκαλος.κι αυτο πρεπει να γινει σεβαστο απο μας τους καθηγητες.

οσο για την υλη δε μου φενεται αστεια,ειναι οντως αστεια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

woochoogirl

Τιμώμενο Μέλος

Η Αλεξάνδρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,971 μηνύματα.
riemann80 για το τελευταίο σχόλιο μάλλον ξεχνάς ότι σε οποιαδήποτε φάση της ζωής μας μπορούμε να μάθουμε και να επεξεργασθούμε διαφορετική ποσότητα από πληροφορία. Το μυαλό δεν μπορεί να αντιληφθεί με τη μία πολύπλοκες και αφηρημένες έννοιες, οπότε το να λες στα 29 σου κάτι γελοίο στέκει. Στα 16 σου όμως δε νομίζω πως ήταν τόσο απλά τα πράγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riemann80

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Επανομή (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 373 μηνύματα.
συμφωνω σε ολα οσα γραφεις.στα 16 ειναι δυσκολα.για αυτο υπαρχουν οι δασκαλοι ομως για να τα καταλαβαινεις καλυτερα αν εχεις τη διαθεση να το κανεις.το ειπα και πιο πανω,οι μαθητες εχουν το ζορι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

στεφγκολ

Νεοφερμένος

Ο στεφανος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 71 μηνύματα.
οσο για την υλη δε μου φενεται αστεια,ειναι οντως αστεια.

προφανώς είναι αστεία η ύλη να την καταλάβεις σαν καθηγητής, αλλά δεν είναι αστεία για έναν μαθητή και ακόμα λιγότερο αστείο είναι να την διδάξεις καλά. Είναι δύσκολο να είσαι καλός καθηγητής, έχω άπειρα παραδείγματα απο τα σχολικά μου χρόνια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riemann80

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Επανομή (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 373 μηνύματα.
ναι,ολοι εχουμε τετοια παραδειγματα κακων καθηγητων.και προφανως δεν ειναι αστειο να τη διδαξεις καλα.απλως το οτι δεν ειναι αστειο δε σημαινει οτι ειναι και δυσκολο.υπαρχουν ενα σωρο πραγματα που μπορουν να βοηθησουν εναν καθηγητη να διδαξει σωστα και ολοκληρωμενα.κυκλοφορουν ενα σωρο βιβλια,οι μαθητες ειναι πλεον πιο συζητισιμοι,υπαρχει μια καλυτερη επαφη των δυο πλευρων.

εξ αλλου ο,τιδηποτε εχει να κανει με την παιδεια,τα σχολεια,τους μαθητες δε μπορει να ναι αστειο.και βεβαια τα μαθηματικα του λυκειου ειναι αστεια σε σχεση με την υπαρχουσα υλη στο γενικοτερο χωρο αυτης της επιστημης.θελω να πω η βαλιτσα παει πολυ μακρια.να μη πνιγομαστε σε μια κουταλια νερο οταν υπαρχει ωκεανος.αλλα το ξαναλεω αυτο αφορα τους καθηγητες στους οποιους αναφερεται το θεμα.το ζορι ειναι στους μαθητες ξαναλεω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
προφανώς είναι αστεία η ύλη να την καταλάβεις σαν καθηγητής, αλλά δεν είναι αστεία για έναν μαθητή και ακόμα λιγότερο αστείο είναι να την διδάξεις καλά. Είναι δύσκολο να είσαι καλός καθηγητής, έχω άπειρα παραδείγματα απο τα σχολικά μου χρόνια.
Η καλή γνώση του αντικειμένου είναι μόνον ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας καθηγητής. Αν κάποιος έχει μόνο τη γνώση είναι καλός επιστήμονας αλλά όχι και καλός καθηγητής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
Θεωρώ πως το κλειδί για να επιτύχεις στο συγκεκριμένο επάγγελμα, είναι η αποδοχή πρώτα- πρώτα κάποιων ιδεών. Για παράδειγμα, το οτι ο καθηγητής είναι διαφορετικός και οχι ανώτερος από τους μαθητές!
Για ένα τέτοιο επάγγελμα, είναι σημαντική η θέληση για συνεχή μάθηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΜΑGISTER

Νεοφερμένος

Ο ΜΑGISTER αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
δεν ειναι ανήθικο ενας δημοσιος καθηγητης να κάνει ιδιαίτερο μαθημα με τον μαθητή που ειχε προηγουμένως στην σχολική αίθουσα; δεν πληρώνεται απο τα χρηματα του ελληνικού λαού να δώσει το πρωι και όχι μόνο το απογευμα τον καλύτερο του εαυτό στην ταξη , στους μαθητές του; δεν ειναι αισχρό και απάνθρωπ[ο να κάνει ενας καθηγητής άγρα μελλοντικών μαθητών-πελατών στις πρωινές σχολικές τάξεις για να έχει ένα καλοπληρωμένο ιδιαίτερο το απόγευμα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
δεν ειναι ανήθικο ενας δημοσιος καθηγητης να κάνει ιδιαίτερο μαθημα με τον μαθητή που ειχε προηγουμένως στην σχολική αίθουσα;
για μενα, οχι απαραιτητα!

(μαλιστα ειχα την τυχη να κανω "απογευματινο ιδιαιτερο" με καθηγητη μου στο πανεπιστημιο, τον οποιο εχω σε τεραστια εκτιμηση [δε μου συμβαινει συχνα] )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
δεν ειναι ανήθικο ενας δημοσιος καθηγητης να κάνει ιδιαίτερο μαθημα με τον μαθητή που ειχε προηγουμένως στην σχολική αίθουσα; δεν πληρώνεται απο τα χρηματα του ελληνικού λαού να δώσει το πρωι και όχι μόνο το απογευμα τον καλύτερο του εαυτό στην ταξη , στους μαθητές του; δεν ειναι αισχρό και απάνθρωπ[ο να κάνει ενας καθηγητής άγρα μελλοντικών μαθητών-πελατών στις πρωινές σχολικές τάξεις για να έχει ένα καλοπληρωμένο ιδιαίτερο το απόγευμα;
Ανήθικο ίσως με προϋποθέσεις, παράνομο σίγουρα. Αν πρόκειται για καθηγητή που στο σχολείο επίτηδες δεν αποδίδει για να αποκομίσει κάποιο ιδιαίτερο ή λειτουργεί "εκβιαστικά" απέναντι στο μαθητή ή αν πρόκειται για μαθητή που ζητά ιδιαίτερο με απώτερο σκοπό την λήψη υψηλού βαθμού τότε είναι απόλυτα κατακριτέο. Αν όμως πρόκειται για μαθητή που χρειάζεται έξτρα βοήθεια για να περάσει σε μια σχολή (γιατί οι συνθήκες του σχολείου δεν τον βοηθούν όσο θέλει προς αυτή την κατεύθυνση) τότε αυτό είναι θεμιτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top