Η δυστυχία του να είσαι μαθητής

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Σήμερα κατά τύχη βρίκα και είδα από την εκμπομπή "έρευνα" ένα θέμα που μας αφορά όλους: Το άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας σε σχέση με το αντίστοιχο της Φινλανδίας.
Δεν έχω πολλά να πω. Απλά δείτε τα βίντεο:
( το κείμενο που συνοδεύει τα βίντεο είναι από ο άρθρο “Tο σχολείο της χαμένης νιότης” του Αλέξανδρου Πιστοφίδη)

Στη Φινλανδία, στα πολυθέσια και ολοήμερα σχολεία θα βρεις παιδιά από 8 μηνών μέχρι 16 ετών. Όταν εργάζονται και οι δύο γονείς μπορούν να αφήσουν το 8 μηνών και άνω παιδί τους στο σχολείο μαζί με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του.

Στη μικρή κοινότητα του σχολείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχουν ειδικά ιδρυματικά-σχολεία. Θα βρεις βρέφη, να μαθαίνουν από μικρά να συνυπάρχουν με μεγάλους και αναπήρους, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά.

Στη Φινλανδία γιορτάζουν, γιατί θα βρεθούν πάλι σε σχολεία με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με κλειστά γυμναστήρια και πισίνες, με ειδικές αίθουσες χαλάρωσης και σάουνας, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουν και θα δημιουργήσουν γνώση με τους δασκάλους φίλους τους, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα, όπως στην Ελλάδα. (Οι δάσκαλοί μας, ακόμη και να θέλουν να πάρουν πρωτοβουλίες δημιουργικής μάθησης δεν μπορούν. Είναι υποχρεωμένοι να δουλέψουν με συγκεκριμένα βιβλία με έναν στόχο: «να βγει όπως-όπως η ύλη», αποστηθισμένη βεβαίως).


Τα παιδιά στη Φινλανδία, στις πρώτες έξι τάξεις, κάνουν συχνά τεστ, όχι όμως για να βαθμολογηθούν (να τιμωρηθούν όπως τα ελληνόπουλα) αλλά για να διαπιστωθούν οι αδυναμίες τους, ώστε να τους παρασχεθεί εξατομικευμένη ενισχυτική διδασκαλία. Η φιλοσοφία τους είναι, «η βαθμολογία αποθαρρύνει και ωθεί ακόμη περισσότερο στην άρνηση μάθησης τον κακό μαθητή, ενώ επιβραβεύει τον καλό μαθητή, που έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεται την επιβράβευση».
Τα παιδιά στη Φινλανδία μπορούν ήδη από τις πρώτες τάξεις, να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί της δευτέρας δημοτικού, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα της τρίτης ή ακόμη και της πρώτης, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο. Τα παιδιά στη Φινλανδία αλλά και σε πολλές άλλες χώρες, που το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι ανάμεσα σε εκείνο των πρώτων πέντε στον κόσμο, όπως στην Ιαπωνία, Κορέα και Καναδά, όταν έχουν τεστ στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στη γλώσσα τους, επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βοήθημα (βιβλίο με τους μαθηματικούς, φυσικούς, χημικούς τύπους και λεξικό γλώσσας). Οι παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους.


Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.
Όταν το απόγευμα, μετά την ενισχυτική διδασκαλία, οι Φιλανδοί μαθητές πάνε στο σπίτι, αφήνουν τη σάκα με τα βιβλία στο σχολείο. Όλη η υπόλοιπη ημέρα τους ανήκει. Χαίρονται την παιδικότητά τους. Τεστ για το σπίτι απαγορεύονται. Η λέξη φροντιστήριο δεν υπάρχει ούτε στο λεξικό τους. Είναι πρώτα στην Ευρώπη στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και τελευταία σε τηλεθέαση.

Τα ελληνόπουλα τρέχουν από φροντιστήριο σε φροντιστήριο σαν κουρδιστά πορτοκάλια. Το μόνο που τους μένει μετά, είναι να καθίσουν εξαντλημένα μπροστά στην τηλεόραση μέχρι να τους πάρει ο ύπνος. Σε καμιά άλλη χώρα του κόσμου δε βλέπεις παιδιά με τσάντες να κυκλοφορούν μέχρι τα μεσάνυχτα τρέχοντας σαν τον Βέγγο να προλάβουν το επόμενο μάθημα αποστήθισης, προς μεγάλη ικανοποίηση των φροντιστηρίων. Είναι δυνατόν αυτά τα τραύματα της χαμένης παιδικότητας να μην έχουν βαθιές και μακροχρόνιες ψυχικές συνέπειες;

Τα περισσότερα ελληνόπουλα πάνε άκεφα σε άθλια δημόσια σχολεία, που μοιάζουν σαν γκαράζ αυτοκινήτων. Θα συναντήσουν δασκάλους, στην πλειονότητά τους σκυθρωπούς και δίχως όρεξη, που από τότε που τελείωσαν τις σπουδές τους δεν έχουν ανοίξει βιβλίο. Θα συναντήσουν δασκάλους, για τους οποίους η λέξη εξατομικευμένη προσέγγιση μαθητή με ιδιαίτερα προβλήματα, υπάρχει μόνο στα λεξικά. Θα πρέπει να αποστηθίσουν κακογραμμένα βιβλία πάνω στα οποία θα εξεταστούν. Όποιος έχει την καλύτερη μνήμη ή τις καλύτερες τεχνικές αποστήθισης, όχι απαραίτητα και το καλύτερο μυαλό, θα επιβραβευθεί. Οι κακοί μαθητές θα τιμωρηθούν και θα σπρωχθούν στη μαθησιακή άρνηση.

Η μαθητική διαρροή στη χώρα μας, σε κάποιες περιοχές ξεπερνά το 30% , ενώ στη Φινλανδία είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η απάντηση της υπουργού παιδείας τους είναι: «είμαστε μια μικρή χώρα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε έναν μαθητή». Γιατί αλήθεια συμβαίνουν όλα αυτά τα τραγικά, στο σημαντικότερο τομέα μιας χώρας όπως είναι η παιδεία, από την οποία εξαρτώνται όλα τα άλλα; Γιατί βασανίζουμε δίχως λόγο ότι πολυτιμότερο έχουμε, τα παιδιά μας; Γιατί, ενώ πληρώνουμε τα περισσότερα λεφτά στον κόσμο για την παιδεία (στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων), έχουμε μια τόσο άθλια δημόσια παιδεία; Την απάντηση μας την έδωσε πριν λίγες ημέρες ο κος Βουλγαράκης: «υπάρχουν βουλευτές που τα δίδακτρα που πληρώνουν για τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία είναι περισσότερα από τα εισοδήματα που δηλώνουν στο πόθεν έσχες»!!!


Κυβερνώντες και εξουσιάζοντες, που στέλνουν τα παιδιά τους σε πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία, δεν έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά στη δημόσια παιδεία, όπως δεν έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά για τη δημόσια υγεία αφού αν χρειαστεί, οι ίδιοι και τα παιδιά τους θα πάνε στο Memorial. Αυτή είναι η μοναδική εξήγηση και καμία άλλη για τα άθλια δημόσια σχολεία μας. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες προς βλάκες! Στη Φινλανδία, ο γιος του πρωθυπουργού, του προέδρου της ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού της πολυκατοικίας και του χασάπη της γειτονιάς πάνε στο ίδιο δημόσιο σχολείο. Γι αυτό και έχουν κάθε λόγο να δίνουν τα διπλάσια ακριβώς λεφτά από εμάς, γύρω στο 7% του ΑΕΠ, για την παιδεία τους. «Βάση της εκπαίδευσής μας είναι η ισότητα όλων στο σχολείο», λέει η υπουργός τους.

Οι Φιλανδοί αγαπούν την πατρίδα τους, όχι ακροδεξιά και θεωρητικά σαν μια αφηρημένη ιδέα, αλλά σαν ζωντανό οργανισμό. Γιʼ αυτούς πατρίδα είναι πάνω απʼ όλα ο λαός τους, οι άνθρωποί τους, τα παιδιά τους.

To video του Λαζόπουλου που μου έδωσε το έναυσμα ήταν αυτό:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Mα τι να λεμε τώρα για μια χώρα που έχει ουσιαστικα χρεωκοπήσει;
Αλλα ο γιος της κυριας Διαμαντοπουλου να πηγαινει σε ιδιωτικο σχολείο.Μετα σου λεει νοιαζεται για την εκπαιδευση στη χώρα μας.
Ντροπη για τη χωρα που γεννηθηκε η δημοκρατία να μην έχει έστω ενα υποτυπώδες εκπαιδευτικό σύστημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

darkr0se

Νεοφερμένος

Ο darkr0se αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Είχε ομως καποιες υπερβολες η εκπομπη, ο μαθητης της τριτης λυκειου δεν εχει ελευθερο χρονο μια ωρα την εβδομαδα οσα φροντιστηρια και να εχει,, ειμαι τριτη λυκειου τωρα και το λεω απο προσωπικη εμπειρια. Εχω δουλεψει πολυ σωστα και κατω απο 18 χιλιαδες μορια δεν υπαρχει περιπτωση να παρω. Αλλα δεν ειναι οπως τα λενε στην εκπομπη, και Παρασκευη-Σαββατο βγαινω και πενταημερη πηγα, μαλιστα τωρα που τελειωνουν και οι επαναληψεις λουφαρω κυριως.
Ακομα, ειμαι τεχνολογικη και με εξαιρεση το αοδε τα αλλα μαθηματα ηταν πολυ ενδιαφεροντα και αποκομμισα πολλα απο αυτα. Ο τυπος στη Φιλανδια αμα ειναι τοσο χαλαρος οσο λεει και διαβαζει οσο λεει τοτε σιγουρα δεν ξερει ουτε τα μισα μαθηματικα απο οσα ξερω εγω.
Δεν διαφωνω, το συστημα της Ελλαδας εχει παρα πολλα προβληματα αλλα δεν ειναι τα μαθηματα και ο ογκος της υλης το προβλημα, στο πολυτεχνειο θελω να μπω, υπαρχει περιπτωση να μην ξερω πολλα μαθηματικα φυσικες και προγραμματισμους?
Ομως πολλα παιδια αδικουνται απο τις πανελληνιες γιατι αναγκαζονται να μαθουν μαθηματικα, φυσικη και προγραμματισμο ενω δεν τα ενδιαφερουν καθολου και χωρις να εχω καμμια σχεση με το περιεχομενο της σχολης που θελουν να μπουν.
Απλως μην λεμε και βλακειες, οχι και μονο μια ωρα ελευθερο χρονο την εβδομαδα. Η εκπομπη ηταν λιγο μεροληπτικη...

Και μια ακομα ενσταση στα παραπανω, στην τεχνολογικη κατευθηνση πλην του αοδε τα μαθηματα δεν ειναι αποστηθισης. Τα μαθηματικα θελουν κοφτερο μυαλο και λογικη σκεψη, η φυσικη θελει φαντασια και κατανοηση του κοσμου που μας περιβαλει, ο προγραμματισμος μας εισαγει σε ενα τελειως διαφορετικο τροπο σκεψης, και η εκθεση οσο τυποποιημενη και να εχει γινει μας μαθαινει να γραφουμε ενα δομιμενο κειμενο οπου μπορουμε να επιχειρηματολογισουμε πανω σε μια ιδεα.
Τα παιδια που βρισκουν πολυ δυσκολα ολα αυτα τα μαθηματα ισως και να μην ανοικουν καθολου στις σχολες που στοχευουν. Βλεπω πολλα παιδια που βρισκουν πολυ δυσκολα τα μαθηματα και παπαγαλιζουν τη φυσικη και τα μαθηματικα, ελεος δηλαδη.. και να θελουν να μπουνε στο πολυτεχνιο ειτε επειδη ειναι ο μπαμπας μηχανικος ειτε επειδη τους μαθαιναν απο μικρα οτι το μονο πραγμα που θελουν στη ζωη τους ειναι να μπουνε στο πολυτεχνειο η να γινουν γιατροι, δικηγοροι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Νομίζω ότι αυτά με τη Φινλανδία που μας την βάζουν διαρκώς σαν το τέλειο πρότυπο είναι υπερβολές. Σίγουρα η δική μας παιδεία έχει πάρα πολλά προβλήματα. Όμως αυτό που μας λένε να γίνουμε εμείς σαν τη Φινλανδία είναι άκυρο. Εμείς θέλουμε ένα σύστημα παιδείας προσαρμοσμένο στην Ελληνική πραγματικότητα και όχι να αντιγράψουμε κάποιο που έγινε για άλλες εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Έλεος πια με την Φινλανδία. Όποιος θέλει να μιλήσει για κάτι στραβό της δικής μας παιδείας λέει την ατάκα "ενώ στη Φινλανδία...". Κάπου διάβασα κάτι καλό: αν ξαφνικά στην Ελλάδα φέρναμε το σύστημα της Φινλανδίας όπως είναι εκεί θα διαλύονταν όλη η παιδεία μας. Εκεί οι συνθήκες της κοινωνίας είναι πολύ διαφορετικές. Άρα δεν έχει νόημα να θεοποιούμε ξένα συστήματα. Θέλουμε δικό μας σύστημα, για τις δικές μας ανάγκες και να αναταποκρίνεται στις συνθήκες της δικής μας κοινωνίας. Καλό είναι να παίρνουμε στοιχεία από τους άλλους, αλλά μην φτάνουμε στην υπερβολή να δημιουργούμε εξωπραγματικά πρότυπα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
Συμφωνώ με τον Dias! Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας είναι προσαρμοσμένο στην φινλανδική κοινωνία. Το ελληνικό πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στην ελληνική κοινωνία στην οποία απευθύνεται. Ενα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να αντλεί στοιχεία από τη νοοτροπία και τον πολιτισμό της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται. Να παίρνει από αυτήν αξίες και ιδανικά και να "δίνει" σε αυτήν πολίτες που έχουν ενστερνιστεί αυτά τα ιδανικά, τα οποία διαφέρουν από κοινωνία σε κοινωνία και από πολιτισμό σε πολιτισμό. Το φινλανδικό σύστημα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση αλλά όχι να υιοθετηθεί άκριτα, διότι είναι δομημένο πάνω στον φινλανδικό πολιτισμό και όχι στον ελληνικό.

Και κάτι ακόμα: Νομίζω πως ο τίτλος "Η δυστυχία του να είσαι μαθητής" είναι αρκετά πεσσιμιστικός, ειδικά όταν γράφεται σε ένα forum στο οποίο μέλη είναι κυρίως μαθητές...

Φιλικά,
Lita Athens
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Ο Παπανδρέου παλιότερα, δεν είχε μιλήσει για το Σουηδικό μοντέλο; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Νομίζω πως ο τίτλος "Η δυστυχία του να είσαι μαθητής" είναι αρκετά πεσσιμιστικός, ειδικά όταν γράφεται σε ένα forum στο οποίο μέλη είναι κυρίως μαθητές...
Έχεις δίκιο. Εγώ προσωπικά δεν αισθάνομαι καθόλου δυστυχής που είμαι μαθητής. Σίγουρα θα ήθελα μια πολύ καλύτερη παιδεία. Όμως μου αρέσει το σχολείο μου, πολλά από τα μαθήματα, το διάβασμα, η όλη φάση, οι εκδρομές, οι κοπάνες, ο χαβαλές, οι παρέες κλπ. Δεν αισθάνομαι ότι το σχολείο με καταπιέζει. Διαβάζω και έχω καλές επιδόσεις αλλά έχω και όσο ελεύθερο χρόνο θέλω. (Ίσως γιατί δεν κάνω τις ατέλειωτες ώρες φροντιστηρίου που κάνουν άλλοι συμμαθητές μου που όλο κουρασμένοι και βαριεστημένοι είναι). Σκοπεύω και του χρόνου στη Γ λυκείου να μην μπω στο τρυπάκι της τρέλας. :)

Ο Παπανδρέου παλιότερα, δεν είχε μιλήσει για το Σουηδικό μοντέλο; :P
Δεν θέλουμε εμείς το Σουηδικό μοντέλο γιατί έχουμε το Ελληνικό ******έλο!!! :tongue:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Το εκπαιδευτικο μας ειναι υπο καταρρευση επειδη ειναι ενα 100% εξετασιοκεντρικο συστημα. Αρκει αυτο.
Αντιγραφω απο το μπλογκ μου:

Οσο ο καιρος των πανελληνιων πλησιαζει, τοσο σκεφτομαι εντονοτερα την παρακμη του ελληνικου εκπαιδευτικου συστηματος.

Think about it.

Διαβαζεις επι 9 περιπου μηνες 6(ή 7 για οσους δινουν ΑΟΘ)μαθηματα που στα πασαρουν χωρις να εχουν ιδεα τι λενε τα βιβλια μεσα. ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΜΑΡΙ ΜΟΥ! Ρε μαλακα, εχεις δει ποτε τι λεει εκει μεσα; Εχεις ΝΙΩΣΕΙ τι θα πει "βιβλιο του ποδαριου" ή "εργο ενος ψυχακια"; (Εναλλακτικοι τιτλοι του πολυαγαπημενου ΑΟΔΕ).
Οχι βεβαια, ουτε καν εχεις μπει στον κοπο να ριξεις μια ματια στα βιβλια που δινεις στους μαθητες σου, κυριε/κυρια υπουργε μου! Ουτε φυσικα εχεις μπει στον κοπο να εφαρμοσεις συστημα που απαγορευει δια ροπαλου την παπαγαλια. Γιατι να πετυχαινει ο καλυτερος παπαγαλος; Γιατι να πετυχαινει αυτος που δεν εχει εμπεδωσει ΧΡΙΣΤΟ και να μην πετυχαινει αυτος που διαβαζει και καταλαβαινει;

Κυριε υπουργε μου, το σχολειο τι ρολο εχει; Ποιος ειναι ο ρολος της εκπαιδευσης; Τι πρεπει να μαθω εγω 12 χρονια στις σχολικες αιθουσες; 6 μαλακιες(7 για οσους δινουν ΑΟΘ)και τιποτα αλλο; Να ξερω δηλαδη να βρισκω το εμβαδον ενος μεβαλητου χωριου αλλα να μην ξερω τι λεει αυτος ο ερμος ο Επιταφιος ή να μην εχω ιδεα οτι εγινε εμφυλιος στην Ελλαδα τον 20ο αιωνα; Ή μηπως να μαθω να κανω συνταξη και γραμματικη αναλυση σε ενα αγνωστο αρχαιο κειμενο και να μην ξερω τι ειναι η διακρινουσα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
Να ξερω δηλαδη να βρισκω το εμβαδον ενος μεβαλητου χωριου αλλα να μην ξερω τι λεει αυτος ο ερμος ο Επιταφιος ή να μην εχω ιδεα οτι εγινε εμφυλιος στην Ελλαδα τον 20ο αιωνα; Ή μηπως να μαθω να κανω συνταξη και γραμματικη αναλυση σε ενα αγνωστο αρχαιο κειμενο και να μην ξερω τι ειναι η διακρινουσα;

Προσωπικώς είμαι κατά της λογικής που λέει πως "ο μαθητής της θετικής πρέπει να ξέρει άψογα μαθηματικά αλλά να κάνει γλωσσικά λάθη" ή ότι "ο μαθητής της θεωρητικής πρέπει να ξέρει άριστα τα αρχαία αλλά να αγνοεί βασικά μαθηματικά"... Πράγματι η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος είναι τέτοια που σε αναγκάζει να εξειδικευθείς από πολύ νωρίς. Η εξειδίκευση ως έννοια δεν με βρίσκει αντίθετη. Αυτό που θεωρώ αρνητικό είναι πως η εξειδίκευση στον χ, ψ τομέα συνεπάγεται άγνοια οποιουδήποτε μη σχετικού με αυτον αντικειμένου.

Σαφώς και δεν φταιεί ο μαθητής γι'αυτό...Κανείς δεν γίνεται να είναι καλός σε όλα ή τουλάχιστον αυτοί που το καταφέρνουν είναι λίγοι και δεν αποτελούν το μέσο όρο! Ο μαθητής θα παραμελήσει κάποια μαθήματα, προκειμένου να δώσει έμφαση σε αυτά που θα εξεταστεί στις πανελλήνιες! Δεν γίνεται αλλιώς...

Ωστόσο, καλόν θα ήταν, όταν τελειώσει το σχολείο κάποιος (περάσουν οι πανελλήνιες κλπ), να δει σε τι πιστεύει πως υστερεί και να το προσεγγίσει μόνος του, είτε από τα σχολικά είτε από άλλα βιβλία της επιλογής του!

Γενικώς, είμαι υπέρ της αυτενέργειας του μαθητή / φοιτητή κλπ. Το σύστημα έχει πρόβλημα. Σύμφωνοι! Επειδή, όμως, μέχρι να αλλάξει το σύστημα θα έχουμε πάρει σύνταξη, καλόν είναι να βοηθούμε εμείς τον εαυτό μας και να μη βυθιζόμαστε σε ένα κλίμα πεσσιμισμού και παραίτησης...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Νομίζω ότι αυτά με τη Φινλανδία που μας την βάζουν διαρκώς σαν το τέλειο πρότυπο είναι υπερβολές. Σίγουρα η δική μας παιδεία έχει πάρα πολλά προβλήματα. Όμως αυτό που μας λένε να γίνουμε εμείς σαν τη Φινλανδία είναι άκυρο. Εμείς θέλουμε ένα σύστημα παιδείας προσαρμοσμένο στην Ελληνική πραγματικότητα και όχι να αντιγράψουμε κάποιο που έγινε για άλλες εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Έλεος πια με την Φινλανδία. Όποιος θέλει να μιλήσει για κάτι στραβό της δικής μας παιδείας λέει την ατάκα "ενώ στη Φινλανδία...". Κάπου διάβασα κάτι καλό: αν ξαφνικά στην Ελλάδα φέρναμε το σύστημα της Φινλανδίας όπως είναι εκεί θα διαλύονταν όλη η παιδεία μας. Εκεί οι συνθήκες της κοινωνίας είναι πολύ διαφορετικές.

Όταν οι Φινλανδοί έχουν καταφέρει να κάνουν τα παιδιά τους να αγαπήσουν το διάβασμα και να μην είναι όλη μέρα κλεισμένοι, πιεσμένοι πάνω από ένα βιβλίο έχουν πετύχει και είναι ένα σύστημα παιδείας που θα πρέπει θα μιμηθούμε
Οι συνθήκες της κοινωνίας είναι πολύ διαφορετικές, γιατί αυτοί έχουν ουσιαστική μόρφωση σε αντίθεση με εμάς που βγαίνουμε από τα σχολεία με άχρηστες γνώσεις και καθόλου ουσιαστικές.
Δεν πιστεύω λοιπον πως αν είχαμε πολλά μαθήματα επιλογής, εργαστήρια, υποδομές και όρεξη για μάθηση θα διαλυόταν όλη η παιδεία μας.

Έχεις δίκιο. Εγώ προσωπικά δεν αισθάνομαι καθόλου δυστυχής που είμαι μαθητής. Σίγουρα θα ήθελα μια πολύ καλύτερη παιδεία. Όμως μου αρέσει το σχολείο μου, πολλά από τα μαθήματα, το διάβασμα, η όλη φάση, οι εκδρομές, οι κοπάνες, ο χαβαλές, οι παρέες κλπ. Δεν αισθάνομαι ότι το σχολείο με καταπιέζει. Διαβάζω και έχω καλές επιδόσεις αλλά έχω και όσο ελεύθερο χρόνο θέλω. (Ίσως γιατί δεν κάνω τις ατέλειωτες ώρες φροντιστηρίου που κάνουν άλλοι συμμαθητές μου που όλο κουρασμένοι και βαριεστημένοι είναι)

Για τον τίτλο έχεις δίκιο. Ούτε εγώ αισθάνομαι δυστυχής που είμαι μαθητής. Αυτό βέβαια το οφείλω στους φίλους που έχω γιατί όσον αφορά τα υπόλοιπα αισθάνομαι πολύ καταπιεσμένος.(μία τυπική μέρα μου: 8.00-14.00 σχολείο, 15.00-16.00 μαθηματικά φροντηστήριο, 17.30-18.00 αγγλικά 19.00-20.00 φυσική 20.00-21.30 γαλλικά) Μόλις αρχίζεις το σχολείο έχεις την όρεξη και την διάθεση. Καθώς περνούν τα χρόνια, τελικά έρχεται μια στιγή που λες: «Τι έχω κάνει εγώ σε αυτό το σχολείο» Το μόνο που έχει να θυμάσαι είναι οι εκδρομές, οι κοπάνες, ο χαβαλές, οι παρέες κλπ. Δεν σου μένει τίποτα άλλο. Κάθε μέρα λοιπόν τα ίδια - κουδούνι- σχολείο-διάβασμα-φροντιστήριο-διάβασμα. Δεν θα ήταν ωραίο να θυμόσουν πειράματα, εργασίες και δουλειά που έκανες με ευχαρήστηση;;; Πράγματα που θα ανακάλυπτες μόνος σου;;; και που τελικά θα μάθαινες πραγματικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
ρανια πολυ θα ηθελα εαν πεσει φετος θεμα σχετικα με εκπαιδευτικο συστημα και αδυναμιες να εκφρασεις την αντιθεση σου με την ιδια αμμεσοτητα ,Θα το εκανες? ή θα φοβουσουν μην σου κοψουν μοναδες ,απο το καταγγελτικο υφος και την αμεσοτητα των λεξεων?


στην φιλανδια οι ανθρωποι εχουν πιασει το νοημα,γιατι δεν εχουν ουτε τουρκους απεναντι ,ουτε αμερικανους ουτε αλβανους ,ουτε σκοπιανους,ειναι αυταρκεις οσον αφορα το χρημα και ζουνε σε κατασταση νιρβανας ,και ιδου τα αποτελεσματα ,βγαζουν σωστους πολιτες και υγειως σκεπτομενα ατομα,μηπως δεν θελουν αυτο στην ελλαδα?μηπως αυτο θα σημαινει την πτωση πολιτικαντιδων?μηπως θα εφευγαν εν μια νυκτι πολλοι εκπαιδευτικοι απο τις θεσουλες τους?μηπως θα σταματουσαν να γινονται ολοι δασκαλες και δασκαλοι?
αλλα το κακο ειναι οτι τα παιδια δεν ξυπνανε απο τον λιθαργο που τα εχουν ριξει στο σχολειο και δεν αντιδρουν ,στον καθηγητη στον διεθυντη στον συμβουλο ,εαν δεν ταρακουνησεις τα θεμελια ,δεν προκειται να πεσει ο πυργος της προπαγανδας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
... οι Φινλανδοί ....έχουν πετύχει και είναι ένα σύστημα παιδείας που θα πρέπει θα μιμηθούμε. Οι συνθήκες της κοινωνίας είναι πολύ διαφορετικές ..... Δεν πιστεύω λοιπον πως αν είχαμε πολλά μαθήματα επιλογής, εργαστήρια, υποδομές και όρεξη για μάθηση θα διαλυόταν όλη η παιδεία μας..
Η διαφωνία μου είναι ακριβώς στο να μιμηθούμε. Δεν μπορούμε εμείς να φτιάξουμε ένα σύστημα για τις δικές μας κοινωνικές συνθήκες μέχρι οι κοινωνικές συνθήκες να γίνουν σωστές? Σκέψου με τη νοοτροπία της Ελλάδας του σήμερα μέσα σε ένα χρόνο να φέρναμε εδώ το τόσο ελεύθερο σύστημα της Φινλανδίας.

....όσον αφορά τα υπόλοιπα αισθάνομαι πολύ καταπιεσμένος.(μία τυπική μέρα μου: 8.00-14.00 σχολείο, 15.00-16.00 μαθηματικά φροντιστήριο, 17.30-18.00 αγγλικά 19.00-20.00 φυσική 20.00-21.30 γαλλικά).
Να μου επιτρέψεις: Είσαι Α λυκείου και τι το θέλεις το φροντιστήριο μαθηματικά και φυσική? Πιστεύω ότι και με τον πιο άχρηστο καθηγητή ο καθένας μπορεί να διαβάζει μόνος του με τη βοήθεια και των βοηθημάτων. Μήπως μας έχουν κάνει πρόβατα και τρέχουμε στα φροντιστήρια και αυτοί να κερδίζουν? Σκέψου πόση κούραση θα γλίτωνες και χρόνο θα κέρδιζες χωρίς το φροντιστήριο. Θα είχες και πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

..... Δεν θα ήταν ωραίο να θυμόσουν πειράματα, εργασίες και δουλειά που έκανες με ευχαρίστηση;;; Πράγματα που θα ανακάλυπτες μόνος σου;;; και που τελικά θα μάθαινες πραγματικά.
Σίγουρα!!!! Γιαυτό χρειάζεται να αλλάξουν πολλά. Όμως η λύση δεν είναι να κάνουμε θεό ένα ξένο σύστημα.

στην φινλανδια οι ανθρωποι εχουν πιασει το νοημα,γιατι δεν εχουν ουτε τουρκους απεναντι ,ουτε αμερικανους ουτε αλβανους ,ουτε σκοπιανους,ειναι αυταρκεις οσον αφορα το χρημα και ζουνε σε κατασταση νιρβανας ,και ιδου τα αποτελεσματα ,βγαζουν σωστους πολιτες και υγειως σκεπτομενα ατομα,μηπως δεν θελουν αυτο στην ελλαδα?μηπως αυτο θα σημαινει την πτωση πολιτικαντιδων?μηπως θα εφευγαν εν μια νυκτι πολλοι εκπαιδευτικοι απο τις θεσουλες τους?μηπως θα σταματουσαν να γινονται ολοι δασκαλες και δασκαλοι?
Έλεος πια με τη Φινλανδία!!!! Τόσο τέλεια είναι όλα εκεί? Είμαστε σίγουροι ότι δεν μας παραπληροφορούν?

....το κακο ειναι οτι τα παιδια δεν ξυπνανε απο τον λιθαργο που τα εχουν ριξει στο σχολειο και δεν αντιδρουν ,στον καθηγητη στον διεθυντη στον συμβουλο ,εαν δεν ταρακουνησεις τα θεμελια ,δεν προκειται να πεσει ο πυργος της προπαγανδας....
Μισό λεπτό: τα σχολεία έχουν βάλει τα παιδιά σε λήθαργο? Με τι προσόντα? Αφού κανένας δεν υπολογίζει πια το σχολείο!!! Μαθητές και γονείς και όλη η κοινωνία το σχολείο το έχει φτυσμένο. Ακόμα και τους καθηγητές που θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους τους έχουν γραμμένους. Σιγά μην έχει το σχολείο την παραμικρή επιρροή στους μαθητές!!! Οι θεοί είναι τα φροντιστήρια και εμείς αυτούς υπακούμε και τρέχουμε όλη τη μέρα στους δρόμους να παρακολουθούμε πακέτα 20+ ωρών πληρώνοντας τόσα λεφτά. Φοβούνται οι μαθητές τον διευθυντή και τους καθηγητές του σχολείου? Όχι δα!!!! Μήπως ο πύργος της προπαγάνδας που λες είναι άλλος από αυτόν που νομίζεις?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Να μου επιτρέψεις: Είσαι Α λυκείου και τι το θέλεις το φροντιστήριο μαθηματικά και φυσική? Πιστεύω ότι και με τον πιο άχρηστο καθηγητή ο καθένας μπορεί να διαβάζει μόνος του με τη βοήθεια και των βοηθημάτων. Μήπως μας έχουν κάνει πρόβατα και τρέχουμε στα φροντιστήρια και αυτοί να κερδίζουν? Σκέψου πόση κούραση θα γλίτωνες και χρόνο θα κέρδιζες χωρίς το φροντιστήριο. Θα είχες και πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Το φροντηστίριο το χρειάζομαι και στα δύο αυτά μαθήματα αν και όχι τόσο πολύ στα μαθηματικά. Αλλά στην φυσική είναι απαραίτητο .Αν δεις τι καθηγητή έχουμε θα καταλάβεις γιατί στο λέω. Πραγματικά ξεχνάω και αυτά που ξέρω. Είναι ένας άνθρωπος που έχει γνώσεις, αλλά δεν μπορεί να τις μεταδώσει σωστά. Μοιάζει λίγο και με τρελό επιστήμονα. Ακόμα στο φροντηστήριο προσγκίζουμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά, αφού κοιτάμε λίγο και θέματα της Γ' Λυκείου τα οποία μπορούμε και να λύσουμε.
Αφού το σχολείο δεν μπορεί να μας καλύψει επαρκώς και σίγουρα δεν μπορείς να μάθεις από ένα βοήθημα, το φροντηστήριο είναι η αναγκαστηκή λύση.

Η διαφωνία μου είναι ακριβώς στο να μιμηθούμε. Δεν μπορούμε εμείς να φτιάξουμε ένα σύστημα για τις δικές μας κοινωνικές συνθήκες μέχρι οι κοινωνικές συνθήκες να γίνουν σωστές? Σκέψου με τη νοοτροπία της Ελλάδας του σήμερα μέσα σε ένα χρόνο να φέρναμε εδώ το τόσο ελεύθερο σύστημα της Φινλανδίας.

Εντάξει, δεν είπα και να δημιουργήσουμε ακριβώς το ίδιο σύστημα, γιατί κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Αλλά υπάρχουν και πράγματα τα οποία θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα. Γιατί να μην έχουμε ας πούμε μάθημα μάρκετινγκ ή σκηνοθεσίας; Τι παραπάνω έχουν αυτοί. Γιατί να μην έχουμε την δυνατότητα να επιλέγουμε το πότε και ποια μαθήματα θα κάνουμε;; Γιατί να μην θέλουμε να έχουμε βιβλιοθήκες, υπολογιστές, ελεύθερη πρόσβαση στο internet, φαγητό, εργαστήρια και να θέλουμε θρανία, πίνακα, καθηγητή - παντογνώστη και έδρα.
Εγώ το σκέφτηκα και θα ήθελα πάρα πολύ να είμαι σε ένα τέτοιο σχολείο ( όχι απαιραίτητα στην Φιλανδία, σίγουρα υπάρχουν και αλλού)

Υ/Γ Πρόσφατα μία καθηγήτριά μας επισκέφτηκε μια περιοχή στην Ιρλανδία και ανέβασε κάποιες φωτογραφίες στo facebook. Μας είπε ότι ήταν από μια υποβαθμισμένη περιοχή της Ιρλανδίας με φτωχές οικογένειες. Κι όμως αν έβλεπες κάποιες φωτογραφίες από τις τάξεις τους θα πάθαινες πλάκα. Υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες και πολύχρωμες και χαρούμενες τάξεις που απέχουν πολύ από την δική μας πραγματικότητα.
Εγώ πραγματικά ΠΛΗΤΩ σε μία τάξη όπου οι τοίχοι είναι κάτασπροι και στα παράθυρα υπάρχουν κάγκελα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
διας,δεν υπαρχει παραπληροφορηση ,μα γνωση για του τι μιλαω ,αν προσεξες καλα τα λογια μου μιλησα για νιρβανα κατι που ειναι θετικο και αρνητικο μαζι.
απ την αλλη δεν διαφωνω να φτιαξουμε ενα δικο μας εκπαιδευτικο συτημα που ανατποκρινεται στις αναγκες μας ,αλλα κατι πρεπει να εχουμε ως οδηγο ,ενα προτυπο,εαν διαφωνεις με τα σκανδιναβικα εκπαιδευτικα συτηματα συγκρινε μια τυπικη μερα ενος ελληνα μαθητη και ενος πχ σουηδου υπαρχουν ουσιωδεις διαφορες


σχετικα με την προπαγανδα που ειπα ,ποιος σε σπρωχνει να πας φροντηστηριο απο το δημοτικο (υπαρκτο ποσοστο παιδιων το κανει αυτο) ποιος σε υποχρεωνει να κανεις διπλα φροντηστηρια ,ποιος κανει τα παιδια να σκιβουν το κεφαλι στην παπαρια και στη ιδιοτροπια του καθε καθηγητακου?
εδω εχει ανοιχτει τοπικ με θεμα καταγγειλτε τους καθηγητες με κακη συμπεριφορα και μου λες οτι το σχολειο δεν ασκει επιρροη στους μαθητες ?εαν δεν ασκουσε δεν θα καθοτανε ο καθε μαθητης να υπομενει τον καθε καθηγητη,κυριε η συμπεριφορα σου ειναι απαραδεκτη ,αναφορα σε ανωτερο και αντε γεια μεγαλε!
και μετα τα βιβλια,αυτα τα θεαρεστα βιβλια που στο συνολο τους παροτρυνουν την παπαγαλια και την μη γνωση,λεγωντας σχολειο εννοω απο τις υποδομες μεχρι και το τελευταιο βιβλιο που πιανει στα χερια του μαθητης.
και επειτα απο μικρο σου πιπιλιζουν το μυαλο να σπουδασεις να γινεις επιστημονας να περασεις πολυτεχνιο ή ιατρικη να εισαι ο καλυτρος ολων,αυτες τις χαζομαρες που ολοι εχουμε ακουσει ποιος τις καλιεργει η θεια μου?

το σχολειο και εν γενει το εκπαιδευτικο συστημα νοσει σοβαροτατα απο ελλειψη ουσιαστικης και σε βαθος γνωσης

αληθεια εχετε αναρωτηθει ποτε ποσες ευκαιριες εχουμε χασει να μαθουμε και να ασχοληθουμε με οραγματα που επειδη τα σιχαθηκαμε στο σχολειο δεν ξανασχοληθηκαμε μαζι τους ?(πχ αρχαια)


διας ,η αναφορα δεν ειναι προσωπικη απλα σε α προσωπο για να γινει πιο αμεση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Lita Athens αυτο ακριβως πιστευω κι εγω.:)

ρανια πολυ θα ηθελα εαν πεσει φετος θεμα σχετικα με εκπαιδευτικο συστημα και αδυναμιες να εκφρασεις την αντιθεση σου με την ιδια αμμεσοτητα ,Θα το εκανες? ή θα φοβουσουν μην σου κοψουν μοναδες ,απο το καταγγελτικο υφος και την αμεσοτητα των λεξεων?

Κοιτα, αν ελεγε το θεμα εμμεσως πλην σαφως "εξυψωστε το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα", θα αραδιαζα 10 ξυλινες αερολογιες της συμφορας για να περασω σε μια σχολη στην οποια δεν θα ξαναδω τετοιες βλακειες.:) Αν ελεγε να εντοπισουμε τα προβληματα και τετοια, και μαλιστα το ζητουσε σε μορφη αρθρου καπως ετσι θα τα εγραφα μην νομιζεις. Αλλα γενικα στις εκθεσεις που γραφω εκφραζω εναν αλλον εαυτο, εναν εαυτο που ΕΚΕΙΝΟΙ θελουν να δουν. Το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα δεν σου αφηνει περιθωρια να εισαι ο εαυτος σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Αφού το σχολείο δεν μπορεί να μας καλύψει επαρκώς και σίγουρα δεν μπορείς να μάθεις από ένα βοήθημα, το φροντιστήριο είναι η αναγκαστική λύση..
Είμαι σίγουρος ότι δεν το χρειάζεσαι το φροντιστήριο στην Α λυκείου (μόνο για γλώσσες δεν γίνεται διαφορετικά). Ζημιά σου είναι και όχι κέρδος. Δοκίμασε μόνος σου και θα δεις οτι μπορείς!!!!

.... υπάρχουν και πράγματα τα οποία θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα. Γιατί να μην έχουμε ας πούμε μάθημα μάρκετινγκ ή σκηνοθεσίας; Τι παραπάνω έχουν αυτοί. Γιατί να μην έχουμε την δυνατότητα να επιλέγουμε το πότε και ποια μαθήματα θα κάνουμε;; Γιατί να μην θέλουμε να έχουμε βιβλιοθήκες, υπολογιστές, ελεύθερη πρόσβαση στο internet, φαγητό, εργαστήρια ....... Εγώ πραγματικά ΠΛΗΤΩ σε μία τάξη όπου οι τοίχοι είναι κάτασπροι και στα παράθυρα υπάρχουν κάγκελα.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!!! Ποιος δεν θα τα ήθελε όλα αυτά? Όλοι θα θέλαμε ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα ειδικό για τα Ελληνικά δεδομένα. Αυτό πρέπει να ζητάμε. (Όσο για τα κάγκελα η απάντηση που πήραμε όταν το κάναμε θέμα ήταν ότι δεν είναι για να φυλακίσουν εμάς αλλά για να προστετεύουν το σχολείο από τους απέξω επειδή δεν έχουμε φύλακες).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Αλλα γενικα στις εκθεσεις που γραφω εκφραζω εναν αλλον εαυτο, εναν εαυτο που ΕΚΕΙΝΟΙ θελουν να δουν. Το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα δεν σου αφηνει περιθωρια να εισαι ο εαυτος σου.

Το πιο απαράδεκτο απ' όλα στις εκθέσεις είναι αυτό που λες. Θεωρώ ανεπίτρεπτο να μας δίνουν γνωστικό υλικό, όπως το ονομάζουν σε 2-3 θέματα το οποίο πρέπει να μαθαίνουμε και να το τροποποιούμε λίγο ώστε να ταιριάζει στο θέμα που θα πέσει. Δηλαδή ακόμα και η έκθεση έχει γίνει μάθημα παπαγαλίας, ενώ θα έπρεπε να ήταν ένα μάθημα που να σε έκανε να σκέφτεσαι μόνος σου.
Το ότι δεν έχουμε κριτητικά άποψη πιστεύω ότι ξεκινάει από αυτό το φαινόμενο. Εγώ πάντως ποτέ δεν διαβάζω αυτά τα γνωστικά υλικά και στις εκθέσεις προσπαθω να είναι ο εαυτός μου. Χέστηκα και τον βαθμο.
Για πιο σύστημα της Φινλανδίας μιλάμε λοιπόν;;; Εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε τα βασικά, δεν μπορούμε να πούμε την γνώμη μας, δεν έχουμε γνώμη και θα καταφέρουμε να φτάσουμε αυτούς;; Μάλλον όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fly

Δραστήριο μέλος

Η Μαρια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 441 μηνύματα.
προσωπικα ειχα δει αυτην την εκπομπη περυσι....σκεφτομουν οτι γιατι αφου το δικο μας επιπεδο σπουδων σε θεμα δυσκολιας ειναι μεγαλυτερο (εχω ακουσει οτι τα παιδια στο εξωτερικο κανουν τα κλασματα στο λυκειο και μεις τα εχουμε ηδη κανει απο 10 χρονων) γιατι να μην εχουμε περισσοτερες δυνατοτητες?γιατι να μην εχουμε ολες αυτες τις ευκαιριες να ασχοληθουμε με εναλλακτικα πραγματα.ζηλεψα το μαθημα σκηνο8εσιας,ζηλεψα τ αφθονο δωρεαν φαγητο,ζηλεψα την αιθουσα πειραματων (δεν εχω μπει ποτε 12 χρονια τωρα σε εργαστηριο),ζηλεψα το μαθημα μαρκετινκ μουσικης κτλπ.... αλλα δεν νιωθω δυστυχισμενη ως μαθητρια!ουτε πιστευω οτι το σχολειο σε κανει δυστυχισμενο.ισα ισα το αντιθετο αν εχεις ενα σωστο προγραμμα. πιστευω οτι το προβλημα εγκειται στις υποδομες και στο επιπεδο των καθηγητων...οταν υπαρχουν ακομα σχολεια που πεφτουν οι σοφαδες και καθηγητες ημιμα8εις ή ασχετοι τοτε για ποιες αλλαγες μιλαμε και για ποιον εκσυγχρονισμο της παιδειας??ουτε τα βασικα δεν εχουν λυθει....:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
και μετα μου λετε οτι το σχολειο δεν επιρεαζει!



ρανια να λες την αποψη σου παντα,η διαφορα ενος καλου μαθητη απο τον τελειο ειναι οτι ο τελειος θα σκοτωσει με πουπουλο,δηλαδη θα τα χωσει κανονικα και με τον νομο και δεν θα καταλαβει κανεις τιποτα...δεν ειναι αναγκη να βρισεις για να τα χωσεις ,ειναι αναγκη να ξερεις να χειριζεσαι καλα την γλωσσα και εισαι κοσμιος.



μην χαλιεσαι για το εκπαιδευτικο συτημα και μην εγλαταληπεις την ιδεολογια σου επειδη στο υπεβελε καποιος αλλος ,σημερα ειναι οι πανελληνιες αυριο ισως ειναι οι εργοδοτες σου,δεν ανηκω σε καμια παραταξη πολιτικη ,αλλα μας εχουν μαθει απο μικροςυ να σκυβουμε το κεφαλι και αυτο κανουμε ολοι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Δεν ρισκαρω στην εκθεση. Ειναι το πιο αβεβαιο μαθημα. Αν πεσω σε καποιον ξυπνιο συντηρητικο; Αν μουτζουρωσει το γραπτο μου επειδη ειπα κατι που εκεινος μισει;
Μπα, απλα γινομαι ενα προβατο. Σε διαβεβαιω οτι αυτο γινεται μονο σε αυτο το μαθημα (στα της κατευθυνσης δεν εχεις και μεγαλο περιθωριο για αποκλισεις βεβαια), και στην προσωπικη μου ζωη ειμαι εμπαθης με τα πιστευω μου κλπ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top