Ο ιδανικός καθηγητής

merenwen9728

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
η προσωπικη μου εμπειρια εδειξε το εξης απλο πραγμα:οτι ο καλυτερος τροπος για να προσσεγγισεις εναν μαθητη ειναι μεσω της γνωσης που του προσφερεις.πρεπει να εκτιμησει τον τροπο που του μιλας,τον τροπο που αντιμετωπιζεις ενα συγκεκριμενο προβλημα και ακομα και τον τροπο που διορθωνεις το λαθος σου μπροστα στα ματια του.
ειναι βασικο αυτο για μενα.να κανω λαθη μεσα στην ταξη (οχι επιτηδες) και ολοι μαζι να το διορθωνουμε.ενας μαθητης σημερα καταλαβαινει τα παντα.απλως επιλεγει με ποια θα ασχοληθει και με ποια δε θα ασχοληθει γιατι απλως τα βαριεται.ο καθηγητης ειναι αυτος που πρεπει να τον βοηθησει σε κατι που του αρεσει και να τον παει παραπερα.
επισης οσες φορες πηγα να το παιξω κατι που δεν ειμαι, οι μαθητες το καταλαβαιναν και με επανεφεραν αμεσως στον εαυτο μου.και τωρα πια καταλαβα οτι τετοια κολπα δε περναν και φχαριστιεμαι το μαθημα πολυ περισσοτερο.εχω βγει καλυτερος απο μια ταξη πολλες φορες.

τελικα λεω οτι ο ιδανικος καθηγητης ειναι αυτος που εχει τα εξης τρια:1)γνωση σε βαθος του αντικειμενου που διδασκει 2)την ικανοτητα να ενισχυει το ταλεντο και 3)τη μαγκια να ειναι ο εαυτος του μεσα στην ταξη.

επαναλαμβανω οτι αυτα ειναι προσωπικες εμεπιριες και δεν ξερω αν μπορουν να λειτουργησουν ως συμβουλες σε αλλους καθηγητες.
Ευχαριστώ για την απάντησή σας,βρίσκω ιδιαιτέρως ωφέλιμη την άποψη κάποιου που έχει εμπειρία πάνω στο θέμα και έχει δει τα πράγματα από τη σκοπιά του διδάσκοντα στην πράξη...Αποτελεί δυστυχώς γεγονός ότι αρκετοί καθηγητές τείνουν να υποδύονται κάτι διαφορετικό και επίσης συχνα παραμελούν την ενασχόληση με το αντικείμενό τους,ως συνέπεια της ρουτίνας στην οποία οδηγεί η προκαθορισμένη διδακτέα ύλη...Πάντως πιστεύω ότι οι προσωπικές εμπειρίες μπορούν κάλλιστα να εκληφθούν ως παραινέσεις,με την προΫπόθεση αυτός που τις δέχεται να τις κρίνει και να προσαρμόζει τα συμπεράσματα που αντλεί στα δικά του δεδομένα.Και πάλι ευχαριστώ για τα όσα μοιραστήκατε μαζί μου.Μελλοντικές καινούριες παρατηρήσεις επί του θέματος είναι πάντα ευπρόσδεκτες:):thanks::)
-----------------------------------------
Να συμφωνήσω με τις προηγούμενες συμβουλές και να σου πω ότι οι περισσότεροι καθηγητές μετά από κάποια ηλικία χάνουν το ενδιαφέρον τους. Μη χάσεις ποτέ το ενδιαφέρον σε αυτό που πας να ακολουθήσεις και να μην βαθμολογείς μόνο από το διαγώνισμα όπως κάνουν πολλοί. Σου εύχομαι πραγματικά καλή σταδιοδρομία και μακάρι πολλοί καθηγητές να έκαναν αυτό το πράγμα που κάνεις εσύ τώρα
Σε ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια και τα καλά σου λόγια.Ελπίζω παρά τις δυσκολίες να συνεχίσω απτόητη!!!Καλή τύχη και σε σένα:D :bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Illuminatos13

Νεοφερμένος

Ο Σπύρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι ο ιδανικός καθηγητής είναι αυτός που κάνει το μάθημά του με την ίδια όρεξη την πρώτη μέρα της δουλειάς του ως και την τελευταία γιατι γνώρίζω ότι από ένα σημείο και μετά χάνει κανείς τη διάθεση για μάθημα, ιδίως όταν δεν συμμετέχει η τάξη του σε αυτό...Δεν λέω κάτι προσωπικά και ελπίζω να έχεις μια καλή σταδιοδρομία στους χώρους αυτούς!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

merenwen9728

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι ο ιδανικός καθηγητής είναι αυτός που κάνει το μάθημά του με την ίδια όρεξη την πρώτη μέρα της δουλειάς του ως και την τελευταία γιατι γνώρίζω ότι από ένα σημείο και μετά χάνει κανείς τη διάθεση για μάθημα, ιδίως όταν δεν συμμετέχει η τάξη του σε αυτό...Δεν λέω κάτι προσωπικά και ελπίζω να έχεις μια καλή σταδιοδρομία στους χώρους αυτούς!
Δυστυχώς αυτό που περιγράφεις είναι αρκετά δύσκολο,αλλά γενικά το να μη χάνεις τον ενθουσιασμό σου με αυτά που ασχολείσαι είναι κάτι που πρέπει πιστεύω ο καθένας να επιδιώκει...Σε ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να πραγματοποιήσεις κι εσύ τους στόχους σου:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lak100

Νεοφερμένος

Ο Δημητρης (Μητσος) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βίτσι (Καστοριά). Έχει γράψει 116 μηνύματα.
εγω δεν θα μιλησω για οτν ιδανικο καθηγητη αλλα για αυτον που ωφειλει να μου προσφερει τα στοιχειωδη. θα σας καταθεσω ενα προβλημα που αντιμετωπιζω τοσα χρονια. λογω της τετραπληγιας που εχω δυσκολευομαι λιγακι στο γραψιμο δηλαδη γραφω αλλα ειμαι λιγο αργος και τα γραμματα δεν ειναι ευαναγνωστα. πηρα λοιπον χαρτι για να εξεταζομαι προφορικα στις εξετασεις και στα διαγωνισματα σου γυμνασιο οταν γραφαμε διαγωνισμα σε οποιοδηποτε μαθημα και ζητουσα αυτο που δικαιουμουν δηλαδη να εξεταστω προφορικα μετα απο διαφορες γκριματσες βαρεμαρας λαμβανα την εξης αποστομοτικη απαντηση:'' γραψε οτι μπορεις'' εγραφα οσο μπορουσα αλλα δεν προλαβαινα να τελειωσω με αποτελεσμα να παιρνω 15 στα θρησκευτικα. δεν ειμαι βαθμοθηρας αλλα δεν μπορω την αδικια τον πρωτο χρονο παλεψα το κυνηγησα αλλα μετα τα παρατησα κουραστικα να αντιμαχωμαι το αδικο και την βλακεια. εκτος απο 1-2 φιλοτιμους καθηγητες που εκαναν σωστα την δουλεια τους και στο λυκειο τα ιδια αντιμετωπιζω εκτος παλι απο 1 2 περιπτωσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
εγω δεν θα μιλησω για οτν ιδανικο καθηγητη αλλα για αυτον που ωφειλει να μου προσφερει τα στοιχειωδη. θα σας καταθεσω ενα προβλημα που αντιμετωπιζω τοσα χρονια. λογω της τετραπληγιας που εχω δυσκολευομαι λιγακι στο γραψιμο δηλαδη γραφω αλλα ειμαι λιγο αργος και τα γραμματα δεν ειναι ευαναγνωστα. πηρα λοιπον χαρτι για να εξεταζομαι προφορικα στις εξετασεις και στα διαγωνισματα σου γυμνασιο οταν γραφαμε διαγωνισμα σε οποιοδηποτε μαθημα και ζητουσα αυτο που δικαιουμουν δηλαδη να εξεταστω προφορικα μετα απο διαφορες γκριματσες βαρεμαρας λαμβανα την εξης αποστομοτικη απαντηση:'' γραψε οτι μπορεις'' εγραφα οσο μπορουσα αλλα δεν προλαβαινα να τελειωσω με αποτελεσμα να παιρνω 15 στα θρησκευτικα. δεν ειμαι βαθμοθηρας αλλα δεν μπορω την αδικια τον πρωτο χρονο παλεψα το κυνηγησα αλλα μετα τα παρατησα κουραστικα να αντιμαχωμαι το αδικο και την βλακεια. εκτος απο 1-2 φιλοτιμους καθηγητες που εκαναν σωστα την δουλεια τους και στο λυκειο τα ιδια αντιμετωπιζω εκτος παλι απο 1 2 περιπτωσεις

Αν έχεις χαρτί που δικαιολογεί την προφορική εξέτασή σου, ο καθηγητής του εκάστοτε μαθήματος είναι υποχρεωμένος να σε εξετάσει προφορικά, απ' ό,τι ξέρω δηλαδή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lak100

Νεοφερμένος

Ο Δημητρης (Μητσος) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βίτσι (Καστοριά). Έχει γράψει 116 μηνύματα.
εγω το ξερω οτι ειναι υποχρεωμενοι αλλα η υποχρεωση απο την πραξη απεχει στην περιπτωση μου. για μενα δεν υπαρχει ιδανικος καθηγητης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Icy Ice

Νεοφερμένος

Η Ελεάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 45 μηνύματα.
Χμμ... Έχω γνωρίσει την ιδανική καθηγήτρια... Την βλέπω καθημερινά και πραγματικά την θαυμάζω.
Ο ιδανικός καθηγητής δεν πρέπει να βλέπει τη δουλεία του επιφανειακά. Δηλαδή, ο ρόλος του καθηγητή δεν είναι να κάνει μάθημα και να φύγει να πάει σπίτι. Πρέπει να μιλάει με τους μαθητές. Αν βλέπει πως κάποιος τον/την έχει ανάγκη πρέπει να κάτσει να του μιλήσει. Όχι σε στυλ "χώνω την μύτη μου παντού" αλλα σε στυλ "ενδιαφέρομαι και στεναχοριέμαι για τους μαθητές μου που δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, πρέπει κάτι να τον/την σταματά και πρεπει να τον/την βοηθήσω.".
Για να μην σας κουράζω. Πρέπει να κάνει ευχάριστω μάθημα με αστεία έτσι ώστε να "μένουν" στους μαθητές αυτά που μαθαίνουν μέσω αυτόν. Να φέρνει καλό υλικό που θα διευκολίνει τους μαθητές να μάθουν αυτά που τους δίδαξες.

Αυτά σε γενικές γραμμές... Να αφήνεις τους μαθητές σου να συμμετέχουν. Μην κάνεις το τραγικό λάθος να μιλάς μόνο εσύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria_st8

Νεοφερμένος

Η maria αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 71 μηνύματα.
και εγω εχω γνωρισει τον ιδανικο καθηγητη,,,ειναι πολυ υποκειμενικο βεβαια γιατι ενω εγω τον θεωρουσα τοπ οι αλλοι εφευγαν απ το μαθημα του...δεν ειμαι του τυπου(κατσε να διαβασεις μονος σου γιατι εγω δε θ ασχοληθω και πολυ) αν δε φωναξει και λιγο και δε χτυπησει και το χερι στην εδρα.....εμενα προσωπικα δε με συγκινει...ο συγκεκριμενος και φωναζε και πεταγε εξω...κανενας δε τολμουσε να παει αδιαβαστος αν δεν ειχε σοβαρη δικαιολογια!.εδειχνε οτι ενδαφερεται για τους μαθητες του και γι αυτο ακριβως δε δεχοταν με τπτ την αδιαφορια..και προς αυτον και προς το μαθημα..κ οσοι τον ειχαμε γραψαμε πολυ καλα ιστορια κατευθυνσης..
απλα υπεροχος και σαν ανθρωπος και σαν καθηγητης,,
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

merenwen9728

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
εγω το ξερω οτι ειναι υποχρεωμενοι αλλα η υποχρεωση απο την πραξη απεχει στην περιπτωση μου. για μενα δεν υπαρχει ιδανικος καθηγητης
Δυστυχώς σε αυτό το χώρο υπάρχουν άνθρωποι που πολλές φορές ξεχνούν ότι είναι εκτός από δάσκαλοι και άνθρωποι...Δεν μπορώ να πω ότι έχω βρεθεί σε παρόμοια θέση,αλλά ίσως θα έπρεπε οι γονείς σου κι εσύ να μιλήσετε με το διευθυντή για τη συμπεριφορά ορισμένων καθηγητών.'Οσο δύσκολο κι αν είναι από τη στιγμή που έχεις δίκιο πιστεύω πως δεν πρέπει να τα παρατάς...Πάντως το θέμα δεν έχει να κάνει με το αν υπάρχει ιδανικός καθηγητής,αλλά με το τι μπορεί να κάνει κάποιος για να γίνει....
-----------------------------------------
Χμμ... Έχω γνωρίσει την ιδανική καθηγήτρια... Την βλέπω καθημερινά και πραγματικά την θαυμάζω.
Ο ιδανικός καθηγητής δεν πρέπει να βλέπει τη δουλεία του επιφανειακά. Δηλαδή, ο ρόλος του καθηγητή δεν είναι να κάνει μάθημα και να φύγει να πάει σπίτι. Πρέπει να μιλάει με τους μαθητές. Αν βλέπει πως κάποιος τον/την έχει ανάγκη πρέπει να κάτσει να του μιλήσει. Όχι σε στυλ "χώνω την μύτη μου παντού" αλλα σε στυλ "ενδιαφέρομαι και στεναχοριέμαι για τους μαθητές μου που δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, πρέπει κάτι να τον/την σταματά και πρεπει να τον/την βοηθήσω.".
Για να μην σας κουράζω. Πρέπει να κάνει ευχάριστω μάθημα με αστεία έτσι ώστε να "μένουν" στους μαθητές αυτά που μαθαίνουν μέσω αυτόν. Να φέρνει καλό υλικό που θα διευκολίνει τους μαθητές να μάθουν αυτά που τους δίδαξες.

Αυτά σε γενικές γραμμές... Να αφήνεις τους μαθητές σου να συμμετέχουν. Μην κάνεις το τραγικό λάθος να μιλάς μόνο εσύ.
Αυτό ακριβώς έλεγα προηγουμένως....πρώτα άνθρωπος και μετά καθηγητής!!!Αυτά τα στοιχεία που περιγράφεις τα βρήκα κι εγώ σε κάποιους καθηγητές μου κάποτε και με κέρδισαν...Κι εγώ θεωρώ αναγκαία τη συμμετοχή,δεν κάνουμε διάλεξη,αλλά διάλογο!Σε ευχαριστώ πολύ!
-----------------------------------------
και εγω εχω γνωρισει τον ιδανικο καθηγητη,,,ειναι πολυ υποκειμενικο βεβαια γιατι ενω εγω τον θεωρουσα τοπ οι αλλοι εφευγαν απ το μαθημα του...δεν ειμαι του τυπου(κατσε να διαβασεις μονος σου γιατι εγω δε θ ασχοληθω και πολυ) αν δε φωναξει και λιγο και δε χτυπησει και το χερι στην εδρα.....εμενα προσωπικα δε με συγκινει...ο συγκεκριμενος και φωναζε και πεταγε εξω...κανενας δε τολμουσε να παει αδιαβαστος αν δεν ειχε σοβαρη δικαιολογια!.εδειχνε οτι ενδαφερεται για τους μαθητες του και γι αυτο ακριβως δε δεχοταν με τπτ την αδιαφορια..και προς αυτον και προς το μαθημα..κ οσοι τον ειχαμε γραψαμε πολυ καλα ιστορια κατευθυνσης..
απλα υπεροχος και σαν ανθρωπος και σαν καθηγητης,,
Οι περισσότεροι μετά από χρόνια θυμούνται τους πιο αυστηρούς καθηγητές,ίσως γιατί αυτοί που δεν μπαίνουν στον κόπο να χαλάσουν λίγο την εικόνα τους πολλές φορές το κάνουν γιατί δεν έχουν την όρεξη να ασχοληθούν(όχι πάντα βέβαια...).Σ'ευχαριστώ που έγραψες!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GetOuttaMyWay

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Johnson αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 1,772 μηνύματα.
κοίτα, είμαι μαθητής Γ' Γυμνασίου από Βέροια και πίστεψέ με, δεν είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι ο ιδανικός καθηγητής πρεπει να ασπάζεται το αραλίκι και το χαβαλέ. Κατά τη γνώμη μου, ο ιδανικός καθηγητής θα πρέπει να ΑΓωΝΙΖΕΤΑΙ για τα δίκαια συμφέροντα των μαθητών και να βλέπει τις διδακτικές ώρες και από τη δική τους σκοπιά. Συνεπώς, ένα καλό και δημιουργικό μάθημα προ'υ'ποθέτει: 1:αστεία, 2:σχολιασμό πάνω στο μάθημα, 3:ξεκούραστο μάθημα, 4:μεταδοτικότητα και 5:ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟ.:up:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

silia

Νεοφερμένος

Η silia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 48 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Θέλω να μου απαντήσεις ειλικρινά. Διδάσκω αρχαία ελληνική γλώσσα στη γ' γυμνασίου. Νομίζω ότι είμαι αρκετά μεταδοτική ως καθηγήτρια. Πώς θα καταφέρω παρ' όλ' αυτά να σας κάνω, εννοώ εσάς τους μαθητές, ν' αγαπήσετε τ' αρχαία ελληνικά και να τα ξε-φοβηθείτε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mavro Provato

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Mavro Provato αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 343 μηνύματα.
...βάλε σε όλους 20
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jenny

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τζένη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 960 μηνύματα.
...βάλε σε όλους 20

Ο βαθμός δεν παίζει τόσο ρόλο στο να αγαπησει ένας μαθητής το μάθημα. Στο χέρι του καθηγητή είναι το πώς θα κάνει το μάθημα ώστε οι μαθητές να μην το παίρνουν τόσο με φόβο κλπ.

Η συνάδελφος πάνω εννοεί προφανως πως εσείς οι ίδιοι οι μαθητές αγαπάτε πολύ ή λίγο ή καθόλου κάποια μαθήματα και θέλει να ξέρει με ποια κριτήρια δηλώνετε προτίμηση σε κάποια μαθήματα.

Παράδειγμα από δική μου εμπειρία όταν ήμουν μαθήτρια: εγώ στα μαθηματικά δεν ήμουν ποτέ καλή και έφταιγα εγώ σε αυτό επειδή δεν έκανα την εξάσκηση που έπρεπε. Αν όμως ο καθηγητής που είχα δεν ήταν τόσο αυστηρός και τόσο ειρωνικός με εμάς της Θεωρητικής, παρόλο που δεν ήμουν καλή ίσως και να το αγαπούσα το μάθημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

beautiful loser

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ---- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,260 μηνύματα.
Θέλω να μου απαντήσεις ειλικρινά. Διδάσκω αρχαία ελληνική γλώσσα στη γ' γυμνασίου. Νομίζω ότι είμαι αρκετά μεταδοτική ως καθηγήτρια. Πώς θα καταφέρω παρ' όλ' αυτά να σας κάνω, εννοώ εσάς τους μαθητές, ν' αγαπήσετε τ' αρχαία ελληνικά και να τα ξε-φοβηθείτε;
Λιγο δυσκολο ειναι να απαντησεις σε μια τετοια ερωτηση για αυτο και καταλαβαινω την φυση της απαντησης του(της) μαυρου προβατου.Για να ρωτας απ οτι καταλαβαινω παει να πει πως δεν εχεις εκ φυσεως την ικανοτητα να δημιουργεις αγαπη για τα αρχαια και θες να την αποκτησεις.Στο γυμνασιο ειχα εναν καθηγητη που με εκανε να αγαπησω τα αρχαια ομως μολις πηγα λυκειο και δεν το ειχα πια ουτε που ξανασχοληθηκα.Ο συγκεκριμενος καθηγητης ηταν πολυ αυστηρος και δεν σου εδινε περιθωρια να μην παρακολουθησεις το μαθημα , οντας αναγκασμενος να παρακολουθω το μαθημα για μην φαω σφαλιαρα ειδα τις στερεες του γνωσεις και το παθος που ειχε για το μαθημα και σκεφτηκα μεσα μου "θελω αυτο το παθος".Δεν εχω καποιο εγχειριδιο οδηγιων αλλα εγω ετσι ειχα αγαπησει το μαθημα με τον συγκεκριμενο καθηγητη ο μονος καθηγητης που εχω γνωρισει και αξιζει.
Το διδαγμα της ιστοριας , αν εχεις πραγματικο παθος για αυτο που κανεις θα επηρεάσεις τους αλλους ανθρωπους είτε το καταλαβεις είτε οχι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

merenwen9728

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
κοίτα, είμαι μαθητής Γ' Γυμνασίου από Βέροια και πίστεψέ με, δεν είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι ο ιδανικός καθηγητής πρεπει να ασπάζεται το αραλίκι και το χαβαλέ. Κατά τη γνώμη μου, ο ιδανικός καθηγητής θα πρέπει να ΑΓωΝΙΖΕΤΑΙ για τα δίκαια συμφέροντα των μαθητών και να βλέπει τις διδακτικές ώρες και από τη δική τους σκοπιά. Συνεπώς, ένα καλό και δημιουργικό μάθημα προ'υ'ποθέτει: 1:αστεία, 2:σχολιασμό πάνω στο μάθημα, 3:ξεκούραστο μάθημα, 4:μεταδοτικότητα και 5:ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟ.:up:
Χρήστο σε ευχαριστώ πολύ για τις εύστοχες παρατηρήσεις σου!Σε γενικές γραμμές με βρίσκεις σύμφωνη...ελπίζω να καταφέρω κάποια στιγμή να εφαρμόσω και στην πράξη τα όσα προτείνεις:):thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rosanna

Νεοφερμένος

Η Roussanda-Oceanne-Lilianna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Όσο είναι δυνατόν μην ξεφορτώνεσαι τα προσωπικά σου στους μαθητές. Έχουμε μία η οποία μας έχει κάνει τη ζωή κόλαση με τα προσωπικά της. Μας έχει διηγηθεί όλες τις κηδείες της ζωής της!
Και κάτι ακόμα που θεωρώ σημαντικό για τα φιλολογικά, είναι να "ξεφεύγεις" λίγο από το θέμα, μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα.
Να δίνεις πολλές ευκαιρίες να πουν τη γνώμη τους σε ένα θέμα και να ζητάς συχνά τη γνώμη των αδύναμων ή αδιάφορων μαθητών! Δεν εννοώ να τους ζορίζεις! Κατάλαβες τι λέω πιστεύω.
Είχα ένα φίλο ο οποίος περνούσε οριακά την τάξη συνέχεια ώσπου βρέθηκε μια φωτισμένη γυναίκα που τον σήκωνε να πει μάθημα. Τον ζόρισα κι εγώ λίγο ώσπου μια φορά είχε διαβάσει και το είπε μια χαρά. Πήρε και στο διαγώνισμα 18. Απο κει και πέρα έφυγε! Τον χάσαμε! Μετά από δύο χρόνια έχει βγει αναπληρωματικός απουσιολόγος^^
-----------------------------------------
Θέλω να μου απαντήσεις ειλικρινά. Διδάσκω αρχαία ελληνική γλώσσα στη γ' γυμνασίου. Νομίζω ότι είμαι αρκετά μεταδοτική ως καθηγήτρια. Πώς θα καταφέρω παρ' όλ' αυτά να σας κάνω, εννοώ εσάς τους μαθητές, ν' αγαπήσετε τ' αρχαία ελληνικά και να τα ξε-φοβηθείτε;

Αυτό το έχω σκεφτεί κι εγώ (ως μαθήτρια). Τα κείμενα που έχουν τα βιβλία είναι βατά και κατανοητά, όμως ανούσια ως επί το πλείστον. Ίσως αν κατά διαστήματα ο/η καθητής/τρια έφερνε αποσπάσματα αρχαίων φιλοσόφων, και τους τα μετέφραζε, ή τους έδειχνε λέξεις που εκφράζουν κάτι το τόσο συγκεκριμένο που δεν περιγράφεται εύκολα με κάποια άλλη γλώσσα, ίσως να κινούσε το ενδιαφέρον των μαθητών!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgis_h

Νεοφερμένος

Ο giorgis_h αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 55 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Κάποτε άκουσα έναν ορισμό και δεν τον ξεχνώ:
"Ο καλός δάσκαλος είναι αυτός που μετά από πολλά χρόνια τον θυμούνται ως τέτοιον οι μαθητές του"

Αυτό σημαίνει πολλά. Σημαίνει ότι ο "ιδανικός καθηγητής" δεν είναι ένα παγιωμένο στερεότυπο, αλλά ο καθένας μπορεί να έχει και τον τρόπο του να είναι "ιδανικός" ή έστω "καλός". Κι αυτό είναι ευτύχημα, γιατί τα παιδιά γνωρίζουν διαφορετικούς τύπους ανθρώπου κάθε φορά, κάτι που ούτως ή άλλως είναι η πραγματικότητα της ζωής.

Επίσης σημαίνει ότι μπορεί ως μαθητής να έχεις ήδη έναν "ιδανικό" καθηγητή μπροστά σου, αλλά να μην τον έχεις καταλάβει, ή να μην του έχεις δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλωθεί. Αργότερα πιθανώς με κριτήρια ενήλικα να τον κρίνεις διαφορετικά.

Γενικά δεν αναπαύομαι με τα συμπεριφορικά κριτήρια του είδους "πρέπει να κάνει το τάδε ή το άλλο... δεν πρέπει να κάνει το δείνα.." κλπ, γιατί τις βρίσκω πολύ επιδερμικές. Αύτό που ορίζει έναν -οποιονδήποτε- άνθρωπο είναι η στάση της ζωής του.

Ο αλληλοσεβασμός που αναφέρθηκε παραπάνω νομίζω ότι είναι λέξη-κλειδί. Όπως και ο αυτοσεβασμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DimitrisP

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης Παπακωνσταντίνου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 66 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κηφισιά (Αττική). Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Για αυτό σαν μια κάλη συμβουλή προσπάθησε να κάνεις τους μαθητές σου να αγαπήσουν το μάθημα και να σεβαστούν εσένα με το ανάλογο αντάλαγμα

Πρέπει πρώτα εσύ να αγαπήσεις τα παιδιά (ακόμη και τα λεγόμενα "κακά" και δύσκολα παιδιά), μετά να αγαπήσεις το μάθημά σου και τότε θα σε αγαπήσουν και αυτά.

Να συμφωνήσω με τις προηγούμενες συμβουλές και να σου πω ότι οι περισσότεροι καθηγητές μετά από κάποια ηλικία χάνουν το ενδιαφέρον τους. Μη χάσεις ποτέ το ενδιαφέρον σε αυτό που πας να ακολουθήσεις και να μην βαθμολογείς μόνο από το διαγώνισμα όπως κάνουν πολλοί. Σου εύχομαι πραγματικά καλή σταδιοδρομία και μακάρι πολλοί καθηγητές να έκαναν αυτό το πράγμα που κάνεις εσύ τώρα

Εγώ πιστεύω ότι ο ιδανικός καθηγητής είναι αυτός που κάνει το μάθημά του με την ίδια όρεξη την πρώτη μέρα της δουλειάς του ως και την τελευταία γιατι γνώρίζω ότι από ένα σημείο και μετά χάνει κανείς τη διάθεση για μάθημα, ιδίως όταν δεν συμμετέχει η τάξη του σε αυτό...Δεν λέω κάτι προσωπικά και ελπίζω να έχεις μια καλή σταδιοδρομία στους χώρους αυτούς!

Είμαι 52 ετών και κάθε μέρα είναι σαν να μπαίνω για πρώτη φορά στην τάξη, το ίδιο μάθημα σε διαφορετικά παιδιά ή διαφορετικό μάθημα στα ίδια παιδιά.
Πίστεψέ με δεν έχω χάσει το ενδιαφέρον μου ούτε μια στιγμή.
Αν το καταφέρεις θα είναι μια νίκη σου και δεν θα βαρεθείς ποτέ.

Αν δεν γνωρίζεις κάτι, μην προσπαθήσεις να τα μπαλώσεις.
Πες, παιδιά αυτό δεν το ξέρω θα το κοιτάξω και θα σας απαντήσω στο επόμενο μάθημα. (και βέβαια, θα το κάνεις)

Προσπάθησε να βλέπεις ένα σύνολο από διαφορετικά άτομα, όλα με ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις, αλλά και όλα διαφορετικά. Κάποια θα τα συμπαθείς περισσότερο και κάποια άλλα λιγότερο, μην τους το δείχνεις.

Η λίστα ατελείωτη από μη και από πρέπει.

Ένας είναι ο οδηγός ΑΓΑΠΗ. Αν δεν αγαπάς, κάνε κάτι άλλο στη ζωή σου. Θα περάσεις και εσύ καλά και οι (παρολίγον) μαθητές σου καλύτερα...

Με αγάπη
Δημήτρης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Λουκρητία

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ειρήνη. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,905 μηνύματα.
Είμαι 52 ετών και κάθε μέρα είναι σαν να μπαίνω για πρώτη φορά στην τάξη, το ίδιο μάθημα σε διαφορετικά παιδιά ή διαφορετικό μάθημα στα ίδια παιδιά.
Πίστεψέ με δεν έχω χάσει το ενδιαφέρον μου ούτε μια στιγμή.

...μακάρι να το λέγανε αυτό και άλλοι καθηγητές στην ηλικία σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

merenwen9728

Νεοφερμένος

Η. .. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
ΠΡΟΣ SILIA:

Καλησπέρα!Αν και ξεφεύγουμε λίγο από το ακριβές θέμα,θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου,αν μπορώ να σας βοηθήσω με βάση τα όσα έχω συμπεράνει,τόσο από τα πρόσφατα μαθητικά μου χρόνια,όσο κι ως-ας μου επιτραπεί-εκκολαπτόμενη φιλόλογος.Καταρχάς,θα ήθελα να γνωρίζετε ότι συμμερίζομαι απόλυτα τους προβληματισμούς σας πάνω στο ζήτημα των αρχαίων ελληνικών.Ωστόσο στην περίπτωσή σας είναι θετικό ότι διαθέτετε ήδη,όπως λέτε,την απαιτούμενη μεταδοτικότητα.Ειδικότερα για τα αρχαία και πιο πρακτικά(διότι αν δεν κάνω λάθος τέτοιες συμβουλές σας χρειάζονται κυρίως)πιστεύω ότι πρέπει να βοηθήσετε τους μαθητές σας να καταλάβουν ότι το μάθημα δεν αποτελεί στείρα αποστήθιση ανούσιων γραμματικών τύπων,αλλά ότι όλα αυτά είναι τα εργαλεία για την αποκωδικοποίηση ενός κειμένου στο σύνολό του.Επιπλέον,θεωρώ σημαντικό να επισημαίνεται η σύνδεση της αρχαίας με τη νέα ελληνική,καθώς πολλοί μαθητές δυστυχώς τις θεωρούν διαφορετικές γλώσσες!Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί λ.χ. με το συσχετισμό των ρηματικών θεμάτων που εντοπίζονται στους αρχικούς χρόνους που διδάσκονται με την παραγωγή λέξεων στα νέα.Τέλος,σκόπιμο θα ήταν να εστιάσετε και να καταστήσετε σαφή τη φιλοσοφία και το πνεύμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού,πέρα από τη διδακτέα ύλη,ως παιδευτικό στοιχείο εν γένει.Ειλικρινά ελπίζω να σας φάνηκα χρήσιμη!Θα χαρώ αν μπορώ να απαντήσω σε ό,τι άλλο χρειαστείτε στο μέλλον.Συγχαρητήρια για τη στάση σας και καλή συνέχεια στο έργο σας!:)
-----------------------------------------
Όσο είναι δυνατόν μην ξεφορτώνεσαι τα προσωπικά σου στους μαθητές. Έχουμε μία η οποία μας έχει κάνει τη ζωή κόλαση με τα προσωπικά της. Μας έχει διηγηθεί όλες τις κηδείες της ζωής της!
Και κάτι ακόμα που θεωρώ σημαντικό για τα φιλολογικά, είναι να "ξεφεύγεις" λίγο από το θέμα, μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα.
Να δίνεις πολλές ευκαιρίες να πουν τη γνώμη τους σε ένα θέμα και να ζητάς συχνά τη γνώμη των αδύναμων ή αδιάφορων μαθητών! Δεν εννοώ να τους ζορίζεις! Κατάλαβες τι λέω πιστεύω.
Είχα ένα φίλο ο οποίος περνούσε οριακά την τάξη συνέχεια ώσπου βρέθηκε μια φωτισμένη γυναίκα που τον σήκωνε να πει μάθημα. Τον ζόρισα κι εγώ λίγο ώσπου μια φορά είχε διαβάσει και το είπε μια χαρά. Πήρε και στο διαγώνισμα 18. Απο κει και πέρα έφυγε! Τον χάσαμε! Μετά από δύο χρόνια έχει βγει αναπληρωματικός απουσιολόγος^^
-----------------------------------------


Αυτό το έχω σκεφτεί κι εγώ (ως μαθήτρια). Τα κείμενα που έχουν τα βιβλία είναι βατά και κατανοητά, όμως ανούσια ως επί το πλείστον. Ίσως αν κατά διαστήματα ο/η καθητής/τρια έφερνε αποσπάσματα αρχαίων φιλοσόφων, και τους τα μετέφραζε, ή τους έδειχνε λέξεις που εκφράζουν κάτι το τόσο συγκεκριμένο που δεν περιγράφεται εύκολα με κάποια άλλη γλώσσα, ίσως να κινούσε το ενδιαφέρον των μαθητών!
Σε ευχαριστώ πολύ που μπήκες στον κόπο να απαντήσεις!Καταλαβαίνω ακριβώς τι εννοείς...όσο για περιπτώσεις σαν το φίλο σου υπάρχουν πολλές(ευτυχώς!):)
-----------------------------------------
Κάποτε άκουσα έναν ορισμό και δεν τον ξεχνώ:
"Ο καλός δάσκαλος είναι αυτός που μετά από πολλά χρόνια τον θυμούνται ως τέτοιον οι μαθητές του"

Αυτό σημαίνει πολλά. Σημαίνει ότι ο "ιδανικός καθηγητής" δεν είναι ένα παγιωμένο στερεότυπο, αλλά ο καθένας μπορεί να έχει και τον τρόπο του να είναι "ιδανικός" ή έστω "καλός". Κι αυτό είναι ευτύχημα, γιατί τα παιδιά γνωρίζουν διαφορετικούς τύπους ανθρώπου κάθε φορά, κάτι που ούτως ή άλλως είναι η πραγματικότητα της ζωής.

Επίσης σημαίνει ότι μπορεί ως μαθητής να έχεις ήδη έναν "ιδανικό" καθηγητή μπροστά σου, αλλά να μην τον έχεις καταλάβει, ή να μην του έχεις δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλωθεί. Αργότερα πιθανώς με κριτήρια ενήλικα να τον κρίνεις διαφορετικά.

Γενικά δεν αναπαύομαι με τα συμπεριφορικά κριτήρια του είδους "πρέπει να κάνει το τάδε ή το άλλο... δεν πρέπει να κάνει το δείνα.." κλπ, γιατί τις βρίσκω πολύ επιδερμικές. Αύτό που ορίζει έναν -οποιονδήποτε- άνθρωπο είναι η στάση της ζωής του.

Ο αλληλοσεβασμός που αναφέρθηκε παραπάνω νομίζω ότι είναι λέξη-κλειδί. Όπως και ο αυτοσεβασμός.
Πολύ απλός,αλλά τόσο,μα τόσο σωστός ο ορισμός!Συμφωνώ με τα λεγόμενα σας και προσωπικά νιώθω τυχερή που στάθηκα ικανή να αναγνωρίσω εγκαίρως στη ζωή μου αντίστοιχα άτομα που κατόπιν με επηρέασαν πολύ...Στέκομαι στον αυτοσεβασμό και επισημαίνω την αυτοκριτική που τον διατηρεί!Όσο για το τα ''συμπεριφορικά κριτήρια'',στην περίπτωση αυτή τα εκλαμβάνω πιο πολύ ως κατευθυντήριες.Σε καμιά περίπτωση δεν προχωράμε αν δε συνδυάσουμε το όραμα με την πράξη!Σας ευχαριστώ για τις σκέψεις που μοιραστήκατε.Θα χαρώ να διάβασω στο μέλλον κι άλλες απόψεις σας:)
-----------------------------------------
Πρέπει πρώτα εσύ να αγαπήσεις τα παιδιά (ακόμη και τα λεγόμενα "κακά" και δύσκολα παιδιά), μετά να αγαπήσεις το μάθημά σου και τότε θα σε αγαπήσουν και αυτά.





Είμαι 52 ετών και κάθε μέρα είναι σαν να μπαίνω για πρώτη φορά στην τάξη, το ίδιο μάθημα σε διαφορετικά παιδιά ή διαφορετικό μάθημα στα ίδια παιδιά.
Πίστεψέ με δεν έχω χάσει το ενδιαφέρον μου ούτε μια στιγμή.
Αν το καταφέρεις θα είναι μια νίκη σου και δεν θα βαρεθείς ποτέ.

Αν δεν γνωρίζεις κάτι, μην προσπαθήσεις να τα μπαλώσεις.
Πες, παιδιά αυτό δεν το ξέρω θα το κοιτάξω και θα σας απαντήσω στο επόμενο μάθημα. (και βέβαια, θα το κάνεις)

Προσπάθησε να βλέπεις ένα σύνολο από διαφορετικά άτομα, όλα με ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις, αλλά και όλα διαφορετικά. Κάποια θα τα συμπαθείς περισσότερο και κάποια άλλα λιγότερο, μην τους το δείχνεις.

Η λίστα ατελείωτη από μη και από πρέπει.

Ένας είναι ο οδηγός ΑΓΑΠΗ. Αν δεν αγαπάς, κάνε κάτι άλλο στη ζωή σου. Θα περάσεις και εσύ καλά και οι (παρολίγον) μαθητές σου καλύτερα...

Με αγάπη
Δημήτρης
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!Χωρίς καμιά υπερβολή και τυπικότητα,σας δηλώνω ότι ειλικρινά συγκινούμαι και χαίρομαι για τις επιλογές μου,όταν διαπιστώνω ότι αυτό που έχω πλάσει ως ιδεατό στο μυαλό μου υπάρχει εκεί έξω...Τα όσα λέτε με βρίσκουν παραπάνω από σύμφωνη και με εμπνέουν να προσπαθήσω να φτάσω το στόχο μου!Συγχαρητήρια(αν και δε χρειάζεστε τη δική μου επιβεβαίωση)!Εύχομαι οι μελλοντικές γενιές εκπαιδευτικών να έχουν τον ίδιο ζήλο με εσάς!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top