[Αρχείο 2009 - 2017] Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αυτούς τους ορισμούς πώς τους αναφέρεις έτσι; Με ποια βάση; Γιατί ο σοσιαλισμός είναι αποκλειστικά οικονομικός όρος; Και από πότε οικονομία και κοινωνία είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες έννοιες; Νομίζω μπερδεύεται τεχνητά το θέμα προκειμένου να βγει ένα "βολικό" συμπέρασμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Αυτούς τους ορισμούς πώς τους αναφέρεις έτσι; Με ποια βάση; Γιατί ο σοσιαλισμός είναι αποκλειστικά οικονομικός όρος; Και από πότε οικονομία και κοινωνία είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες έννοιες; Νομίζω μπερδεύεται τεχνητά το θέμα προκειμένου να βγει ένα "βολικό" συμπέρασμα.

δεν είπα ότι οικονομία και κοινωνία είναι αμοιβαίως αποκλειώμενες έννοιες. επίσης δεν είπα ότι οι δικοί μου ορισμοί είναι οι σωστοί. απλώς είπα ότι υπάρχει ασυμφωνία ορισμών και γιαυτό έδωσα αυτούς που θεωρώ σωστούς.
αν εσείς νομίζεται ότι ο σοσιαλισμός ή η κρατική οργάνωση της κοινωνίας είναι μονοπώλειο της αριστεράς και όχι απλώς μια οικονομική έννοια, δικαιωμα σας. αλλά μην μου λες ότι ορίζω τις έννοιες όπως με βολεύουν. σου έδωσα λογικές εξηγήσεις γιατί βλέπω τον σοσιαλισμό ως την κρατική οργάνωση της οικονομίας. αν εσύ θέλεις να παντρέψεις την αριστερά με τον σοσιαλισμό, κάντο. αλλά μετά καταλήγεις σε γελοία συμπεράσματα όπως "οι ναζί δεν ήταν εθνικιστές σοσιαλιστές γιατί δεν μάχονταν για το προλεταριάτο". αστεία πράματα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Μάλλον δεν είναι αρκετά προφανές. από wiki:



Άλλο ένα δομικό χαρακτηριστικό της ναζιστικής (εθνικοσοσιαλιστικής) θεωρίας και πολιτικής, υπήρξε η σθεναρή υπεράσπιση των συμφερόντων του γερμανικού μεγάλου κεφαλαίου, έναντι της εργατικής τάξης και των υπόλοιπων φτωχών τμημάτων του γερμανικού πληθυσμού. Το ναζιστικό καθεστώς εφάρμοσε πολιτική καθυπόταξης των εργαζομένων, των ανέργων και των μικρομεσαίων, ενώ ενίσχυσε μέγιστα, την κερδοφορία των μεγάλων καπιταλιστικών επιχειρήσεων και ομίλων. Οι τρόποι με τους οποίους κατάφερε κάτι τέτοιο, εμπεριείχαν την καταναγκαστική εργασία στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, την φυσική εξόντωση όσων αντιστέκονταν, την συντριβή/απαγόρευση των εργατικών σωματείων και των απεργιών κλπ. [16]

Όταν ο Χίτλερ ανέλαβε την εξουσία, είχε υπόψη του μια οικονομική πολιτική κινούμενη σε δύο άξονες: Την ταχεία ανάνηψη της οικονομίας της Γερμανίας από τις συνέπειες της διεθνούς οικονομικής κρίσης του 1929 και την ανάπτυξη της οικονομίας σε τέτοια επίπεδα, ώστε να είναι δυνατή η κυριαρχία του Ράιχ σε παγκόσμιο επίπεδο. Η οικονομικά άρχουσα τάξη υποστήριξε εξ αρχής τον Χίτλερ. Οι ιδιοκτήτες βαρέων βιομηχανιών, φοβούμενοι την οικονομική ύφεση, στην οποία είχε περιπλέξει τη χώρα η Δημοκρατία της Βαϊμάρης, δεν έφεραν κανένα εμπόδιο στην άνοδο των Ναζιστών στην εξουσία: Αντίθετα, στήριξαν οικονομικά το Κόμμα, όπως ο μεγιστάνας Γκούσταβ Κρουπ φον Μπόλεν ουντ Χάλμπαχ του βιομηχανικού κολοσσού Κρουπ (Krupp). Όταν οι Ναζί πήραν την εξουσία, η ανεργία είχε πλήξει το 30% του ενεργού πληθυσμού, ο πληθωρισμός (εισαγόμενος και μη) είχε φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Οι "Γιούνκερς", όπως αποκαλούσαν την οικονομικά άρχουσα τάξη, ήθελαν πάση θυσία να επαναφέρουν τις επιχειρήσεις τους στην κερδοφορία και οι νόμοι της Δημοκρατίας, όπως και οι όροι της Συνθήκης των Βερσαλλιών, δεν τους άφηναν τέτοια περιθώρια. Υποστήριξαν τον Χίτλερ και το Κόμμα του, ευελπιστώντας σε οικονομική ανάκαμψη. Το ίδιο έκαναν και οι ιδιοκτήτες των μεγάλων Τραπεζών, οι οποίοι αντιτίθονταν στην αυστηρή νομοθεσία που είχε θεσπιστεί επί Δημοκρατίας. Η αμοιβαία υποστήριξη κεφαλαίου και Ναζί οδήγησε σε οικονομική ανάκαμψη με τη μείωση της ανεργίας, που μάστιζε τη Γερμανία της Δημοκρατίας. Ως αποτέλεσμα, το ΑΕΠ της χώρας ανέβηκε από τα 59,1 δισ. μάρκα το 1933 στα 129 δισ. μάρκα το 1939[30].



Χιάλμαρ Σαχτ, 1931. Φωτ. Γερμανικού Ομοσπονδιακού Αρχείου.


Ο Χίτλερ αρχικά είχε ως κεφαλή της Γερμανικής κεντρικής Τράπεζας (αργότερα τον διόρισε Υπουργό Οικονομικών) τον Χιάλμαρ Σαχτ (Hjalmar Schacht). Αυτός ήταν ο οικονομικός "εγκέφαλος" των Ναζί και, ακολουθώντας φαινομενικά ανορθόδοξη πολιτική, πέτυχε εκπληκτικά οικονομικά αποτελέσματα: Εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αποδέσμευση των αποθεμάτων χρυσού από το νόμισμα, που επήλθε ως συνέπεια της Οικονομικής Κρίσης του 1929, διατηρεί πολύ χαμηλά τα επιτόκια δανεισμού και καταρτίζει έντονα ελλειμματικούς προϋπολογισμούς: Εκατοντάδες δημόσια έργα χρηματοδοτούνται κατ' αυτό τον τρόπο αλλά, δημιουργώντας την ανάγκη εργατικών χεριών για την εκτέλεσή τους, μειώνουν την ανεργία με ρυθμό που καμία άλλη χώρα δεν κατάφερε να επιτύχει ύστερα από την Οικονομική Κρίση.[31]
Το 1936 ο Χίτλερ διορίζει στη θέση του Σαχτ τον Χέρμαν Γκέρινγκ, δίνοντάς του την εντολή να καταστήσει ετοιμοπόλεμη τη Γερμανία μέσα στην επόμενη τετραετία. Το έργο είναι δυσχερέστατο, επειδή η Συνθήκη απαγορεύει στη Γερμανία να διαθέτει περισσότερες από δέκα μεραρχίες τακτικού Στρατού (100.000 άνδρες συνολικά), καθώς και την κατοχή σύγχρονου εξοπλισμού, όπως άρματα μάχης, βαρύ πυροβολικό, μαχητικά αεροσκάφη και πολεμικά πλοία. Ο Γκέρινγκ καταστρώνει ένα "τετραετές σχέδιο" σύμφωνα με το οποίο οφείλουν να δημιουργηθούν νέες βιομηχανίες κατεργασίας μετάλλων, χημικών, συνθετικού καουτσούκ και άλλων υλών, απαραίτητων για τη δημιουργία οπλοστασίου. Οι ενέργειες αυτές οδηγούν σε μηδενική σχεδόν ανεργία, ωστόσο, σε πραγματικές τιμές, οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται. Αυτό οδηγεί τον Γκέρινγκ στη λήψη ενός ακόμη μέτρου: Τον απόλυτο κρατικό έλεγχο τόσο στις τιμές όσο και στους μισθούς. Όποιος παραβαίνει τα θεσπισμένα όρια εγκλείεται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Καταργούνται (φυσικά) τα εργατικά συνδικάτα, απαγορεύεται το συνδικαλίζεσθαι καθώς και η παραίτηση: Ο Γκέρινγκ καθιερώνει το σύστημα των βιβλιαρίων εργασίας και ο εργαζόμενος δεν βρίσκει εργασία (ή, ανάλογα, διώκεται) αν σε αυτό δεν αναγράφεται η συγκατάθεση του προηγούμενου εργοδότη για την αποχώρησή του. Δημιουργείται, επίσης, ένας ειδικός φορέας, το Γερμανικό Μέτωπο Εργασίας (Deutsche Arbeitsfront, DAF), το οποίο έχει ως επικεφαλής τον Ρόμπερτ Λέι, το οποίο ελέγχει τους εργαζόμενους, αντικαθιστώντας τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις, οι οποίες είχαν καταργηθεί με τη βία.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η γερμανική οικονομία μετατρέπεται εξ ολοκλήρου σε πολεμική, με την είσοδο, το 1942, στην Κυβέρνηση του Άλμπερτ Σπέερ (Albert Speer), ενός νέου αρχιτέκτονα, ο οποίος καταφέρνει, παρά τις σφοδρές αντιξοότητες που αντιμετωπίζει η χώρα, να ανεβάσει τους απόλυτους αριθμούς παραγωγής των εργοστασίων που ελέγχει.
Η Ναζιστική Γερμανία βρήκε, επίσης, τους τρόπους να συνεργάζεται με επιχειρήσεις χωρών με τις οποίες, φαινομενικά, δε μπορούσε να έχει σχέσεις. Οι "Γιούνκερς" είχαν δημιουργήσει τον κολοσσό IG Farben, μέσω του οποίου το γερμανικό κεφάλαιο βρήκε διεξόδους σε σημεία που του απαγορεύονταν, όπως στις οικονομίες της Βρετανίας, της Γαλλίας και των ΗΠΑ.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Μάλλον δεν είναι αρκετά προφανές. από wiki:

λολ. μην μεταφέρεις άρθρα της βικιπαίδεια γραμμένα από biased 4ετείς φοιτητές του φιλοσοφικού, σε προσβάλλει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οι ναζιστές εχθρεύονταν τις μαρξιστικές ιδέες όσο τίποτα. Και πάνω σε αυτό έστησαν τη συνεργασία τους με το μεγάλο κεφάλαιο και τους καπιταλιστές επιχειρηματίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
λολ. μην μεταφέρεις άρθρα της βικιπαίδεια γραμμένα από biased 4ετείς φοιτητές του φιλοσοφικού, σε προσβάλλει.

συγνώμη από δω και στο εξής μόνο capital.gr
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,818 μηνύματα.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
συγνώμη από δω και στο εξής μόνο capital.gr

θα ήταν αστείο αν όντως είχα παραπέμπψει στο capital.gr για πηγή :D

Οι ναζιστές εχθρεύονταν τις μαρξιστικές ιδέες όσο τίποτα. Και πάνω σε αυτό έστησαν τη συνεργασία τους με το μεγάλο κεφάλαιο και τους καπιταλιστές επιχειρηματίες.

για να με πείσεις ότι ο δικός σου ορισμός του σοσιαλισμού είναι σωστός, βασίζεσαι τον ίδιο τον ορισμό σου; σφάλμα; :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,818 μηνύματα.
Μια χαρά μοιράζονταν μεταξυ τους ναζιστές και κομμουνιστές ενα σωρό χώρες...

Το μυστικό συμπληρωματικό πρωτόκολλο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Λέγεται ότι υπήρξαν μυστικά προσαρτήματα στη συνθήκη αυτή, τα οποία προέβλεπαν ότι:
H Πολωνία θα χωριστεί μεταξύ των δύο χωρών με σύνορα τους ποταμούς Νάρεφ, Βιστούλα και Σαν.
Με εξαίρεση τη Λιθουανία οι βαλτικές χώρες, Φινλανδία και Ρουμανία θα ανήκουν στη σοβιετική σφαίρα επιρροής.
Οι γερμανικές μειονότητες της σοβιετικής σφαίρας (υπάρχουν στις βαλτικές χώρες, στη Βεσσαραβία και στην Μπουκοβίνα) θα πρέπει να την εγκαταλείψουν.

Time Magazine repeatedly referred to the Pact as the "Communazi Pact" and its participants as "communazis" until April 1941
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.


oh liberty
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
and who renders you "able" or "unable"

χμμ κι εγώ που νόμιζα πως noone is entitled to anything
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η. Έχει γράψει 1,755 μηνύματα.
Προφανώς κι έχω πολλούς λόγους να πιστεύω πως η όλη ιδέα περί εθνικολοσιαλισμού δεν έχει καμία βάση. Ή θα πιστεύεις στο division by classή στο division by nationality ( ή σε τίποτα από τα δύο ). Και τα 2 όμως δε γίνεται, το ένα αναιρεί το άλλο. Όταν δέχεσαι πως ο επιχειρηματιας έχει τα ίδια συμφέροντα με τον εργάτη αυτοματα σταματά να έχει νήομα και η οποιαδήποτε συζήτηση περί εξάλειψης των ανισοτήτων. Δεν είναι τυχαίο που ανέκαθεν οι πολιτικές δράσεις της χρυσής αυγής περιορίζονταν σε αναίμακτα μετρα όπως διανομή τροφίμων ενω σε κάθε περίπτωση απεργιών έπαιρναν το μέρος των αφεντικών. Έχεις ακούσει κανέναν εθνικιστή να μιλά για κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής; Σοσιαλισμός από τα lidl.


Στον μαγικο κοσμο του tribalism ολα γινονται. Το ποιο ειναι φιλτρο δεν ειναι απαραιτητα να ειναι μονο μεταξυ φυλής ή εργαζομενοι-εργοδοτες, μπορεις να βαλεις ο,τι θελεις, αλλα νομιζω η πιο δημοφιλης εναλλακτικη αυτων ειναι η θρησκεια. Ενας συνδυασμος μπορει να γινει, αλλα θα ειναι πιο πολυ ενα core με καποια στοιχεια αλλου διαχωρισμου, παρα ένωση αυτων. Βεβαια αυτο δεν σημαινει πως δεν μπορει να μιλησει για θεμα που εσυ βαφτιζεις ανισοτητες, αλλα θα δωσει μια διαφορετικη ερμηνεια και λυση σε αυτα, οπως και αν καποιος που εχει σαν φιλτρο την θρησκεια θα μπορυσε να θεσει τα ιδια θεματα ή και διαφορετικα απο των αλλων δυο. Τα εθνικιστικα κομματα δεν πανε και πολυ με τα αφεντικα. Ο εθνκισμος παντως κολλαει περισσοτερο με τον φασισμο απο οικονομικη αποψη γιατι ειναι λιγο δυσκολο απο τη μια να θεωρεις οτι ολοι οι Ελληνες εχουν κοινα συμφεροντα και απο την αλλη να τους διαχωριζεις σε φτωχους και πλουσιους και να μιλας για κρατικοποιηση περιουσιων των πλουσιων. Αυτα τα κομματα συνηθως εχουν αρκετα κοινωνικα προγραμματα, και σε μεγαλο βαθμο εμμεσο ελεγχο της οικονομιας (φασισμος) που ναι μεν σου ανηκει το εργοστασιο, αλλα το κρατος θα κρινει αν αυτο που παραγεις και ο τροπος που το παραγεις ειναι προς το οφελος του εθνους, κανοντας τα πιο ανεκτα σε ατομα με καποια περιουσια. Βεβαια δεν θα κολωσουν να κρατικοποιησουν κανονικοτατα τις ζωτικης σημασιας βιομηχανιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Αυτό το συμφωνο
https://el.wikipedia.org/wiki/Γερμανοσοβιετικό_Σύμφωνο_μη_Επίθεσης
και οι μοιρασιά μεταξυ τους ηταν χαρακτηριστικο σοσιαλιστικό ή εθνικοσοσιαλιστικό; :P

Οι κομμουνιστες παντα θα βρισκουν δικαιολογιες. Ακομα και το συμφωνο μη επιθεσης με τους Ναζι θα σου πουν οτι εξυπηρετουσε τον αντιφασιστικο αγωνα του Σταλιν (ακομα και τα αγαλματα του πατερουλη θα δακρυζαν απο τα γελια ακουγοντας το). Παραβλεπουμε και λιγο την κοινη εισβολη, τις εμπορικες σχεσεις και τις συνομιλιες περι συμμετοχης της Σ. Ενωσης στον Αξονα. Ολα ειναι δυτικη προπαγανδα :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
η παραχώρηση της τότε Τσεχοσλοβακίας εκ μέρους των συμμάχων προς αποφυγή του πολέμου είναι ανατολική προπαγάνδα; ή μήπως εδώ κρίνεται ως επιβεβλημένο ειρηνευτικό μέτρο;


Στον μαγικο κοσμο του tribalism ολα γινονται. Το ποιο ειναι φιλτρο δεν ειναι απαραιτητα να ειναι μονο μεταξυ φυλής ή εργαζομενοι-εργοδοτες, μπορεις να βαλεις ο,τι θελεις, αλλα νομιζω η πιο δημοφιλης εναλλακτικη αυτων ειναι η θρησκεια. Ενας συνδυασμος μπορει να γινει, αλλα θα ειναι πιο πολυ ενα core με καποια στοιχεια αλλου διαχωρισμου, παρα ένωση αυτων. Βεβαια αυτο δεν σημαινει πως δεν μπορει να μιλησει για θεμα που εσυ βαφτιζεις ανισοτητες, αλλα θα δωσει μια διαφορετικη ερμηνεια και λυση σε αυτα, οπως και αν καποιος που εχει σαν φιλτρο την θρησκεια θα μπορυσε να θεσει τα ιδια θεματα ή και διαφορετικα απο των αλλων δυο. Τα εθνικιστικα κομματα δεν πανε και πολυ με τα αφεντικα. Ο εθνκισμος παντως κολλαει περισσοτερο με τον φασισμο απο οικονομικη αποψη γιατι ειναι λιγο δυσκολο απο τη μια να θεωρεις οτι ολοι οι Ελληνες εχουν κοινα συμφεροντα και απο την αλλη να τους διαχωριζεις σε φτωχους και πλουσιους και να μιλας για κρατικοποιηση περιουσιων των πλουσιων. Αυτα τα κομματα συνηθως εχουν αρκετα κοινωνικα προγραμματα, και σε μεγαλο βαθμο εμμεσο ελεγχο της οικονομιας (φασισμος) που ναι μεν σου ανηκει το εργοστασιο, αλλα το κρατος θα κρινει αν αυτο που παραγεις και ο τροπος που το παραγεις ειναι προς το οφελος του εθνους, κανοντας τα πιο ανεκτα σε ατομα με καποια περιουσια. Βεβαια δεν θα κολωσουν να κρατικοποιησουν κανονικοτατα τις ζωτικης σημασιας βιομηχανιες.

Και τι είδους κοινωνική πολιτική μπορείς να κάνεις όταν δεν επεμβαίνεις ενεργά στην οικονομία μαις χώρας Δεν αμφιβάλλω πως στο μυαλό του καθενός ο διαχωρισμος μπορεί να είναι οπουδήποτε ακόμη και στη θρησκεία, αλλά όταν μιλάμε για αμιγώς οικονομικά θέματα κάποια πράγματα δεν αμφισβητούνται. Οι άνθρωποι μεταξύ άλλων διαχωρίζονται βάσει του πλούτου τους και της κοινωνικής του θέσης. Μπορεί κάποιος να το θεωρεί καλό, κακό ή αδιάφορο αλλά αυτή η διαίρεση έχει ρεαλιστική βάση. όπως το βλέπω εγώ όποιος μιλά για σοσιαλισμό αυτόν τον διαχωρισμό προσπαθεί με κάθε τρόπο να τον ομαλοποιήσει ( ή εξαλείψει ). Ε όταν αυτοαποκαλείσαι μεν σοσιαλιστης αλλά δεν κάνεις τίποτα για τον επαναδιαμοιρασμό του πλούτου η υπόθεση κάπου βρωμά devided by zero. δε ξέρω πώς αλλιώς να το πω. Εκτός κι αν κάποιος ορίζει διαφορετικά το σοσιαλισμό τότε πάσο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,818 μηνύματα.
η παραχώρηση της τότε Τσεχοσλοβακίας εκ μέρους των συμμάχων προς αποφυγή του πολέμου
Άλλο παραχώρηση μιας χωρας κι άλλο κανονικο τσιμπουσι και κανονική μοιρασιά ενα σωρό χωρών...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
όπως το βλέπω εγώ όποιος μιλά για σοσιαλισμό αυτόν τον διαχωρισμό προσπαθεί με κάθε τρόπο να τον ομαλοποιήσει ( ή εξαλείψει ). Ε όταν αυτοαποκαλείσαι μεν σοσιαλιστης αλλά δεν κάνεις τίποτα για τον επαναδιαμοιρασμό του πλούτου η υπόθεση κάπου βρωμά devided by zero. δε ξέρω πώς αλλιώς να το πω. Εκτός κι αν κάποιος ορίζει διαφορετικά το σοσιαλισμό τότε πάσο.

εντάξει βασίλη. και εμείς σου λέμε ότι δεν ειναι ο σοσιαλισμός που στοχεύει στην εξάλειψη του διαχωρισμού που αναφέρεις. Στην εξάλειψη στοχεύει ο προλεταριακός διεθνισμός, ο οποίος μέσω του σοσιαλισμού (δηλαδή του κράτους και της κρατικής οικονομίας) προσπαθεί να ομαλοποιήσει/εξαλείψει τον "διαχωρισμό" που λες.
Ο σοσιαλισμός από μόνος του δεν "προσπαθεί" τίποτα απολύτως. είναι ένα εργαλείο, μια οικονομία κεντρικά οργανωμένη. Αν ο εθνικιστής θέλει να υποστηρίξει τα πιστεύω του, συνήθως θα το κάνει μέσω του σοσιαλισμού γιατί ο εθνικιστής είναι απολυταρχικός και δεν θέλει να ρισκάρει σε μια ελεύθερη οικονομία/κοινωνία.
Ο αριστερός (διεθνιστής, κομουνιστής κτλ) θέλει να υποστηρίξει τα πιστεύω του συνήθως μέσω του κράτους (εκτός και αν είναι αναρχικός). Ο σοσιαλισμός, το κράτος, η κρατική οικονομία είναι παντού η ίδια.

όπως σου ξαναείπα, το θέμα ειναι το πως ορίζετε τις έννοιες. Σου είπα πως ορίζουμε εμείς τον σοσιαλισμό. αν εσύ πιστεύεις ότι ο σοσιαλισμός (μια οικονομική θεωρία) είναι ταυτόσημος με τον προλεταριακό διαθνισμό (μια ηθική και κοινωνική φιλοσοφια), τότε δεν έχουμε κάτι άλλο να πούμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,818 μηνύματα.
Αν ο εθνικιστής θέλει να υποστηρίξει τα πιστεύω του, συνήθως θα το κάνει μέσω του σοσιαλισμού γιατί ο εθνικιστής είναι απολυταρχικός και δεν θέλει να ρισκάρει σε μια ελεύθερη οικονομία/κοινωνία.
Γι αυτό είμαστε κατα του εθνικισμού και του σοσιαλισμού...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η. Έχει γράψει 1,755 μηνύματα.
Και τι είδους κοινωνική πολιτική μπορείς να κάνεις όταν δεν επεμβαίνεις ενεργά στην οικονομία μαις χώρας Δεν αμφιβάλλω πως στο μυαλό του καθενός ο διαχωρισμος μπορεί να είναι οπουδήποτε ακόμη και στη θρησκεία, αλλά όταν μιλάμε για αμιγώς οικονομικά θέματα κάποια πράγματα δεν αμφισβητούνται. Οι άνθρωποι μεταξύ άλλων διαχωρίζονται βάσει του πλούτου τους και της κοινωνικής του θέσης. Μπορεί κάποιος να το θεωρεί καλό, κακό ή αδιάφορο αλλά αυτή η διαίρεση έχει ρεαλιστική βάση. όπως το βλέπω εγώ όποιος μιλά για σοσιαλισμό αυτόν τον διαχωρισμό προσπαθεί με κάθε τρόπο να τον ομαλοποιήσει ( ή εξαλείψει ). Ε όταν αυτοαποκαλείσαι μεν σοσιαλιστης αλλά δεν κάνεις τίποτα για τον επαναδιαμοιρασμό του πλούτου η υπόθεση κάπου βρωμά devided by zero. δε ξέρω πώς αλλιώς να το πω. Εκτός κι αν κάποιος ορίζει διαφορετικά το σοσιαλισμό τότε πάσο.
Δεν ειπα για περιορισμενο, αλλα εμμεσο ελεγχο της οικονομιας που δεν ταυτιζονται απαραιτητα. Free shit μπορεις να συνεχιζεις να μοιραζεις μεσω της φορολογιας και στο βαθμο που μπορει να κολλησει στην λογικη του φασισμου οπου υπαρχει merge of corporate and government power να προσφερεις και καποια αλλα στοιχεια της αντικοινωνικης πολιτικης. Τωρα αν νομιζεις οτι επειδη ανανεει καποιος εχει αυτοματως και entitlements και οι διαφορες στο εισοδημα δειχνουν απαραιτητα καποια ανισοτητα, τοτε ναι δεν μαλλον θα αρχιζεις τις εθνικοποιησεις (οπου απλα ο προηγουμενος ιδιοκτητης μπορει να διατηρησει τον ελεγχο με το καπελλο του party membership). Στο τελος της ημερας, ολα αυτα ειναι ανουσιες ταμπελες γιατι βασιζονται σε κρατικα μονοπωλια και με ενδιαφερει ελαχιστα αν αυτο το μονοπωλιο λεγεται Τακης ΑΕ ή Κρατικη Εταιρεια Τυροπιτων.
Για τα περι διαφορων πλουτων και αναδιανομη μπορεις να παρεις μια ιδεα απο την λογικη του Χιτλερ https://en.wikipedia.org/wiki/Nazism#Social_class και πιο κατω που μιλαει για αντικομμουνισμο και αντικαπιταλισμο. Γενικα το βλεπει ολο το θεμα σε επιπεδο εθνων και οχι ταξεων across nations. Βεβαια και ο ιδιος νομιζω οτι δεχεται οτι οριζει τον σοσιαλισμο λιγο διαφερτικα απο τον κομμουνιστικο.

Στο υπόλοιπο δεν έχει νόημα να το πιάσω γιατί έχει χιλλιοειπωθεί μόνο όσον αφορά τη βία, η βία σε κάθε περίπτωση ορίζεται όπως βολεύει τον καθένα και στο context που βολεύει τον καθένα. Είσαι φιλελεύθερος και ειρηνιστής μεχρι να παραβιαστούν κάποιες θεμελειώδεις αρχές τότε αποκτάς cause κι αφού πλέον έχεις cause έπεται και η βία. Για αυτό και πολλές φορές τα όρια μεταξύ δρασης και αντίδρασης είναι εξαιρετικά λεπτά. Αυτό που για σένα είναι αυτοάμυνα για τον άλλο μπορεί να είναι επιβολή.
Εχεις βρει τωρα την ευκολη λυση με το "ο καθενας τα οριζει οπως θελει". Το ιδιο ισχυει και για τους υπολοιπους που δεν θα δουν την αναδιανομη πλουτου υπερ τους μεσω του κρατους βια (αν και ειρωνικα κρατος σημαινει βια) ή ανισοτητες που εσυ πιστευεις οτι υπαρχουν και τις λυσεις σε αυτες. Και εγω λοιπον οριζω την ηλικια μου σε 65 και δικαιουμαι συνταξη ή το να δειχνω την αγαπη μου σε καποιον με το να του τιναζω τα μυαλα στον αερα με μια καραμπινα. Ο φιλελευθερισμος εκει εστιαζει και προσφερει consistent κανονες για το που μπορεις να δρασεις οπως σου αρεσει - περιουσια - και την περιπτωση που ειναι οκ να χρησιμοποιησεις βια, την αυτοαμυνα. Ο καθενας μπορει να οριζει ο,τι γουρταρει οπως γουσταρει, ομως οσο απομακρυνεσαι απο την λυση του φιλλεευθερισμου καταντανε να εχουν inconsistencies που πρεπει να λυθουν μεσω ρελατιβισμου (free shit για φτωχους) καθως και συνεπειες που τα incosnsistencies συνηθως γυρνανε εναντιως σου γιατι οταν τα σχεδιαζει καποιος παιρνει μονο την περιπτωση που το κρατος "δουλευει σωστα" (μεταφραση: κανει αυτο που του αρεσει σε καποιον αλλον). Οπως πχ τωρα θελει καποιος δημοκρατικα να εχει λογο στο τι κανει ο αλλος, αλλα οταν και οι αλλοι εχουν λογο και δεν συμφωνουν μαζι του εκει αρχιζει η γκρινια ή οταν θελει να εκτελεστει καποιος που θεωρει εχθρο της ταξης/εθνους/θρησκειας του, αλλα οταν η κυβερνηση αποφασησει οτι ειναι επικινδυνος και ξαφνικα ο ιδιος βρεθει δεμενος απεναντι σε ενα firing squad εκει δεν του αρεσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,818 μηνύματα.
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top