Βοήθεια/Απορίες στις ΑΟΘ

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Δε θα διαφωνήσω με τις απόψεις των προλαλήσαντων, ωστόσο τυπικά με τον όρο συνολική δαπάνη καταναλωτών εννοούμε το γινόμενο P*Qd και με τον όρο συνολικά έσοδα το γινόμενο P*Qs ακόμα κι αν φαίνεται παράλογο όπως τονίστηκε σε κάποιες περιπτώσεις. Μην ξεχνάμε όμως ότι το σχολικό βιβλίο στην προσπάθεια απλοποίησης της ύλης αναλύει ορισμένα όχι και τόσο ρεαλιστικά ζητήματα.
Όπως είπε κι ο sourotiri, μόνο στο σημείο ισορροπίας αυτές οι δύο έννοιες ταυτίζονται.
Ειδικά για το 4, είσαι απόλυτα σωστή

Όσο για την κριτική των θεμάτων της ΟΕΦΕ, όντως τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν ορισμένα υπερβολικά θέματα με λάθη, αλλά η φιλοσοφία τους είναι οι μαθητές να εντοπίζουν τα όρια των δυνατοτήτων τους. Φέτος με την ίδια λογική οι ασκήσεις που έβαλαν ήταν πολύ καλές και σχετικά στο πνεύμα των πανελληνίων

Τώρα θυμήθηκα μια διχογνωμία που υπήρχε σε θέμα του ΟΕΦΕ, όσον αφορά τα νόμιμα και τα παράνομα έσοδα των παραγωγών, μετά από επιβολή ανώτατης τιμής. Η πλάκα είναι ότι από ένα σημείο και μετά, η απάντηση που δινόταν στον μαθητή ήταν εκτός ύλης.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει ένα τέτοιο διφορούμενο θέμα στις πανελλήνιες εξετάσεις, ας μην ανησυχούν τα παιδιά. Όλα τα θέματα που θα πέσουν, θα λύνονται με σιγουριά.


ME βαση την απαντηση σου εχω τις εξης αποριες:1)Δηλαδη αν μας δοθει μια ασκηση με μια στηλη που γραφει "συνολικα εσοδα παραγωγων" και μια στηλη με "τιμες" εμεις θα προσδιορισουμε την προσφερομενη ποσοτητα και οχι τη ζητουμενη;
2)Αυτο προκυπτει απο την πρωτη σελιδα του τεταρτου κεφαλαιου που λεει οτι τα συνολικα εσοδα του παραγωγου εξαρτωνται απο την τιμη και την προσφερομενη ποσοτητα;
3)Επομενως με βαση αυτα οταν υπαρχει πλεονασμα προσφορας τα εσοδα των παραγωγων ειναι το γινομενο Ρ*Qs;
4)και αν ειναι ετσι γιατι οταν επιβαλλεται ΡΑ λεμε οτι τα νομιμα εσοδα του παραγωγου ειναι το γινομενο Ρ*QD και οχι το γινομενο P*Qs.Ευχαριστω και συγνωμη για τις πολλες ερωτησεις μου

1) Ναι.
2) Ναι.
3) Όχι πάντα. Αν το πλεόνασμα της προσφοράς το αγοράσει το κράτος (βλέπε υπόδειγμα κατώτατης τιμής), τότε ναι, είναι αυτό που λες, μόνο που οι παραγωγοί θα έχουν συνολικά έσοδα από 2 παράγοντες, το κράτος (πλεόνασμα επί τιμή) και τους καταναλωτές (ζητούμενη ποσότητα επί τιμή). Σε κάθε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή τα προϊόντα μείνουν απούλητα, τα έσοδα των παραγωγών είναι P*Qd, όσα δηλαδή έχουν ξοδέψει οι καταναλωτές.
4) Γιατί τα νόμιμα έσοδα του παραγωγού είναι η ανώτατη τιμή που επιβλήθηκε από το κράτος, επί την ποσότητα που ζητάνε οι καταναλωτές σε αυτήν την τιμή. Άσχετα αν μετά έχουμε και την συνέχεια, με το καπέλο κτλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mikaela2

Νεοφερμένος

Η mikaela2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Γεια σας και παλι και ευχαριστω για τις απαντησεις σας. Οι αποριες μου ομως συνεχιζονται.Χθες εγραψα οτι τα νομιμα εσοδα των παραγωγων ειναι το γινομενο ΡA*QD .Κανοντας επαναληψη καποιες ασκησεις ,ομως,διαπιστωσα οτι τελικα τα νομιμα εσοδα τα υπολογιζαμε ως το γινομενο Ρα*QS και οχι ΡA*QD.Επισης στις σελιδες 44 και 45 στις αποριες για το μαθημα ΑΟΘ υπαρχει μια αναλογη απορια για τα εσοδα των παραγωγων λογω επιβολης ΡΑ και εχετε συμφωνησει οτι νομιμα εσοδα =Ρα*QS και παρανομα (Ρ2-ΡΑ)*QS.Ισχυει τελικα αυτο ή εχει αλλαξει κατι;
Επισης οταν υπαρχει ελλειμα προσφορας η συνολικη δαπανη δεν ειναι ιση με τα συνολικα εσοδα =Ρ*QS, αφου ο καταναλωτης δεν βρισκει να αγορασει την ποσοτητα που ζηταει και αναγκαστικα θα αγορασει την ποσοτητα που προσφερεται;Ομοιως οταν υπαρχει πλεονασμα προσφορας η συνολικη δαπανη παλι δεν θα ειναι ιση με τα συνολικα εσοδα=P*QD αφου ο παραγωγος προσφερει QS αλλα οι καταναλωτες ζητουν μικροτερη ποσοτητα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
...και ερχόμαστε ακριβώς στο σημείο όπου υπήρχε η διχογνωμία για κάποιο παλαιότερο θέμα του ΟΕΦΕ, όπου είπα ότι οι απαντήσεις που έπαιρνε ο μαθητής ήταν εκτός ύλης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα για να το διελευκάνουμε.

Έστω Qd = 100 - 2P και Qs = -20 + P

Η τιμή ισορροπίας θα είναι

100 - 2Ρ = -20 + Ρ
3Ρ = 120
Ρ = 40, και η ποσότητα ισορροπίας, ως εκ τούτου, θα είναι Q=20.

Έστω ότι τώρα το κράτος επιβάλλει Ρα = 30. Σε αυτήν την περίπτωση, Qd = 40 και Qs = 10. Άρα έχουμε έλλειμμα ίσο με 30 μονάδες προϊόντος.

Εδώ είναι και το σημείο κλειδί:

Οι παραγωγοί, προσφέρουν 10 μονάδες του προϊόντος ΑΚΑΤΕΒΑΤΑ. Δηλαδή, είναι σαν να λένε στους καταναλωτές "Μάγκες, εμείς τόσα προσφέρουμε, και αν θέλετε. Εσείς καταναλωτές, για να αποκτήσετε αυτές τις 10 μονάδες προϊόντος, ΠΟΣΑ ΔΙΝΕΤΕ;".

Δηλαδή, οι παραγωγοί, ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ τους καταναλωτές να ζητήσουν Qd=10. Δηλαδή, 10 = 100 - 2P , που μας βγάζει Ρ = 45. (Αυτή είναι η Ρ2)

Εδώ λοιπόν, έχουμε τόσο Qs = 10, όσο και Qd = 10, γιατί οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να ζητήσουν τόσα. Δηλαδή, η Qd ταυτίζεται τεχνητά με την Qs.

Η φράση κλειδί είναι η εξής: ΑΝ όλοι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αυτήν την Ρ2, τι θα γίνει; Τότε, όλοι οι καταναλωτές θα πληρώσουν 45*10 = 450€. Από αυτά τα 450€, τα 300€ (δηλαδή το γινόμενο της επίσημης τιμής του κράτους επί την ζητούμενη ποσότητα που έχουν εξαναγκαστεί να πληρώσουν, 30*10 = 300) είναι τα νόμιμα έσοδα, και τα υπόλοιπα 150€ (δηλαδή το καπέλο 45-30 επί 10) θα είναι τα παράνομα έσοδα, που έχουν προκύψει από τον εκβιασμό των παραγωγών. Οι παραγωγοί λοιπόν, έχουν όντως Συνολικά Έσοδα ίσα με την Συνολική Δαπάνη των καταναλωτών.

Το θέμα είναι ότι το βιβλίο σου στην σελίδα 100 δεν αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ την έννοια των παράνομων εσόδων των παραγωγών. Απλά λέει ότι "το ύψος του καπέλου μπορεί να φτάσει μέχρι την διαφορά Ρ2 - Ρα", πράγμα που θα γίνει αν όλοι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν όλο το καπέλο. "Παράνομα έσοδα" ή "Νόμιμα έσοδα" ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΖΗΤΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, παρά μόνο στα θέματα του ΟΕΦΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
...και ερχόμαστε ακριβώς στο σημείο όπου υπήρχε η διχογνωμία για κάποιο παλαιότερο θέμα του ΟΕΦΕ, όπου είπα ότι οι απαντήσεις που έπαιρνε ο μαθητής ήταν εκτός ύλης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα για να το διελευκάνουμε.

Έστω Qd = 100 - 2P και Qs = -20 + P

Η τιμή ισορροπίας θα είναι

100 - 2Ρ = -20 + Ρ
3Ρ = 120
Ρ = 40, και η ποσότητα ισορροπίας, ως εκ τούτου, θα είναι Q=20.

Έστω ότι τώρα το κράτος επιβάλλει Ρα = 30. Σε αυτήν την περίπτωση, Qd = 40 και Qs = 10. Άρα έχουμε έλλειμμα ίσο με 30 μονάδες προϊόντος.

Εδώ είναι και το σημείο κλειδί:

Οι παραγωγοί, προσφέρουν 10 μονάδες του προϊόντος ΑΚΑΤΕΒΑΤΑ. Δηλαδή, είναι σαν να λένε στους καταναλωτές "Μάγκες, εμείς τόσα προσφέρουμε, και αν θέλετε. Εσείς καταναλωτές, για να αποκτήσετε αυτές τις 10 μονάδες προϊόντος, ΠΟΣΑ ΔΙΝΕΤΕ;".

Δηλαδή, οι παραγωγοί, ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ τους καταναλωτές να ζητήσουν Qd=10. Δηλαδή, 10 = 100 - 2P , που μας βγάζει Ρ = 45. (Αυτή είναι η Ρ2)

Εδώ λοιπόν, έχουμε τόσο Qs = 10, όσο και Qd = 10, γιατί οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να ζητήσουν τόσα. Δηλαδή, η Qd ταυτίζεται τεχνητά με την Qs.

Η φράση κλειδί είναι η εξής: ΑΝ όλοι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αυτήν την Ρ2, τι θα γίνει; Τότε, όλοι οι καταναλωτές θα πληρώσουν 45*10 = 450€. Από αυτά τα 450€, τα 300€ (δηλαδή το γινόμενο της επίσημης τιμής του κράτους επί την ζητούμενη ποσότητα που έχουν εξαναγκαστεί να πληρώσουν, 30*10 = 300) είναι τα νόμιμα έσοδα, και τα υπόλοιπα 150€ (δηλαδή το καπέλο 45-30 επί 10) θα είναι τα παράνομα έσοδα, που έχουν προκύψει από τον εκβιασμό των παραγωγών. Οι παραγωγοί λοιπόν, έχουν όντως Συνολικά Έσοδα ίσα με την Συνολική Δαπάνη των καταναλωτών.

Το θέμα είναι ότι το βιβλίο σου στην σελίδα 100 δεν αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ την έννοια των παράνομων εσόδων των παραγωγών. Απλά λέει ότι "το ύψος του καπέλου μπορεί να φτάσει μέχρι την διαφορά Ρ2 - Ρα", πράγμα που θα γίνει αν όλοι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν όλο το καπέλο. "Παράνομα έσοδα" ή "Νόμιμα έσοδα" ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΖΗΤΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, παρά μόνο στα θέματα του ΟΕΦΕ.
Θα συμφωνήσω μαζί σου, το μόνο όμως που θα παρατηρήσω είναι ότι το γεγονός πως δεν αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο δεν σημαίνει 100% ότι δε θα το ζητήσουν.
π.χ. σε πρόσφατο θέμα πανελληνίων με κατώτατη τιμή ζητήσανε εφαρμογή τύπων που δεν αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

stelios1994-4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Στελιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Ισχύει κάτι διαφορετικό για τα κατώτερα αγαθά όσο αφορά την προσφορά τους? Κάτι ανάλογο με τη ζήτηση δηλαδή?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Ισχύει κάτι διαφορετικό για τα κατώτερα αγαθά όσο αφορά την προσφορά τους? Κάτι ανάλογο με τη ζήτηση δηλαδή?

Όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stelios1994-4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Στελιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Οκ ευχαριστώ !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Itach1

Διάσημο μέλος

Ο Τζουτζουμπρούτζος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,350 μηνύματα.
Ειδα τα στατιστικα στοιχεια του αοθ το 2011 και σε σχεση με το 2010 οι αριστοι μειωθηκαν 8% ενω τα θεματα δεν δυσκολα...
Υπαρχει εξηγηση γι αυτο;
Επισης το σκ που μεσολαβει πριν γραψουμε αοθ βαλτε καμια βαρβατη ασκηση με πολλα ερωτηματα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Ειδα τα στατιστικα στοιχεια του αοθ το 2011 και σε σχεση με το 2010 οι αριστοι μειωθηκαν 8% ενω τα θεματα δεν δυσκολα...
Υπαρχει εξηγηση γι αυτο;
Επισης το σκ που μεσολαβει πριν γραψουμε αοθ βαλτε καμια βαρβατη ασκηση με πολλα ερωτηματα
Η άποψή μου είναι ότι τα θέματα δεν ήταν ιδιαίτερα πιο δύσκολα σε σχέση με προηγούμενα χρόνια αλλά βλέποντας τις βαθμολογήσεις κάποιοι μαθητές έχασαν λίγες μονάδες στο θέμα ανάπτυξης της θεωρίας (προσδιοριστικοί παράγοντες προσφοράς) καθώς αδυνατούσαν να γράψουν όλα όσα αναφέρονται στο βιβλίο. Οι ασκήσεις ήταν λίγο πιο "ποιοτικές" με αρκετούς υπολογισμούς με την πιθανότητα μαθηματικού λάθους να είναι μεγαλύτερη από παλαιότερες χρονιές.
Όσο για το αίτημά σου θα ικανοποιηθεί καθώς τόσο εγώ όσο και ο sourotiri είμαστε πρόθυμοι να σας βοηθήσουμε σε ότι θέλετε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

whitedove

Νεοφερμένος

Ο whitedove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 57 μηνύματα.
Καλησπερα,

Οταν σε μια ασκηση μου δινει τιμη και ποσοτητα ισορροπιας αλλα και ED,ES
γενικα τι μπορω να βρω μάυτα...
Ευχαριστω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
Δε γίνεσαι πιο συγκεκριμένος;;
το λογικό είναι να σου δίνει τέτοια στοιχεία στις ταυτόχρονες μεταβολές. Δηλαδή πχ αύξηση D και μείωση S και ανάλογα τον άγνωστο να βρίσκεις είτε την ποσοστιαία μεταβολή της D ή της S
Δώσε μια άσκηση τι περίπου εννοείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Joaquín

Διάσημο μέλος

Ο Joaquín αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,153 μηνύματα.
Καλησπερα,

Οταν σε μια ασκηση μου δινει τιμη και ποσοτητα ισορροπιας αλλα και ED,ES
γενικα τι μπορω να βρω μάυτα...
Ευχαριστω...

Αν οι συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς είναι γραμμικές, μπορείς να τις βρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Καλησπερα,

Οταν σε μια ασκηση μου δινει τιμη και ποσοτητα ισορροπιας αλλα και ED,ES
γενικα τι μπορω να βρω μάυτα...
Ευχαριστω...
Αν διευκρινίζει ότι η ζήτηση και η προσφορά εκφράζονται από γραμμικές συναρτήσεις μπορείς να βρεις αυτέςς τις συναρτήσεις ως εξής:
παίρνεις τον απλό τύπο της ελαστικότητας σημείου, αντικαθιστάς στο Ρ1 και στο Q1 την τιμή και την ποσότητα ισορροπίας και λύνεις ως προς Q2. Η συνάρτηση είναι έτοιμη.
Εναλλακτικά χρησιμοποιείς έναν τύπο που δεν έχει το βιβλίο : Ed = β* Ρ1/Q1, βρίσκεις το β και το αντικαθιστάς στην εξίσωση Qd= α+β*Ρ και λύνεις ως προς α.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mikaela2

Νεοφερμένος

Η mikaela2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Γεια σας .Θα ήθελα να μου απαντήσετε τα παρακάτω σωστά-λάθος:
1)ο καταμερισμός των έργων αυξάνει τα κέρδη των επιχειρήσεων
2)ο καταμερισμός των έργων μας κάνει πιο έξυπνους
3)η αγοραία καμπύλη πρόσφοράς είναι το άθροισμα των ατομικών καμπυλών προσφοράς που προσφέρουν το προϊον
Εγώ θα έδινα τις απαντήσεις Λ, Λ και Σ.Το τελευταιο το έχει ο οεφε στα θέματα του 2005 και το απαντάει ως ΛΑΘΟΣ.Γιατί; Μήπως επειδή λείπει ή λέξη "οριζόντιο";
Επίσης στο δεύτερο κεφάλαιο μας λέει οτι "όταν αναμένουμε αύξηση του εισοδήματος στο μέλλον αυξάνεται η ζήτηση του αγαθού σήμερα".Αυτο ισχύει μόνο για τα κανονικά αγαθά ή και για τα κατώτερα;Γιατί λογικά για τα κατωτερα αγαθα θα ισχύει το αντίστροφο και....
τέλος στα επαναληπτικά θέματα πανελληνίων 2011 έχει ένα σωστό-λάθος που λέει :"όταν η καμπύλη ζήτησης είναι τελείως ανελαστική τότε η τιμή ισορροπίας εξαρτάται αποκλειστικά απο τη θέση της καμπύλης προσφοράς".Για σωστό μου φαίνεται αλλά θα ήθελα και μια δεύτερη γνώμη.ΕΥΧΩΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ......... ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Γεια σας .Θα ήθελα να μου απαντήσετε τα παρακάτω σωστά-λάθος:
1)ο καταμερισμός των έργων αυξάνει τα κέρδη των επιχειρήσεων
2)ο καταμερισμός των έργων μας κάνει πιο έξυπνους
3)η αγοραία καμπύλη πρόσφοράς είναι το άθροισμα των ατομικών καμπυλών προσφοράς που προσφέρουν το προϊον
Εγώ θα έδινα τις απαντήσεις Λ, Λ και Σ.Το τελευταιο το έχει ο οεφε στα θέματα του 2005 και το απαντάει ως ΛΑΘΟΣ.Γιατί; Μήπως επειδή λείπει ή λέξη "οριζόντιο";
Επίσης στο δεύτερο κεφάλαιο μας λέει οτι "όταν αναμένουμε αύξηση του εισοδήματος στο μέλλον αυξάνεται η ζήτηση του αγαθού σήμερα".Αυτο ισχύει μόνο για τα κανονικά αγαθά ή και για τα κατώτερα;Γιατί λογικά για τα κατωτερα αγαθα θα ισχύει το αντίστροφο και....
τέλος στα επαναληπτικά θέματα πανελληνίων 2011 έχει ένα σωστό-λάθος που λέει :"όταν η καμπύλη ζήτησης είναι τελείως ανελαστική τότε η τιμή ισορροπίας εξαρτάται αποκλειστικά απο τη θέση της καμπύλης προσφοράς".Για σωστό μου φαίνεται αλλά θα ήθελα και μια δεύτερη γνώμη.ΕΥΧΩΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ......... ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .

1) Η πρόταση είναι σωστή. Εφόσον ο καταμερισμός των έργων οδηγεί σε υψηλότερη παραγωγικότητα και αποδοτικότητα, λογικό είναι εν τέλει να αυξάνονται και τα κέρδη των επιχειρήσεων. Βέβαια, αυτή η πρόταση δεν αναφέρεται πουθενά μέσα στο βιβλίο, και, ως εκ τούτου, είναι μάλλον απίθανο να ζητηθεί στις πανελλήνιες.
2) Η πρόταση είναι λάθος, προφανώς.
3) Όντως, η λέξη "οριζόντιο" είναι απαραίτητη.

Διαχωρισμό ανάμεσα σε κανονικά και κατώτερα αγαθά κάνουμε μόνο όταν μελετάμε το ΤΩΡΙΝΟ εισόδημα των καταναλωτών (σελίδα 35). Όταν μιλάμε για τις προβλέψεις των καταναλωτών (σελίδα 36) δεν μας κάνουμε αυτόν τον διαχωρισμό. Αλλά είναι λογική η σκέψη σου.

Ναι, σωστή είναι η τελευταία πρόταση. Όταν η καμπύλη ζήτησης είναι τελείως ανελαστική, αυτό πάει να πει ότι είναι κάθετη στον άξονα των ποσοτήτων, άρα, το που θα κάτσει το σημείο ισορροπίας είναι θέμα της προσφοράς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Μετά και το τέλος της εξέτασης στο μάθημα του προγραμματισμού, το επόμενο μάθημα των πανελληνίων είναι οι ΑΟΘ.

Θα είμαστε εδώ για οποιαδήποτε απορία της τελευταίας στιγμής. Φυσικά, την Τρίτη θα σχολιάσουμε και τα θέματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Itach1

Διάσημο μέλος

Ο Τζουτζουμπρούτζος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,350 μηνύματα.
Τελευταιο μαθημα,αν γινεται οπως ειχα πει πριν περιπου ενα μηνα,να βαλετε 1-2 ασκησουλες με πολλα ερωτηματα απ'αυτες που μπαινουν στις πανελληνιες.Επισης και κανενα σοσακι θεωρια :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Τα σοσάκια στην θεωρία καλύτερα να τα ξεχάσεις, ισχύει ό,τι και στις ΑΟΔΕ :) Για τις ασκήσεις, κανένα πρόβλημα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Itach1

Διάσημο μέλος

Ο Τζουτζουμπρούτζος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,350 μηνύματα.
Τα σοσάκια στην θεωρία καλύτερα να τα ξεχάσεις, ισχύει ό,τι και στις ΑΟΔΕ :) Για τις ασκήσεις, κανένα πρόβλημα :)
χαχα οκ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Πάμε λοιπόν:

Προτεινόμενες Ασκήσεις 1ου κεφαλαίου:


Άσκηση 1
Δίνεται ο παρακάτω πίνακας:

Συνδ. - Αγαθό Χ - Αγαθό Ψ - Κ. Ευκ. Χ - Κ. Ευκ. Ψ
Α________0_______54
__________________________;__________;
Β_______10_______49
__________________________1__________;
Γ________;________39
__________________________3__________;
Δ_______24________;
__________________________;__________;
Ε_______27_______12
__________________________6__________;
Ζ________;________0

Ζητείται:
α) Να συμπληρώσετε τα κενά του πίνακα.
β) Το κόστος ευκαιρίας των αγαθών Χ και Ψ είναι αύξον, φθίνον ή σταθερό, καθώς αυξάνεται η παραγωγή τους;
γ) Να σχεδιάσετε την ΚΠΔ.
δ) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Κ (Χ = 15, Ψ = 44).
ε) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Λ (Χ = 21, Ψ = 38)
στ) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Μ (Χ = 26, Ψ = 15)
ζ) Αν υποθέσουμε ότι αυξάνεται η παραγωγή του αγαθού Ψ κατά 100%, να κατασκευαστεί καινούργια ΚΠΔ.
η) Να βρείτε πόσες μονάδες του αγαθού Χ θυσιάζονται, καθώς παράγονται οι 42 πρώτες μονάδες του αγαθού Ψ.
θ) Να βρείτε πόσες μονάδες του αγαθού Ψ θυσιάζονται, καθώς παράγονται οι 4 τελευταίες μονάδες του αγαθού Χ.

Άσκηση 2

Υποθέστε ότι σε μια οικονομία που παράγει μόνο 2 αγαθά Χ και Ψ, η σχέση των μέγιστων παραγόμενων ποσοτήτων είναι η εξής:

Ψ = 150 – 3Χ.

Ζητείται:
α) Να κατασκευάσετε την ΚΠΔ και να υπολογίσετε το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Χ και του αγαθού Ψ. Τι παρατηρείτε;
β) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Π (Χ = 20, Ψ = 90)
γ) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Ρ (Χ = 25, Ψ = 60)
δ) Να σχολιαστεί η οικονομική σημασία του συνδυασμού Σ (Χ = 30, Ψ = 80)

Άσκηση 3

Υποθέστε ότι σε μια οικονομία παράγονται μόνο 2 αγαθά, το Χ και το Ψ. Για την παραγωγή των αγαθών χρησιμοποιείται μόνο η εργασία. Στην συγκεκριμένη οικονομία απασχολούνται 5 εργάτες, οι οποίοι απασχολούνται αποδοτικά είτε στην παραγωγή του Χ ή στην παραγωγή του Ψ. Ανεξάρτητα από τον αριθμό των απασχολουμένων στην παραγωγή του ίδιου αγαθού, ένας εργαζόμενος μπορεί να παράγει είτε 20 μονάδες από το Χ ή 10 μονάδες από το Ψ.

α) Να κατασκευαστεί η ΚΠΔ, να βρεθεί το κόστος ευκαιρίας του Χ σε όρους του Ψ, όπως και το κόστος ευκαιρίας του Ψ σε όρους του Χ.
β) Αν αυξηθεί ο αριθμός των εργαζομένων από 5 σε 6, να σχεδιαστεί η νέα ΚΠΔ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top