Βοήθεια/Απορίες στη Χημεία Προσανατολισμού

nikoskal

Νεοφερμένος

Ο nikoskal αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
όταν λέει οτι στα στοιχεία μετάπτωσεις η αύξηση του ατομικού αριθμού συνοδεύεται απο μικρή ελάτωσση της ατομικής ακτίνας τι εννοεί
Γράφω την απάντηση που δίνει στο πολύ επεξηγηματικό βιβλίο (Κ. Καλαματιανός "Γενική Χημεία Γ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης) που μου σύστησαν στο φροντιστήριο και βρήκα στον Ιανό της Αριστοτέλους.
"Στα στοιχεία μετάπτωσης παρατηρούμε ότι η ατομική ακτίνα μεταβάλλεται ελάχιστα καθώς μετακινούμαστε από τα αριστερά πρός τα δεξιά (από το Sc προς τον Zn στην περίοδο 4 η ατομική ακτίνα ελαττώνεται απο 1,62 σε 1,34 Α. Αυτό συμβαίνει γιατί καθώς μετακινούμαστε από το Sc προς τον Zn προστίθεται σε κάθε επόμενο στοιχείο στην σειρά ένα πρωτόνιο στον πυρήνα του και ένα ηλεκτρόνιο σε εσωτερική στιβάδα. Στην περίπτωση λοιπόν αυτή η μεταβολή στο δραστικό πυρηνικό φορτίο που ενεργεί στα ηλεκτρόνια της εξωτερικής στιβάδας 4s είναι πολύ μικρή με αποτέλεσμα την μικρή μεταβολή της ατομικής ακτίνας".
Το βοήθημα αυτό (έγχρωμη έκδοση) εξηγεί πολύ καλά την θεωρία με σχήματα και παραδείγματα είναι ευκολοδιάβαστο και έχει πολλές λυμένες ασκήσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akiroskirios

Δραστήριο μέλος

Ο akiroskirios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 716 μηνύματα.
βασικά μην το ψάχνετε πολύ με τα στοιχεία μετάπτωσης και γενικά μην μπαίνετε σε τέτοιες λεπτομέρειες διότι είναι απλά χάσιμο χρόνου...αν δείτε τον πίνακα που έχει το ίδιο το βιβλίο με τις ατομικές ακτίνες πάνω στον περιοδικό πίνακα θα αντιληφθείτε πως ούτε αυτός ο κανόνας ισχύει για τα στοιχεία μετάπτωσης (όσο δλδ πάμε προς τα δεξιά μειώνεται η ατομική τους ακτίνα)...αλλά να το ξέρετε σα θεωρία (κοινώς παπαγαλία) μη σκάσει σε κανένα σ-λ και σκέφτεστε εκείνη την ώρα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
εδώ ό,τι είχα πει παλαιότερα περι στοιχείων μετάπτωσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

agia93

Νεοφερμένος

Η :) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Χημικό στοιχείο Χ 'εχει στη θεμελιώδη κατάσταση ηλεκτρόνια στην εξωτερική στιβάδα με ν=4 και συνολικό άθροισμα των κβαντικών αριθμών του spin των ηλεκτρονίων του ίσο με 1.
α) Να υπολογίσετε όλους δυνατούς ατομικούς αριθμούς του Χ
β) Με βάση την μικρότερη τιμή ατομικού αριθμού να βρείτε :
1.Πόσα μονήρη ηλεκτρόνια έχει το Χ στην εξωτερική του στιβάδα,στη θεμελιώδη κατάσταση
2.Πόσα ηλεκτρόνια του Χ έχουν l=1 στη θεμελιώδη κατάσταση
3.Την ηλεκτρονιακή δομή που αναμένεται να έχει το Χ εάν αποβάλλει 2 ηλεκτρόνια.

Έχω τις λύσεις αλλά δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς καταλήγει εκεί:hmm:..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
α)Έχεις 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 (μετά τα 3p τροχιακά συμπληρώνονται τα 4s) 4s1. Άρα ο ελάχιστος ατομικός αριθμός είναι ο 19.
Το να βρεις το μέγιστο για κυριο κβαντικό αριθμό μεγαλύτερο του 3 είναι αρκετά πολύπλοκο και έξω από τα πλαίσια του λυκείου.
Εν πάσει περιπτώσει η δομή του τελευταίου στοιχείου που συμπληρώνει τροχιακό με κύριο κβ. αριθμό 4 είναι το στοιχείο με ατομικό αριθμό 70.
Για κ.κ.α.=4 έχουμε μέχρι και f τροχιακά.
Τα τροχιακά συμπληρώνονται με τη σειρά ως εξής (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Electron_orbitals.svg):
1s 2s 2p 3s 3p 4s 3d 4p 5s 4d 5p 6s 4f 5d κλπ.
Γενικώς ισχύει ότι η ενέργεια ενός τροχιακού είναι περίπου ανάλογη με το άθροισμα των κβ. αριθμών n και l με τον n να παίζει κάπως σημαντικότερο ρόλο.
Ακολουθώντας αυτόν τον κανόνα έχουμε ότι μέχρι και το 6s τα συμπληρώνουμε όλα (αφού εμείς θέλουμε να καλύψουμε ΚΑΙ όλα τα 4f).
Τα 4f και 5d έχουν n+l ίσο με 4+3=5+2=7, άρα τα τροχιακά έχουν περίπου την ίδια ενέργεια και συνεπώς είναι δύσκολο να ξέρουμε ποιο από τα δύο έχει μικρότερη ενέργεια με κάθε ηλεκτρόνιο που προσθέτουμε. Θα μπορούσαμε ωστόσο να σκεφτούμε ότι επειδή τα 4f έχουν μικρότερο n θα συμπληρώνονται πρώτα. Αυτό ΔΕΝ ισχύει πάντα μέχρι να συμπληρωθούν τα 4f, αλλά είναι ο κανόνας. Επίσης ξέρουμε ότι τα συμπληρωμένα και ημισυμπληρωμένα τροχιακά έχουν χαμηλότερη ενέργεια. Άρα μπορεί να μην ξέρουμε πως συμπλρώνονται άτομα με ενδιάμεσο ατομικό αριθμό, αλλά όταν συμπληρωθούν τα 4f δε θα έχουμε ούτε ένα e- στα 5d γιατί αν υπάρχει έστω ένα θα πάει στα 4f για την πλήρη συμπλήρωση (ή την ημισυμπλήρωση).
Δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο χωρίς να ξεφύγω κατά πολύ από τα πλαίσια του λυκείου.

β) 1) ένα. (4s1 βλ. πάνω)
2) τα l=1 είναι τα p άρα 6.
3) Πρώτα θα φύγει το 1 από το 4s και μετά άλλο ένα από τα 3p. Άρα 1s2 2s2 2p6 3s2 3p5.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

agia93

Νεοφερμένος

Η :) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 44 μηνύματα.
:) thanks
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikoskal

Νεοφερμένος

Ο nikoskal αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
βασικά μην το ψάχνετε πολύ με τα στοιχεία μετάπτωσης και γενικά μην μπαίνετε σε τέτοιες λεπτομέρειες διότι είναι απλά χάσιμο χρόνου...αν δείτε τον πίνακα που έχει το ίδιο το βιβλίο με τις ατομικές ακτίνες πάνω στον περιοδικό πίνακα θα αντιληφθείτε πως ούτε αυτός ο κανόνας ισχύει για τα στοιχεία μετάπτωσης (όσο δλδ πάμε προς τα δεξιά μειώνεται η ατομική τους ακτίνα)...αλλά να το ξέρετε σα θεωρία (κοινώς παπαγαλία) μη σκάσει σε κανένα σ-λ και σκέφτεστε εκείνη την ώρα...
Αυτό ακριβώς λέω και εγώ στην απάντησή μου δηλαδή ότι η ατομική ακτίνα μειώνεται ελάχιστα όσο πάμε πρός τα δεξιά στα στοιχεία μετάπτωσης. Η ερώτηση αυτή συνήθως μπαίνει για να εξηγήσει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό. Δες την ερμηνεία από το βιβλίο "Γενική Χημεία Γ΄Λυκείου" του Κ. Καλαματιανού που αντέγραψα. Εαν λοιπόν το ερώτημα ζητάει επεξήγηση (εκεί είναι οι περισσότερες μονάδες) ο μαθητής - παπαγάλος τι θα απαντήσει; Βασικά δεν θα ξέρει τι να απαντήσει η θα πάρει πολύ λίγες μονάδες από τις συνολικές του ερωτήματος. Προσοχή η παπαγαλία είναι επικίνδυνη και συνήθως οδηγεί στο λάθος!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akiroskirios

Δραστήριο μέλος

Ο akiroskirios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 716 μηνύματα.
Αυτό ακριβώς λέω και εγώ στην απάντησή μου δηλαδή ότι η ατομική ακτίνα μειώνεται ελάχιστα όσο πάμε πρός τα δεξιά στα στοιχεία μετάπτωσης. Η ερώτηση αυτή συνήθως μπαίνει για να εξηγήσει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό. Δες την ερμηνεία από το βιβλίο "Γενική Χημεία Γ΄Λυκείου" του Κ. Καλαματιανού που αντέγραψα. Εαν λοιπόν το ερώτημα ζητάει επεξήγηση (εκεί είναι οι περισσότερες μονάδες) ο μαθητής - παπαγάλος τι θα απαντήσει; Βασικά δεν θα ξέρει τι να απαντήσει η θα πάρει πολύ λίγες μονάδες από τις συνολικές του ερωτήματος. Προσοχή η παπαγαλία είναι επικίνδυνη και συνήθως οδηγεί στο λάθος!!!

Δες καλύτερα τον πίνακα του σχολικού βιβλίου όσον αφορά την ατομική ακτίνα και τα στοιχεία μετάπτωσης, που τις γράφει αναλυτικά και με αριθμούς...Θα αντιληφθείς πως δν ισχύει κανένας κανόνας..(Μάλλον δν κατανοήσες πλήρως το μήνυμά μου)...Οπότε στις πανελλαδικές είναι αδύνατο να πέσει κάτι τέτοιο (ακόμα κι αν όμως συμβεί θα απαιτεί από τον εξεταζόμενο να γράψει πως τα e προστίθενται σε ενδιάμεσες στιβάδες κι έτσι δν επηρεάζουν σημαντικά την ατομική ακτίνα, αυτό δλδ που γράφει και το σχολικό)...Ό,τι πέφτει στις πανελλήνιες είναι μέσα από το βιβλίο και απευθύνεται σε μαθητές λυκείου κι όχι σε καθηγητές πανεπιστημίου :P..Θεωρώ ανούσιο (ειδικά για τη χημεία) να διαβάζουμε θεωρία από εξειδικευμένα, εξωσχολικά βιβλία (εκτός αν ο μαθητής ενδιαφέρεται να περάσει χημικό κι έτσι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο μάθημα επειδή θα του χρειαστεί στην 3οβάθμια εκπαίδευση)...

ΥΓ: σε τέτοιου είδους ερωτήσεις (βλ. θέμα 2ο στις πανελλαδικές πέρσυ) η απάντηση είναι αυτούσια μέσα στο βιβλίο και απαιτεί αποστήθιση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Superhuman

Δραστήριο μέλος

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 797 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει σ'αυτή την άσκηση;(Είναι από το βοήθημα του Σαλτερή)

Έχουμε υδατικό διάλυμα άλατος RNH₃Cl (Δ₁) με c =1 M,pH=5 και Κα=10^(-9) (δέκα στην πλην 9)
Πόσα ml
RNH₃Cl συγκέντρωσης 0,05 M πρέπει να προσθέσουμε σε 50 ml του διαλύματος Δ₁,ώστε να μεταβληθεί το pH κατά μισή μονάδα;


Λέει πίσω ότι το νέο ph είναι 5,5. Αλλά,μου φαίνεται λάθος αυτό.Αφού αυξάνουμε την ποσότητα της διαλυμένης ουσίας,αυξάνονται τα οξώνια,άρα μειώνεται το pH.Τι κάνω λάθος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει σ'αυτή την άσκηση;(Είναι από το βοήθημα του Σαλτερή)

Έχουμε υδατικό διάλυμα άλατος RNH₃Cl (Δ₁) με c =1 M,pH=5 και Κα=10^(-9) (δέκα στην πλην 9)
Πόσα ml
RNH₃Cl συγκέντρωσης 0,05 M πρέπει να προσθέσουμε σε 50 ml του διαλύματος Δ₁,ώστε να μεταβληθεί το pH κατά μισή μονάδα;


Λέει πίσω ότι το νέο ph είναι 5,5. Αλλά,μου φαίνεται λάθος αυτό.Αφού αυξάνουμε την ποσότητα της διαλυμένης ουσίας,αυξάνονται τα οξώνια,άρα μειώνεται το pH.Τι κάνω λάθος;

Μπορείς να μου σκανάρεις λίγο τη σελίδα?Θέλω να δώ κάτι και δεν έχω το βοήθημα.

Κατ'αρχην,μήπως είναι RNH3Cl?

Η R2NH2Cl?

Και για να απαντήσω στην απορία σου, το ποσό των μορίων που είναι διισταμένα (και άρα κατεβάζουν το pH αυξάνεται,ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥΣ ομως (αυτό που στην τελική μετρά)με τα νέα δεδομένα μάλλον μειώνεται.Αφού μειώνεις τη ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ c,με πιάνεις?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Superhuman

Δραστήριο μέλος

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 797 μηνύματα.
Δεν έχω scanner και αν την βγάλω φωτογραφία,θα βγει τεράστια και δεν θα φαίνεται καλά.Τι θέλεις να δεις,να στο πω εγώ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Δεν έχω scanner και αν την βγάλω φωτογραφία,θα βγει τεράστια και δεν θα φαίνεται καλά.Τι θέλεις να δεις,να στο πω εγώ;

Δες το ποστ μου μετά τις επεξεργασίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Superhuman

Δραστήριο μέλος

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 797 μηνύματα.
Είναι RNH₃Cl και στις δύο περιπτώσεις.Επειδή δεν κατάλαβα τι έγραψες,γράφω τις αντιδράσεις για να δεις πως το σκέφτομαι.

RNH₃ClRNH₃* +Cl-
RNH₃*+H₂0⇔RNH₂+H₃O* Αφού προσθέτουμε RNH₃Cl,στην ουσία δεν αυξάνουμε τα κατιόντα RNH₃* ; Γιατί λέει ότι το pH αυξάνεται;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Είναι RNH₃Cl και στις δύο περιπτώσεις.Επειδή δεν κατάλαβα τι έγραψες,γράφω τις αντιδράσεις για να δεις πως το σκέφτομαι.

RNH₃ClRNH₃* +Cl-
RNH₃*+H₂0⇔RNH₂+H₃O* Αφού προσθέτουμε RNH₃Cl,στην ουσία δεν αυξάνουμε τα κατιόντα RNH₃* ; Γιατί λέει ότι το pH αυξάνεται;

Αγόρι μου το pH είναι με πολύ απλά λόγια το ποσοστό της ουσιας στο νερό.(Με πολυ απλά λογια)Αν αυξάνεις την ουσία,αλλά αυξάνεις το νερό ακόμα περισσότερο,τότε τι κανεις?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Superhuman

Δραστήριο μέλος

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 797 μηνύματα.
Σωστός.Κάνεις αραίωση.Τώρα κατάλαβα τι εννοούσες πριν.Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σου. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Έχουμε υδατικό διάλυμα άλατος RNH₃Cl (Δ₁) με c =1 M,pH=5 και Κα=10^(-9) (δέκα στην πλην 9)
Πόσα ml RNH₃Cl συγκέντρωσης 0,05 M πρέπει να προσθέσουμε σε 50 ml του διαλύματος Δ₁,ώστε να μεταβληθεί το pH κατά μισή μονάδα;
Sorry, κάτι δεν μου πάει καλά με αυτή την άσκηση. Δίνει Κα = 10⁻⁹. Όμως για C=1M και pH=5 βγάζω Κα = 10 ˈ . Με το 10⁻⁹ δεν λύνεται η άσκηση (βγάζει για το τελικό C=0,01Μ), με το 10 ˈ λύνεται. (Έχω το Σαλτερή, αλλά δεν την βρήκα).
Καλή χρονιά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Sorry, κάτι δεν μου πάει καλά με αυτή την άσκηση. Δίνει Κα = 10⁻⁹. Όμως για C=1M και pH=5 βγάζω Κα = 10 ˈ . Με το 10⁻⁹ δεν λύνεται η άσκηση (βγάζει για το τελικό C=0,01Μ), με το 10 ˈ λύνεται. (Έχω το Σαλτερή, αλλά δεν την βρήκα).
Καλή χρονιά...
Εγώ δεν έχω Σαλτερή καν.Δεν δοκίμασα να τη λύσω.Btw επιμένω πως το RNH2 μαλλον δεν ειναι σωστό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
επιμένω πως το RNH2 μαλλον δεν ειναι σωστό.
Ποιο είναι το λάθος? Δεν στέκουν οι αντιδράσεις:
RNH₃Cl → RNH +Clˉ και RNH +H₂0 RNH₂+H₃O ?
ή μάλλον δεν υπάρχει το RNH₃Cl ? (ίσως είναι ποιητική άδεια).

Μια που σε βρήκα έχω μια άλλη απορία:
Σε μια άσκηση του σχολικού (19α σελ.143) δίνει την αντίδραση:
2HSO + HNO HO + NO + 2HSO₄ˉ
και ρωτάει ποια ουσία κατά την κατεύθυνση του βέλους δρα ως οξύ και ποια είναι η συζυγής βάση της. Ωραία, απαντάμε HSO και HSO₄ˉ. Αλλά το άλλο ζευγάρι οξύ/βάση ποιο είναι? (Δεν την είχα προσέξει όταν την έκανα, τώρα με την επανάληψη μου χτύπησε στο μάτι).
Καλή χρονιά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Ποιο είναι το λάθος? Δεν στέκουν οι αντιδράσεις:
RNH₃Cl → RNH +Clˉ και RNH +H₂0 RNH₂+H₃O ?
ή μάλλον δεν υπάρχει το RNH₃Cl ? (ίσως είναι ποιητική άδεια).

Μόνος σου είπες πως το σωστό είναι RNH3Cl

Μια που δε βρήκα έχω μια άλλη απορία:
Σε μια άσκηση του σχολικού (19α σελ.143) δίνει την αντίδραση:
2HSO + HNO HO + NO + 2HSO₄ˉ
και ρωτάει ποια ουσία κατά την κατεύθυνση του βέλους δρα ως οξύ και ποια είναι η συζυγής βάση της. Ωραία, απαντάμε HSO και HSO₄ˉ. Αλλά το άλλο ζευγάρι οξύ/βάση ποιο είναι? (Δεν την είχα προσέξει όταν την έκανα, τώρα με την επανάληψη μου χτύπησε στο μάτι).
Καλή χρονιά...

To HNO3 είναι ασθενέστερο οξύ,οπότε έχεις στιγμιαία το προιόν [H2NO3] το οποιο διασπάται σε NO2+ ΚΑΙ Η2Ο

Συζήτηση σχετικά

Οπότε η άλλη βάση είναι το HNO3,με συζηγές οξυ αυτο που διασπάται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Μόνος σου είπες πως το σωστό είναι RNH3Cl.
Μα, αυτό δεν έλεγε και ο φίλος στην εκφώνηση? (κατάλαβα λάθος?). Αν έχεις χρόνο και όρεξη, δες σε παρακαλώ και αυτό που ρώτησα παραπάνω. :)
To HNO3 είναι ασθενέστερο οξύ,οπότε έχεις στιγμιαία το προιόν [H2NO3] το οποιο διασπάται σε NO2+ ΚΑΙ Η2Ο
Συζήτηση σχετικά
Οπότε η άλλη βάση είναι το HNO3,με συζηγές οξυ αυτο που διασπάται.
Πολύ ενδιαφέρον (και το site επίσης), σ΄ευχαριστώ. (Μάλλον υπερβολικό για πανελλήνιες ε?).:hmm:
Καλή χρονιά ξανά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top